recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kenzo's Bio Tråd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kenzo's Bio Tråd!

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 38>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil bare sige Kenneth, at jeg synes at det er et super initiativ med dine messeoplevelser, og rigtig spændende læsningClapTongue


Mange tak John, det var en fed tur, med masser af oplevelser.!
Det tror jeg på, mødte du Christian?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil bare sige Kenneth, at jeg synes at det er et super initiativ med dine messeoplevelser, og rigtig spændende læsningClapTongue


Mange tak John, det var en fed tur, med masser af oplevelser.!
Det tror jeg på, mødte du Christian?

Ja vi mødtes flere gange, derudover mødte jeg Erik fra SAS-Audio, Asger "MK", "Simon Thule", hilste kort på Peter Lyngdorf og stødte flere gange på HTP gutterne "Claus og Thomas" Så alt i alt en god og spændende tur, jeg havde dog intet kamera med Cry
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 11:03
MK

Er en dansk virksomhed, som har et stort samarbejde med THX i forhold til deres standarder om hvordan et surround system skal opsættes + konfigureres. De laver nogle af de bedste surround systemer til os alm. forbrugere, altså ikke ultra highend.

I forbindelse med snakken med Asger fra MK "ejeren", så vil jeg gerne lige aflive den snak der har været omkring deres tripoler vedr. at man skal bruge left til surround back Right og Right til Surround Left , dette skal man ikke man skal sætte dem op i den side, som står på bagsiden af højtaleren lige meget om det er til alm. surround eller til surround back. 

  • Udover dette havde MK et par nyheder, som var interessante. Bla. en Soundbar med de samme enheder som i deres store modeller "150" serien indkooperet. hvilket var rigtig lækkert. 
  • samt kommer der flere mindre modeller, som både er kompakte samt fornuftige i prislejet. Mener det var omkring 3-4000 for en lille tripol højtaler, hvilket er et fornuftig prisleje.
  • Samt kommer der nogle nye større subwoofer, lavet i et push-pull system "X" serien kaldes den. En halv stor subwoofer, med masser af knald på. Det kunne være rigtig interessant med 2 stk af disse. "Den er større end den nuværende MX250'r".
  • De 2 lytte setups blev drevet af en Integra DTR-80.2 hver.



 
Jeg kunne desværre ikke finde nogle billeder på de nye modeller.
Men der er virkelig knald på lyden!


Redigeret af Kenzo85 - 06-Februar-2012 kl. 22:10
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 11:24
Spændende læsning fra din tur - men hvordan kan du tage afsted uden et kamera Angry
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 11:41
Spændende læsning Kenneth. Det var da alligevel nogle spændende ting du fik set dernede Smile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Spændende læsning fra din tur - men hvordan kan du tage afsted uden et kamera Angry
Jeg har desværre ikke noget jeg ville bruge tid på at tage med "ældre digital kamera", hvor der også er problemer med batteriet hver gang jeg skal bruge det. Jeg havde overvejet at anskaffe mig et Canon 550D / 600D med standard optik. 18-50mm. Men jeg vil forsøge at have råd til et kamera næste gang jeg skal noget i samme dur.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Spændende læsning Kenneth. Det var da alligevel nogle spændende ting du fik set dernede Smile
Ja der var en 7-800 stande og mange af dem var rigtig spændende.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Spændende læsning fra din tur - men hvordan kan du tage afsted uden et kamera Angry
Jeg har desværre ikke noget jeg ville bruge tid på at tage med "ældre digital kamera", hvor der også er problemer med batteriet hver gang jeg skal bruge det. Jeg havde overvejet at anskaffe mig et Canon 550D / 600D med standard optik. 18-50mm. Men jeg vil forsøge at have råd til et kamera næste gang jeg skal noget i samme dur.
Du ku sq da bare have lånt mit Canon 550D, det har jeg vist tilbudt dig før, men nu ved du det til næste gang KennethLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Spændende læsning fra din tur - men hvordan kan du tage afsted uden et kamera Angry
Jeg har desværre ikke noget jeg ville bruge tid på at tage med "ældre digital kamera", hvor der også er problemer med batteriet hver gang jeg skal bruge det. Jeg havde overvejet at anskaffe mig et Canon 550D / 600D med standard optik. 18-50mm. Men jeg vil forsøge at have råd til et kamera næste gang jeg skal noget i samme dur.
Du ku sq da bare have lånt mit Canon 550D, det har jeg vist tilbudt dig før, men nu ved du det til næste gang KennethLOL
Mange tak John, jeg kom først i tanke om det på vej ud til lufthavnen og der var det lidt sent at give dig et kald.Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 18:10
Trinnov

Avanceret rumkorrektion & Equalizer og andre mere sofistikeret features så som højde og 3d placering af højtalere er blandt andet funktioner, som Trinnov mestrer.

  • Alt i alt en stille og rolig stand, med 3 forskellige processorer.  En til 8 kanaler, en til 4 kanaler og en highend consumer model med 4 kanalers processering. bemærk at det er kun rum korrektion, eq og andre placerings funktioner disse "processorer" processerer.
  • Der var ingen demo af selve resultatet, men man havde mulighed for at se hvordan applikationen. Det var vildt så mange ting man kunne, mange af disse som jeg ikke helt havde styr på. Bla. fase, 3d placering, højden på højtalerne, crossovers. Applikationen så forholds let og overskuelig ud. Samt kunne man få oversigter, grafer mm. udskrevet til pdf. for at bevise hvad man havde udført.
  • Deres mikrofon speciel i forhold til andres, i og med at der er 3 punkter, som bedømmer afstanden, hvor en fjerde måler højdeforskellen i forhold til de øvrige 3. Om det virker ved jeg ikke. ADA var ikke så heldig med deres biograf, men mere om dette senere.
Jonas_h, kan sikkert supplerer med mere teknisk info, men det var helt sikkert spændende. priser starter ved 6400€. og processoren sættes imellem din Processor og din effekt eller fra din receiver og tilbage i receiveren.


ST2 Highend Hifi optimizer:




MC Processor:




Trinnov GUI:




Trinnov Microphone:




Redigeret af Kenzo85 - 06-Februar-2012 kl. 18:42
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 19:16
Du har da fået nogle gode oplevelser!!
 
Bliver da nød til at komme afsted næste gang, må man da ikke gå glip af Tongue
 
/michael
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:19
Spændende læsning fra ISE. Specielt det med at der kommer billigere lærreder fra Screen Research. Og så den nye sub fra MK lyder interessant...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 38>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu