recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 39>
Forfatter
Besked
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Jeg har ikke hd formatter på min processor, så jeg tager core signalet fra hd formatterne.. Så DTS hd bliver til DTS osv..

Bruger aldrig thx delen da signalet jo er mixet i forvejen?

I hd formatter er DTS og DD lige gode

Ved du om der er noget at hente på lyden om det er film/musik der afspilles fra en pc via Hdmi kontra en Blueray afspiller (transporter)....i begge tilfælde er det forstærkerens D/A konvertere der står for lyden  

Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 18:04

Med musik er der tydelig forskel fra output på ps3 og sonos selv om begge er digitalt?
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Med musik er der tydelig forskel fra output på ps3 og sonos selv om begge er digitalt?

Okay.....men noget viden om dette også gælder denon'en her ?

Ellers må det klart prøves af ikk Wink

Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 18:27
Ved det gælder på denon, for det var en avc jeg testede det på;)
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 18:32

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Ved det gælder på denon, for det var en avc jeg testede det på;)

Okay nogle der ved hvad forskellen i lyden skyldes......overvejer måske at bygge en computer til ren lyd/film brug...og så kun til at surfe på nettet nogen der ved hvad der er det rette grej her ?

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Okay nogle der ved hvad forskellen i lyden skyldes......overvejer måske at bygge en computer til ren lyd/film brug...og så kun til at surfe på nettet nogen der ved hvad der er det rette grej her ?


Kunne forestille mig det er en noget lavere jitter fra Sonos ift PS3.

Fandt denne guide til bygning af PC til lydafspilning den anden dag. Den er dog ret ekstremt, men nogen af tingene kan jo nok bruges.

http://www.freewebsite-service.com/cmp2/forside.php
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 15:35
Faldt tilfældigvis over din salgs annonce på dba.dk
Hvordan kan det være du vil af med disse lækre ht'ere. Du virket da ellers ret glad for dem Smile
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Faldt tilfældigvis over din salgs annonce på dba.dk
Hvordan kan det være du vil af med disse lækre ht'ere. Du virket da ellers ret glad for dem Smile
 
Har altid midt grej til salg:)
 
Der er langt imellem personer der virkelig går op i den slags grej og vil betale det det er værd (Der er mange der vil betale mindre.. Sjovt med dumme bud)
 
Derfor har jeg det altid til salg så muligheden for at skifte er der engang imellem.
 
Men er ikke på udkig efter andet, så beslutter om jeg egentligt vil sælge den dag sælger står klar.
 
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 13:26
Så kom der lidt nye banditter ind i stuen:)
 
Det er noget gammelt lort, men håber det spiller alligevel!
 
Kort information:
 
B&W DS8S Dipol/monopol speaker
Nypris ca 30K
 
Er basalt set en 805S højtaler med ekstra diskanter og mellemtoner på siden. Spiller med enhederne der pejer frem i monopol hvor enheder er identisk med 805S. i dipol skifter den over til side diskanter og mellemtoner og bruger bas/mellemtonen i fronten som bas.
 
Den er solidt opbygget og vejer ca. 15 kilo:)
 
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 13:27
Hvordan ville i sætte den op på væggen?
 
De kan kun sidde på bagvæg som er 6-7 meter bred. Sofaen står 80 % af tiden op af denne væg.
 
Flytter om 6 mdr i lejlighed hvor den kan sidde på sidevægge og komme lidt mere til deres ret:)
 
Tænker ca. 1 meter over ørehøjde?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 13:34
Sig mig hvor store er de? Mine DS3 sidder på bagvæggen, hvor sofaen også står, og spiller forrygende levende og præcis surround, trods det de helst skal sidde på sidevæggene. Har 1½ m til overkant af mine, så de lige nøjagtig spiller hen over hovedet på tilhørerne.

Redigeret af Kampus - 01-Maj-2012 kl. 13:34
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 13:52
Jeg har selv samme placeringsvanskeligheder som dig - baghøjttalere som burde være på sidevægge, er på bagvæggen. Det fungerer rigtigt godt hos mig - har placeret dem så de er placeret lidt bredere end fronthøjttalerne.

Du vil dog få nogle problemer når du benytter denne placering med dipolindstillingen, da der sker nogle udfasninger når man sidder lige ud for højttaleren (dipol er generelt lavet til ambience osv fra Pro-logic dagene). Prøv at google lidt om "dipole cancellation" hvor der er illustrationer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1819202122 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu