recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - købt  vare ikke modtaget ? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøbt vare ikke modtaget ? 

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Emne: købt vare ikke modtaget ? 
    Sendt: 18-September-2009 kl. 16:34
har købt af en her inde .

varen er bare ikke dukked op nu efter over en uge efter de påstås sendt 

hvad gør jeg . sælger er ikek samarbejsvillig og er faktisk provokerene i sine svar .

jeg har snakked med politit og de sige at jeg skal give sælge lidt tid og om sælkger kan bevise den er sendt .

sælger sige det kan jhan men vil ikke sende bevis til mig :(

hvordan er loven omkring det ? for jeg føler mig vildt snydt pt :(
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:36
Du kan ikke andet end at opfordre ham til at sende bevis og hvis han ikke vil det, så går du til politiet igen, så må han forklare det til dem i stedet for.

Hvor meget drejer det sig om?


Redigeret af bibihest - 18-September-2009 kl. 16:37
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:50
Hvis han har et bevis, men ikke vil sende beviset. Så er der da noget galt. Du må blive ved et stykke tid. Hvis der ikke sker noget, så må du jo oplyse navnet, det plejer at hjælpe.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Christ_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:52
Skummelt han ikke vil bevise det, hvor længe siden er det ?


edit: oooog så læser jeg lige lidt over en uge... Briller købes !!

Få ham da frem i lyset hvis han stadig nægter !





Redigeret af Christ_dk - 18-September-2009 kl. 16:52
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71
Playstation 3 - Slim
Linux HTPC
Front - Dali Grand Diva
Center - Dali Grand Vocal
Sub - Dali SWA 12
Bag - Dali Suite R0.7
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:55
ja synytes også det er skummelt

har skrived til ham om at jeg har laved denne her så han godt ved det
det er ca 190 til 200 kr det drejre sig om .

det er ca 9 dage siden det skulle være sendt

jeg vil give ham en chance som jeg også loved politiet på en uge til at de dukker op eller han giver pemge retur elleres så melder jeg ham for bedrarig og offenliggør hvem det er .

har han sendt dem og der er bevis på det så er sagen en anden så vil jeg være forhandlings villig til fx at slå halv skade eller noget


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:56

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

har købt af en her inde .

varen er bare ikke dukked op nu efter over en uge efter de påstås sendt 

hvad gør jeg . sælger er ikek samarbejsvillig og er faktisk provokerene i sine svar .

jeg har snakked med politit og de sige at jeg skal give sælge lidt tid og om sælkger kan bevise den er sendt .

sælger sige det kan jhan men vil ikke sende bevis til mig :(

hvordan er loven omkring det ? for jeg føler mig vildt snydt pt :(

Ja det er jo surt når sådan noget sker. Desværre er der ikke så meget at gøre ved det, for Post. Dk tager vist en del til sig. Det har vi mange tilfælde af.

Om vendt kan man jo ikke nødvendigvis forvente at få pengene retur, for så har afsenderen tabt både film og penge. Og jeg har ingen fortilfælde på, at nogen har snydt herinde.

Politiet vil med garanti ikke modtage en anmeldelse af bedrageri inden for de beløb vi har med at gøre her 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:57
  føler mig så snydt lige nu øvøv
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:59
jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 17:14

Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)

Det er simpelthen ikke korrekt. Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?

Og hvad i alverden får dig til at tro, at den du har handlet med, med vilje har snydt dig - det er i sandhed da noget af en påstand - den påstand nærmere sig til gengæld en bagvaskelsessag

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

jo det vil de gerne har snakked med dem og det er dem der opfordred mig til at give en uge mere og snakke med sælger om det .

har prøved det før hvor det var 80 kr det galt om og der optog de fuld raport osv -- og der fik jeg mine kr igen :)


Der er kun tale om bedrageri hvis sælger aldrig havde til hensigt at sende varen til dig, og med et enkeltstående tilfælde er det så godt som umuligt at løfte bevisbyrden for det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sagen vil blive henvist til civilt søgsmål mellem 2 privatpersoner, og til et beløb af ca 200 kr. Tror du byretten vil tage sådan en sag?


Ja det vil byretten narturligvis da de skal behandle de sager som bliver anlagt. Om det kan betale sig at sagsøge nogen for 200 kr er en anden sag...


Redigeret af JesperLund - 18-September-2009 kl. 17:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 17:24
Har været ude for Politiet ringede til en sælger engang, der havde snydt mig for 250kr, så selvom de ikke kan gøre meget, så kan de da give lyd fra sig. Om de så gør det i dag ved jeg ikke.
De kan i hvert fald notere det og hvis der så kommer flere af den slags, så får de pludseligt en sag.

Som sagt ved jeg ikke om de gør den slags i dag hvor de vist har rigeligt andet at se til, men et eller andet sted er det jo tyveri, så noget MÅ man kunne gøre.

Nu ved vi ikke hvem det er, men hvis det fx. er en unge der bor hjemme, har man også mulighed for at kontakte forældrene og lige give dem et fingerpeg om hvad deres søn har gang i.

Man føler sig da gevaldigt taget i røven når man havner sådan et sted :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu