recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik loft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik loft

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustik loft
    Sendt: 06-August-2012 kl. 12:08
Hej.

I forbindelse med at min kæreste og jeg skal flytte i hus, vil jeg gerne have noget akustisk loft sat op.
Vi så på troldtekt plader i bauhaus igår, og min kæreste syntes ikke de var super pæne Smile  Jeg kan da godt lide udseenet på dem

Rockfon Mono har jeg set lidt på nettet om,  for det kommer jo til at ligne et helt alm gips loft, efter det er spatlet op og malet. Det lyder til det kun er professionelle som kan montere det, når man læser om det??  Eller er jeg gal på den.

Hvad er folks erfaringer med diverse produkter, Rockfon, Ecophon osv ?


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 12:27
Kan du ikke bare fortælle hende at alternativet til troldtekt er æggebakker i loftet. Så er den ide måske ikke så svært at sælge mere. :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 12:31
Troldtekt fåes i finere udgaver. Mon det er den fineste I har set på?Wink
 
Efter min mening kræver Troldtekt også en god lofthøjde for at være pænt.


Redigeret af Kampus - 06-August-2012 kl. 12:34
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 13:04
der er troldtek der vil giver dig bedste akustik med isolering bag ved... dem du så i bauhuse er med grov struktur og er til garage,, der findes plader med  meget fine struktur også...
din kone kan siker ikke forestile sig hvorden vil der være med troldtek i løfttet.. 
er der hel nyt hus i skal byge  elller ???
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 13:12
Sploink - har selv Troldtekt i stue og køkkenet. Der er bare rart at opholde sig og helt anderledes end på værelserne hvor der er træloft. Om det er kønt ved jeg ikke men min kæreste mener der er et flot spil i pladerne...
 
Min nabo har et noget dyrere akustik loft i sin stue og det virker faktisk ikke så godt som Troldtekt...Bor i Frederikssund hvis du vil se/høre et Troldtekt loft i et rigtigt hus.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 13:27
Sani. Er helt sikkert den grove udgave vi så derude. Det er ikke nybyg hus Smile Er det gamle træloft vi vil have ned. 

SosFarum. 
Det lyder godt. Vi må ud i nogle andre bygge markeder og se om vi kan finde den fine udgave. Måske kunne det godt være man skulle kigge forbi en dag høre det Smile

Kunne forestille mig det også ser bedre ud med et helt loft, end når man bare har en plade i hånden.

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 13:55
Der er også en Troldtekt udstilling hos Byggecentrum i Ballerup.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 14:24
Det lyder jo meget spændende med den udstilling. Der må vi ud. Så kan man også få inspiration fra de andre udstillere Smile
Tak for hintet
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 14:28
du skal klar ud samen med hinde og ser på hus med færtig lavet loft... (du kan evt tage ud og ser på nogen af de udstilings huse diverse byge firmer har evt euro-dan  osv..)
da vi fik byget vores nyt hus for ca 2-3 år siden var jeg ikke opmerksom på netop akustiken.. så den blev lavet med den minimalistiske stil med gips lofter høj til kip osv... der er nok en af de STØRSTE fej jeg har lavet ... akustiken er mega dårlig ... jeg kan slet ikke få gleder af min dyre ydstyr...
og jeg vil sikker  bliver nød at laver drastiske andtinge med loft ,, og der kommer til at koster kasse igen... samt masse svineri i nyt hus ...
så godt råd er tenk dig godt om og tag de diskutioner med konen som der skal tages...Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 14:53
Ja eller DU får lov til at bestemme loftet, og HUN gulvet Wink
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

så den blev lavet med den minimalistiske stil med gips lofter høj til kip osv... der er nok en af de STØRSTE fej jeg har lavet ... akustiken er mega dårlig ... jeg kan slet ikke få gleder af min dyre ydstyr...og jeg vil sikker  bliver nød at laver drastiske andtinge med loft ,, og der kommer til at koster kasse igen... samt masse svineri i nyt hus ...
så godt råd er tenk dig godt om og tag de diskutioner med konen som der skal tages...Wink


Brugte du blot normalt gips eller akustisk gips? Personligt skal jeg igang med samme projekt, og håber at det akustiske loft er okay til stue/hjemmebio.
Til top
Calvin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2011
Sted: Esbjerg, DK
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Calvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 21:33
Kan varmt anbefale dem der hedder Heradesign fine, fra HBC i Kastrup. De er ikke så grove i strukturen.

Vi har lige bygget nyt hus, og monteret dem i alle rum. Konen var ikke så begejstret da hun så dem første gang ( den grove udgave) men efter at have stået i et rum hos byggecentrum i Middelfart med disse plader monteret var hun solgt:)

Du skulle nu også hellere kigge hos diverse tømmerhandler, da de som regel kan gøre det noget billigere, også selv om de skal bestilles hjem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu