recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på Recordere.dk?!?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på Recordere.dk?!?!?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Emne: Censur på Recordere.dk?!?!?
    Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:18

Jeg vil gerne vide hvorfor jeg får slettet et indlæg her på recordere.dk, hvor jeg gør opmærksom  på et godt tilbud jeg har set?

Er dette forum ikke, blandt andet, oprettet med henblik på dette? Eller er der gået så meget profit og økonomi i det for Recordere.dk's bagmænd, at det er indtægter fra bannerreklamer (som min browser forøvrigt alligevel fjerner) og Fælleskøb-provision der styrer det redaktionelle indhold?

Mit konkrete indlæg gik blot ud på at jeg viderebragte et tilbud jeg havde modtaget i en nyhedsmail fra [ja, jeg bliver nød til at være konsekvent] som har en god pris på et [produkt]

UPS... nu bliver dette vel også slettet?

(Min eneste forbindelse til [forhandleren] er at jeg har haft en god oplevelse ved køb af mit Panasonic TV for nogle uger siden).

 



Redigeret af LER2001 - 22-Maj-2006 kl. 19:29
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:27

Hej J.F.L

Jeg forstår din forvirring. Og jeg beklager, hvis jeg ikke svarede uddybende nok i min mail til dig før.

Baggrunden for, at jeg var SÅ hurtig på aftrækkeren var, at vi allerede én gang havde slettet en reklame nøjagtig magen til fra forummet.

Det ændrer dog ikke ved, at vi ikke ønsker direkte reklamer (som dit indlæg var) i forummet.

Det er en balancegang, for omvendt er det ikke forbudt helt at henvise til forhandlere eller priser. Det er en konkret vurdering fra os fra gang til gang.

Jeg sad lige og kiggede dine tidligere indlæg igennem, og kan se, at du før (én gang) har gjort ca. det samme, uden at det er blevet slettet, så jeg kan godt forstå, hvis du nu er endnu mere forvirret.

Recordere.dk vokser meget for tiden, og vi er tilsvarende nød til at skærpe håndhævelsen reglerne lidt på visse punkter.

Kort sagt: Du må gerne give gode råd, hvis der er nogen, der spørger til et produkt (også om hvor det kan købes billigt), men uopfordrede indlæg med pris og forhandler vil vi ikke have.

Håber, at du forstår.

Med venlig hilsen

Ole



Redigeret af LER2001 - 22-Maj-2006 kl. 19:28
Moderator, recordere.dk
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af LER2001 LER2001 skrev:

Kort sagt: Du må gerne give gode råd, hvis der er nogen, der spørger til et produkt (også om hvor det kan købes billigt), men uopfordrede indlæg med pris og forhandler vil vi ikke have.

Håber, at du forstår.

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.



Redigeret af J.F.L - 22-Maj-2006 kl. 19:32
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.

Nå, det blev sgu' også slettet

Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner - men jeg omformulerer mit indlæg og prøver igen, for nu er det blevet en principsag.

Nå, det blev sgu' også slettet

 

Husk nu, du skal være 'politisk korrekt' her.

Jeg har selv oplevet, at krtik af fælleskøb ikke er velset.

Dog er mine indlæg mig bekendt ikke slettet

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner.

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Har du samme mening om indholdet i en avis? At annoncørerne skal bestemme hvad der skrives om?

Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nej det forstår jeg ikke helt. For afvisningen MÅ være baseret på en tankegang der bunder i frygt for mistede annoncekroner.

Jeg ved ikke hvad begrundelsen er, men lad os sige at du har ret, og at sletningen skyldes hensynet til de betalende annoncører. Det er i mine øjne en absolut rimelig begrundelse. Selvom recordere.dk er et ikke-kommercielt forum, er der altså nogle udgifter til webhosting, trafikafgifter og måske software som skal betales. Som brugere af forumet betaler vi jo ikke noget. Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

 

Enig...og dog ?????

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

 

 



Redigeret af 4allan - 22-Maj-2006 kl. 20:14
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:13

Siden hvornår har I forbudt at henvise til konkretre tilbudspriser?

Der har da tidligere været mange indlæg om tilbudspriser, f.eks på pc og bærbare i f.eks. Aldi.

Eller er det kun når det vedrører produkter, som der kører fælleskøb på?

Keld

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:14

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere vel en berettiget forventning om at forumet ikke bliver brugt til at poste gratis annoncer fra andre forhandlere.

Nej - sådan BURDE det lyde:

"Når nogle forhandlere betaler for en bannerannonce, har disse forhandlere en fordel fremfor de indlæg om diverse gode tilbud som indrapporteres af Recordere.dk's brugere."

Når jeg af og til har en annonce i fx. Gul & Gratis så vælger jeg altid en gratis-annonce, velvidende jeg kunne købe mig til en annonce der bliver fremhævet med fed osv.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Hvis hensynet til annoncørerer vejer højere end folks ret til at ytre sig....hvad er så et forum værd ????

Har man på nettet et offentligt forum, må man tage de kommentarer, der kommer...... på godt og ondt. Selvfølgelig under ansvar overfor lovgivningen !!!

Hvor er jeg enig!

Og det er ikke fordi jeg synes dette forum skal være en gratis annonceplads - men det MÅ da vel være tilladt at sige hvis man har set et skidegodt tilbud.



Redigeret af J.F.L - 22-Maj-2006 kl. 20:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu