recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 39>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 21:55
UUUUUUUUUUUUUUH, den var vist dyr Tongue
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 22:25
 
Det er billigt hvis man tænker på at den kan holde hele livet og gå i generationer til børnebørn - Og de holder prisen:)
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:18
Fed spade Cool Tillykke med den...

Når vi snakker el-guitarer har jeg altid mest været en Fender-mand, men sådan en akustisk Gibson er sku flot! Hummingbird'en specielt. Jeg synes nu også den er flot i den klassiske sunburst-version, da jeg godt kan lide at man kan se træet spil på kroppen.Smile

Jeg drømmer for tiden om en akustisk Martin guitar, og har spillet på flere her i USA, men med de priser de kører hos Aage kan det ikke rigtigt betale sig at tage én med hjem... Det skulle da lige være en vintage model, men så bliver priserne noget mere pebredeWink
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:27
I forhold til vejledende kører 4sound (tidligere Aagesen) nogle fantastiske priser. Har næsten givet 10.000 under vejledende, så det er fanme fint!

Er vigtigt for mig at den kan stå fremme så jeg kan gribe den og spille et par minutter når det passer, og det sorte med lidt træ passer perfekt ind:)

Fedt jeg ikke er den eneste herinde der spiller!
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:48
Fandt lige et billede af mit elektriske "rig". Håber det er ok jeg poster det her.



Jeg får dog ikke brugt det så ofte derhjemme for naboernes skyld, da det jo er sådan med rørforstærkere at de kun kan spille højt eller højere Wink Pt har jeg ingen akustisk guitar, men det står på ønskelisten.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 23:07
Har netop afsluttet filmen Avengers med SOSfarum og den kan klart anbefales hvis sofaen skal rystes:) - Naboen var enig!
 
Ikke så musikalsk som mange andre film men bassen brager så fjernbetjening tænder i sofaen(registrerer bevægelse).. Ingen behov for Butt-kicker:)
 
 
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2012 kl. 06:27
Den film kan godt anbefales. Nu tror jeg også sin sub er den vildeste jeg nogensinde har hørt....18 tommer er bare stort og lyden dyb.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 20:28
Så er der nyt i stuen:) :)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Så er der nyt i stuen:) :)
Hvad fik du så hjem ? og hvor er billederne.? 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 21:57
Fik en stor sort kasse hjem:) matcher resten i finish og gav den ønskede forbedring:)

Kan smide et billede i morgen:)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 20:11
Vi må se The Avengers igen inden du flytter Wink
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Nu har jeg googlet og læst 100 steder (cirka) på nettet hvor der står af den ideele forstærker altid fordobler effektet når impedancen halveres. Specielt til højtalere der eks. dykker i impedans er der ekstra vigtigt.
 
MEN.. Ingen skriver hvorfor? - Nogle kloge der kan være tekniske?
 
Det er faktisk ikke så svært at se forskellen, når man kigger på en højttaler med varabel impedans.
Hvis to forstærkerere ikke kan levere samme effekt i f.eks 4 ohm vil de ikke give samme lydtryk ved den givne frekvens.
 
Nu er der lige et forbehold for at når man taler om, at forstærkere fordobler effekten ved halvering af impedansen, så måles det typisk ved FULD udstyring. Jeg har faktisk ikke set så mange målinger ved mindre udstyring, men det skyldes nok, at man så ikke ser helt så store forskelle....
 
Håber det blev lidt klarere?
 
Hilsen Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu