recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wall of Sound And Picture - Atmos bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wall of Sound And Picture - Atmos bio

 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 41>
Forfatter
Besked
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

puha det ser lækkert ud... hvad bruger du iPad til?? kunne vi evt få et par shots af den? 

Mange tak Smile

Jeg har en Crestron controller til at styre alt AV i huset. Her styres alle funktioner i biffen fra Crestron's App.

Jeg tager lige et par billeder i aften.


/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Husk blankvåben tilladelsen hvis de svær er af stål ;O) og ikke plastik

Hilsen Jonas Bojer


Hehe, de er skam i stål, dog blunt på kanten, men særdeles spidse Smile

Synes de passer rigtigt godt til temaet i en hjemmebif - er alle sammen fra LOTR.

Blankvåben tilladelsen blev erhvervet inden anskaffelsen Wink 


/michael




Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Seneste billeder af biffen :
/michael

Det ser fedt ud, nu er jeg ikke ekspert ift. lyd, men kan den metal radiator du har stående ikke ødelægge/forvrænge lyden lidt? Kunne det løses med en simpel radiatorskjuler af noget ikke brændbart materiale?

Takker Smile

Radiatorerne ville jeg egentligt gerne fjerne helt, men de er eneste varmekilde i kælderen. 

Det betyder ikke noget for lyden, og systemet er kalibreret med alle bygningsdele monteret.


/michael
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 09:57
Så blev det stuens tur til at blive renoveret.

Da stuen er et aflangt rum, med en masse døre og vinduer, er det et indretnings mareridt.

Havde tvet monteret på et drejebeslag før, men efter meget flytten rundt på møblerne, besluttede vi os for en lidt alternativ løsning.

Jeg har bygget en halvvæg midt i stuen, som fungere som rumdeler, mellem sofa/tv hjørnet, og spise afdelingen. I denne væg bliver tvet planforsænket, og under tvet, er der monteret og indspartlet et sæt Stealth LR6 højttalere . 

I spise afdelingen kommer der et sæt Kef indbygningshøjttalere, samt en Stealth G30 subwoofer, spartlet ind i væggen.

Indtil videre har jeg brugt 10liter spartel til "kassen" Confused 

Flere billeder kommer løbende.

Et par byggebilleder :

Et test setup:






Gips og højttalere monteret:






/michael


Redigeret af scantek - 07-Juli-2015 kl. 10:33
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 10:16
Spændt på at se billeder
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

 Indtil videre har jeg brugt 10liter spartel til "kassen" Confused 

Var det ikke bedre at lave det lige første gang - i stedet for alt det spartel Wink

så tror da f..... at du ikke kan finde en tid i kalenderen til besøg i Nordsjælland Big smile

Vh. Jørgen
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 13:58
Fin løsning med væggen.. Eneste ulempe er, når du nu på et tidspunkt vil have et +75" tv :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 15:16
Hmnn, ikke en løsning jeg ville have i stuen. Så hellere et møbel der kan flyttes..
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 15:54
Kampus: Jamen nu kræver det vist også både en visionær lydhør kone og en stue af anseelig størrelse før man udfører sådan en idé - flytbart møbel er smart,- hvis man ikke har småfolk i huset.. Geek



Redigeret af Just Curious - 15-Juli-2015 kl. 16:01
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 18:08
Hej Michael

Det ser ikke ud til at du have lavet noget udluftning til bagsiden af tv'et. Er det rigtigt set ?
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:34
Hej igen

Så kom der flere billeder af projektet Smile

Eneste issue var at den Konig optisk til analog konverter jeg havde købt brugt, åbenbart ikke var kompatibel med Dolby Digital PCM fra Panasonic tv'et. Så måtte købe en Lindy konverter til 800.- Confused, som er Dolby licenceret.

Mangler stadig at få sat noget lys op (klassisk elektrikker problem Wink) Tilgængæld er ALLE kabler væk, og HDMI extendere og lign. gemt i væggen bag tv'et.

Men løsningen er blevet super god. Lyden fra de indspartlede højttalere er voldsomt bedre end de indbyggede, og alt er automatiseret via Crestron remoten. 



















Mvh.

Michael


Redigeret af scantek - 16-Juli-2015 kl. 20:39
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2015 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

 Indtil videre har jeg brugt 10liter spartel til "kassen" Confused 

Var det ikke bedre at lave det lige første gang - i stedet for alt det spartel Wink

så tror da f..... at du ikke kan finde en tid i kalenderen til besøg i Nordsjælland Big smile

Vh. Jørgen

Hehe, joeh, den var nu lige nok, men der er en del flader der skulle i niveau Smile

Vi må snart finde en dag..


/michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3334353637 41>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu