recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober

 Besvar Besvar Side  <1 34567 26>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:17
Jeg har Grundpakken og 4 favoritter til 48 kr + 30 kr. for YouSee kort. Nu bliver prisen 100 kr. for kanalerne, men kortafgiften bortfalder.

Mine 4 favoritter findes i HD-pakken, og derfor overvejer jeg den i stedet.
Den annonceres nu til en pris på 99 kr. Hvornår er HD-pakken steget fra 79 kr.? 

Men, så vidt jeg forstår, kan jeg få HD-pakken til 99 kr. uden kortafgift fra 3. okt. (da jeg ikke skal bruge et kort til video on demand-tjenester). Det må så blive mit valg.


Redigeret af Vilhelm - 23-August-2011 kl. 22:20
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mrj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2011
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:36
Nå nu har jeg regnet på det.
Med den nye pris struktur,  vil jeg sige farvel til BBC HD, BBC Knowledge, og Discovery Science(de sidste to ser jeg aldrig pga elendigt 4:3 billede)

Så kan man sige at gider jeg betale for TV3+HD, Kanal 4, 6eren  HD og kanal 9 (og zulu ligger på vippen, for mange genudsendelser)? næææh.
Jeg kan få grundpakken til 130kr og resten til 100(Nat geo HD, Disc HD, TV2 News). Så kan jeg "spare" små 1400 om året.

Men omvendt er de eneste kanaler jeg ser i grundpakken alligevel gratis(DR). så reelt vil jeg så betale 2800kr om året for at få lov til at se de 3 kanaler som jeg nævnte ovenfor. :/

Hmm jeg tror sku bare jeg prøver at koble yousee kablet fra i en måned, sætte en antenne op og se om jeg ikke kan få tiden til at gå alligevel. :D De 4500 jeg sparer kan jeg jo købe rimelig mange dvd film/tv serier for.



Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

TV2 differentierer deres priser alt efter hvilke program pakker man som udbyder vælger at med tage. Men som jeg tidligere har skrevet, så kan YouSee som landets største udbyder af TV vælge og vrage. Der er INGEN grund til at TV2, Viasat og SBS kræver dit og dat for at sælge en enkelt TV kanal - YouSee har midlerne til at forlange en rimelig pris for hver enkelt kanal - Det er ikke raketvidenskab.


Det er så heller ikke så nemt som du tror.

En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.

Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.

Samme problem har Boxer, hvor SBS kanalerne overhovedet ikke kan vælges a la carte.



HOLD - STOP. Grundpakkens sammensætning har INTET med YouSees Ekstrakanaler at gøre.


Det har det i allerhøjeste grad! Ekstrakanaler er årsagen til at TV 3 og Kanal 5 røg i Grundpakken.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså kunne YouSee vælge at smide nogle Viasat kanaler ud, såfremt ViaSat ikke vil makke ret. At YouSee så IKKE vælger at benytte den magt de har, det var måske noget som konkurrencemyndighederne burde kigge nærmere på...


Viasat ville i så fald vælge at sige nej tak til YouSee. Viasat har et par trumfer, og at have de kanaler i sortimentet giver YouSee en konkurrencemæssig fordel.

Som eksempel på Viasats krav kan nævnes, at de over for fiberselskaberne i sin tid krævede at for at man som slutbruger skulle kunne se Viasatkanaler skulle have en Viasatboks udover den boks fiberselskabet havde til de andre kanaler, samt at folk skulle abonnere på Viasatpakker gennem Viasat direkte.

Bl.a. EnergiMidt sagde nej tak til den løsning med det resultat at de ingen Viasat kanaler havde overhovedet (og det har sammenslutningen fiberselskaber, Waoo, stadigvæk ikke).

Vær ikke så naiv at tro at YouSee bare kan bestemme alt. De har en stor magt, men den er afhængig af udbyderen på den anden side af bordet, og sjovt nok er det aldrig lykkedes dem at afvise en Viasat kanal (TV3 Puls anyone?).

Bemærk også at det ikke er sikkert at TV3+ kommer som Ekstrakanal.

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Men tilbage til emnet: Jeg kan kun se én eneste grund til disse latterlige høje priser fra YouSees side. Det har sat priserne så højt at ingen mennesker kommer til at benytte Ekstrakanalerne og mellempakken/fuldpakken bliver pludselig et mere attraktivt tilbud. Derved bevarer YouSee status quo og samtidig så kan YouSee pege på Eksrakanalerne og sige til myndighederne "se vi har indfør frit valg".


Personligt kommer jeg til at spare 108,- om måneden ved at vælge de kanaler vi reelt ser, og priserne kan igen ikke komme som en overraskelse da 10-40 kroner har været annoceret i over et år nu.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?

Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.
 
Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sløjfeanlæg) og jeg ser faktisk een af mine 4 favoritkanaler.    Men jeg ser ikke meget.  Det er så næsten kun DR1/2/k/HD , TV2-news og internationale kanaler (CNN, BBC, ARD, NDR, ZDF ol).
 
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Dit store brok over at skulle betale for TV 2 virker lidt spøjst, når du tilsyneladende uden brok betaler væsentligt mere for andre kanaler med endnu værre indhold (går ikke ud fra at du er den store fan af Viasat og SBS kanalerne).
 
Bortset fra lidt Viasat History, så ser jeg naturligvis aldrig noget Viasat eller SBS eller for den sags skyld  sportskanaler. 
 
OK personligt har pengene ingen anden betydning, end at jeg ikke under nogen lette penge. Lette penge er roden til alt ondt - og  så afstår jeg hellere helt. 
 
Mht. TV2 er det sådan, at TV2 ikke måtte opkræve licens samtidig med reklame salg. Men TV2 må gerne opkræve en brugerbetaling af de serere,  der sådan markedsmæssigt selv vælger TV2 og dermed betalingen.
 
Så er det jeg finder det foragteligt,  at jeg tvinges til at betale, fordi næsten alle Boxers og alle youSees pakker indeholder  TV2 og tvungen betaling herfor. 
Det er ikke et frit marked - og så kunne alle da lige så godt betale over licensen. I øvrigt burde man lade TV2 ikke blot få ret , men få førsteret til at støvsuge reklamemarkedet for cash.
Vore politikere skulle blot have krævet at national radio og tv kunne være holdt udenfor markedet, og kun behøvede at overlade resterne til evt. andre private aktører. 
 
Se jeg mener, at små lande som Danmark skal sikre - nej tvangsfodre - befolkningen med dansk sprog og kultur - ja selv om det til tider  kun er dansk i underteksterne.  Her er det ikke rigtigt nok med DR2, P1 eller 24syv - her har vi også brug for kanaler som   P4 og TV2 - synes jeg.
      
 
Lars   Smile 
 


Redigeret af reslfj - 23-August-2011 kl. 23:20
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Jeg har Grundpakken og 4 favoritter til 48 kr + 30 kr. for YouSee kort. Nu bliver prisen 100 kr. for kanalerne, men kortafgiften bortfalder.

Mine 4 favoritter findes i HD-pakken, og derfor overvejer jeg den i stedet.
Den annonceres nu til en pris på 99 kr. Hvornår er HD-pakken steget fra 79 kr.? 


Da den blev genåbnet 1/6, hvis ikke før.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?

Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.

 

Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sjøjfeanlæg)


Så ser du vel frem til at de analoge kanaler bliver endnu færre, så I kan gå over til kun at have Grundpakken.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Måske du skulle give dit tv brug et gennemsyn. Ser du/I virkelig alle de kanaler?
Vi er gået fra Fuldpakken til Mellempakken + 4 kanaler og nu Grundpakken + 4 kanaler.

Nu har vi fuldpakken i hele ejendommen (sjøjfeanlæg)

Så ser du vel frem til at de analoge kanaler bliver endnu færre, så I kan gå over til kun at have Grundpakken.
 
Ikke forstå -  Vi har da alle kanalerne digitalt. Jeg tror da ikke, der er mange, der ser analogt her.  Og jeg er ret ligeglad med pengene - jeg vil blot ikke betale høje og urimelige priser.
 
Lars   Smile
 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  En sideeffekt (men prismæssigt meget vigtig del) af de nye ekstrapakker er at du nu i Grundpakken har TV 2 (som jo nu bliver en betalingskanal), TV 3 og Kanal 5.
 
Det er rent had for mit vedkommende - at TV2 er mod betaling (og ikke licens), og at de to andre kanaler i det hele taget er  i grundpakken, som jeg ikke kan undslå mig for.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Det var krav fra de respektive udbydere for overhovedet at tillade a la carte.
 
Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."       
 
Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?  
 
Lars   Smile
 
  
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det synes at være et rigtigt godt sted at starte - "alle distributører skal have tilbudt alle kanaler individuelt, på ensartede vilkår og uden nogen bindinger."       
 
Hvornår mon konkurrencemyndighederne tager deres ansvar  alvorligt ?  
 
Lars   Smile
 
Det tror du vel ikke selv på. Hvad skulle konkurrencemyndighederne gøre ved det indenfor lovens grænser? Skal samme myndighed også forlange, at Bilka og SuperBest skal sælge varene til samme pris? Useriøst.
Hvis du vil være seriøs, kunne du starte, hvor du bor og går foran i jagten for at blive fri for YouSee og andre. Jeg siger god fornøjelse.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 01:45

Der bliver diskuteret meget om det er udbyderme eller yousee der har magten til at bestemme priserne. Man glemmer at kunderne også har et magtfuldt våben: et massivt boycot. Der er desværre bare ingen der gør noget ved det.

Udbyderne ved godt at folk kun brokker sig, men bliver ved med at betale for flere og flere kanaler der sender det samme. Det var noget andet hvis kunderne hele tiden var på vagt, og klar til at opsige hele lortet, hvis de ikke var tilfredse med varen. Det ville nok få udbyderne til at være forsigtige med f.eks prisstigninger hvis de vidste at en stigning på 20kr/md ville betyde 30% kundefrafald.

Der er selvfølgelig mange der er bundet til uheldige aftaler gennem boligforeninger o.lign, men der er også mange som ville kunne handle her og nu. Og med en kæmpe kundenedgang ville der sikkert ikke gå ret længe før der kom andre boller på suppen. Det er bare at møde talstærkt op til antenne- / boligforeningens generalforsamlinger, og forlange at de dyre aftaler bliver opsagt i protest mod de høje priser. Og for DTH (Direct To Home) kunder er det bare om at få opsagt hurtigst muligt.

Desværre er der ikke kultur for at man på denne måde rotter sig sammen mod leverandører man er utilfreds med. Det er ærgeligt for det ville skabe den konkurrence der er brug for.
 
Jeg er ikke selv kunde hos nogle TV-udbydere, og har heller ikke tænkt mig at blive det på de vilkår der er i dag.


Redigeret af Baum - 24-August-2011 kl. 01:46
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Det har det i allerhøjeste grad! Ekstrakanaler er årsagen til at TV 3 og Kanal 5 røg i Grundpakken.


Ja, det er korrekt at TV3 og Kanal 5 er røget i grundpakken og at vi skal betale for disse kanaler i grundpakken.

Men prisen for grundpakken ER FULDSTÆNDIG uafhængig af Ekstrakanalerne. Det er jo ikke sådan at priserne på grundpakken varierer efter hvilke kanaler man køber som Ekstrakanaler. De to produkter bliver prissat uafhængigt, så lad være med at blande dem sammen.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Altså kunne YouSee vælge at smide nogle Viasat kanaler ud, såfremt ViaSat ikke vil makke ret. At YouSee så IKKE vælger at benytte den magt de har, det var måske noget som konkurrencemyndighederne burde kigge nærmere på...


Viasat ville i så fald vælge at sige nej tak til YouSee. Viasat har et par trumfer, og at have de kanaler i sortimentet giver YouSee en konkurrencemæssig fordel.

Som eksempel på Viasats krav kan nævnes, at de over for fiberselskaberne i sin tid krævede at for at man som slutbruger skulle kunne se Viasatkanaler skulle have en Viasatboks udover den boks fiberselskabet havde til de andre kanaler, samt at folk skulle abonnere på Viasatpakker gennem Viasat direkte.

Bl.a. EnergiMidt sagde nej tak til den løsning med det resultat at de ingen Viasat kanaler havde overhovedet (og det har sammenslutningen fiberselskaber, Waoo, stadigvæk ikke).

Vær ikke så naiv at tro at YouSee bare kan bestemme alt. De har en stor magt, men den er afhængig af udbyderen på den anden side af bordet, og sjovt nok er det aldrig lykkedes dem at afvise en Viasat kanal (TV3 Puls anyone?).

Bemærk også at det ikke er sikkert at TV3+ kommer som Ekstrakanal.


Igen sammenliger du pærer og bananer. Hvor mange kunder har EnergiMidt? Hvor mange kunder har YouSee?

Der er en grund til at ViaSat får deres vilje over fiberselskaberne, og det er udelukkende antallet af kunder. ViaSat dikterer urimelige vilkår får deres små kunder såsom fiberselskaberne. ViaSat dikterer IKKE vilkårene overfor Stofa og YouSee - med mindre YouSees indkøbererne er total inkompetente.

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Men tilbage til emnet: Jeg kan kun se én eneste grund til disse latterlige høje priser fra YouSees side. Det har sat priserne så højt at ingen mennesker kommer til at benytte Ekstrakanalerne og mellempakken/fuldpakken bliver pludselig et mere attraktivt tilbud. Derved bevarer YouSee status quo og samtidig så kan YouSee pege på Eksrakanalerne og sige til myndighederne "se vi har indfør frit valg".


Personligt kommer jeg til at spare 108,- om måneden ved at vælge de kanaler vi reelt ser, og priserne kan igen ikke komme som en overraskelse da 10-40 kroner har været annoceret i over et år nu.


At priserne har været "annonceret", luftet eller hvad man nu skal kalde det, det gør ikke priserne bedre eller mere forståelige.
Der er alt for mange af TV kanalerne som ligger i 30-40 kroners klassen, og sammenlignet med hvad YouSee reelt kommer til at betale for disse kanaler, så er prisen astronomisk. 40 kroner for TV2 news eller Kanal 4 - jeg er stadigvæk rystet.

Jeg håber virkelig at politikerne GENNEMTVINGER FRITVALG uden en fast grundpakke for samtlige danskere. Så kan vi endelig slippe for dette cirkus.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Baum Baum skrev:

Der er selvfølgelig mange der er bundet til uheldige aftaler gennem boligforeninger o.lign, men der er også mange som ville kunne handle her og nu.


Hvis jeg ikke var tvunget til at betale til YouSee, så var jeg smuttet for mange år siden. Det burde være forbudt at være bundet til ét bestemt selskab i en boligforening.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu