recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo + netgear virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWaoo + netgear virker ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo + netgear virker ikke
    Sendt: 23-November-2011 kl. 13:49
sidder hos fruen og har købt en netgear n150 wireless router.
 
Internet delen virker fint, men tv delen vil ikke virke når jeg køre det igennem router, kan nogen hjælpe hvorfor?
 
Router er forbundet direkte til væggen og IPtv eller hvad det hedder sidder i port 1 med en motorola boks.
 
Håber nogen kan hjælpe hurtigt hvad jeg gør galt...
 
for 2 grønne og så en 3 rød streg...
 
virker som der ikke er hul igennem :-(
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 14:33
Nu aner jeg ikke en s***om ip-tv, men min umiddelbare tanke er, at det kan da ikke helt gå med den løsning du prøver (lidt afhængigt af router-setup)....

Som jeg ser det vil det give nogle problemer med kommunikationen mellem ip-tv boks og ydersiden af din router. Der er højst sandsynligt nogle porte der skal åbnes inden det kommer til at virke (hvilke ved jeg ikke)...

Alternativt er at du sætter en switch på inden din router, således at der fra dit internet i vægen er direkte forbindelse til 1) Din oruter og 2) Din IP-tv-boks.

Hvis jeg har misforstået noget fuldstændigt, så ret mig endeligt.

Altså, stik fra væg til switch, derefter stik fra denne og til IP-TV-boks og til Router, fra routeren kan du så smide alle de maskiner du vil på kablet eller trådløst.

/ask
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 14:39
tror desværre du har rart... lidt spil af penge så næsten at købe sådan en nu her.. hmmm da...
 
andre som evt kan hjælpe, ellers må jeg se om elgiganten vil tage den retur :-(
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 08:59
Du skal have en router der der understøtter iptv multicasting og igmp protocol. Ellers virker det ikke.
Samtidig skal den understøtte brug af DHCP options. De eneste der mig bekendt gør dette, er routere med alternativ firmware, såsom openwrt , dd-wrt eller lignende.
Den omtalte løsning med switchen før routeren vil heller ikke virke, idet du så skal have tildelt 2 public ip adresser, og det tror jeg ikke waoo tillader.



Redigeret af pfugl - 24-November-2011 kl. 09:04
/Peter
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 12:11
Jamen kan da kun sige, sikke et skod produkt waoo levere... du kan ikke være på nettet mens du ser tv.. vi er i år 2011.. har det fint hos yousee for der skal man da ikke være nørd for tingene virker..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 12:16
Glade - et spørgsmål først er det den fiberboks med 8 porte du har fået? - hvis ja - så tager du 2 straight kabler og kører det ene ud fra port 2-4 på Fiberboksen og det andet ud fra 5-8.
 
Det du kørte ud fra 2-4 sætter du nu i Routerens WAN-indgang, og det du satte i 5-8 sætter du i den 1 af LAN-portene på routeren, derved opnår du at du Switcher Multicaststreamen igennem routeren ud til din TV-boks samtidig med at du sender en LAN-stream i det samme kabel som du fører frem til din PC.


Redigeret af mhv_omjk - 24-November-2011 kl. 12:17
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

Glade - et spørgsmål først er det den fiberboks med 8 porte du har fået? - hvis ja - så tager du 2 straight kabler og kører det ene ud fra port 2-4 på Fiberboksen og det andet ud fra 5-8.
 
Det du kørte ud fra 2-4 sætter du nu i Routerens WAN-indgang, og det du satte i 5-8 sætter du i den 1 af LAN-portene på routeren, derved opnår du at du Switcher Multicaststreamen igennem routeren ud til din TV-boks samtidig med at du sender en LAN-stream i det samme kabel som du fører frem til din PC.
ER ingen router med fra waoo.. er stik i væggen som man køre enten op i tv boksen eller til pcen, man kan ikke begge ting på engang..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

Glade - et spørgsmål først er det den fiberboks med 8 porte du har fået? - hvis ja - så tager du 2 straight kabler og kører det ene ud fra port 2-4 på Fiberboksen og det andet ud fra 5-8.
 
Det du kørte ud fra 2-4 sætter du nu i Routerens WAN-indgang, og det du satte i 5-8 sætter du i den 1 af LAN-portene på routeren, derved opnår du at du Switcher Multicaststreamen igennem routeren ud til din TV-boks samtidig med at du sender en LAN-stream i det samme kabel som du fører frem til din PC.
ER ingen router med fra waoo.. er stik i væggen som man køre enten op i tv boksen eller til pcen, man kan ikke begge ting på engang..

Ingen router med? 

Det må være en fejl. Som tidligere skrevet er det svært med den multicast trafik som iptv sendes ud med, enten skal der en router til fra WAOO!, eller en med alternativ firmware, hvor du selv kan sætte det op.

Ring til dem, og bed om den router (Tilgin) så kan du både se tv, og gå på nettet samtidig
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af timzor timzor skrev:

Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

Glade - et spørgsmål først er det den fiberboks med 8 porte du har fået? - hvis ja - så tager du 2 straight kabler og kører det ene ud fra port 2-4 på Fiberboksen og det andet ud fra 5-8.
 
Det du kørte ud fra 2-4 sætter du nu i Routerens WAN-indgang, og det du satte i 5-8 sætter du i den 1 af LAN-portene på routeren, derved opnår du at du Switcher Multicaststreamen igennem routeren ud til din TV-boks samtidig med at du sender en LAN-stream i det samme kabel som du fører frem til din PC.
ER ingen router med fra waoo.. er stik i væggen som man køre enten op i tv boksen eller til pcen, man kan ikke begge ting på engang..

Ingen router med? 

Det må være en fejl. Som tidligere skrevet er det svært med den multicast trafik som iptv sendes ud med, enten skal der en router til fra WAOO!, eller en med alternativ firmware, hvor du selv kan sætte det op.

Ring til dem, og bed om den router (Tilgin) så kan du både se tv, og gå på nettet samtidig

mener du skal betale engang beløb + leje pr måned, er igennem seas nve..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 21:13
Er det ikke fordi tv kører i et stik og internet i et andet fra modemmet? Det gør det i hvert fald hos mig. Jeg kan ikke trække tv ud af internetstikket og omvendt. Derfor er jeg også nødt til at trække to kabler fra waoo "modemmet" og ind til tv, hvor der er waoo boks til tv og boxee box, der skal bruge internet.

Beklager - skriver fra ipadden, det bliver nogen gange lidt sort. Håber det giver mening.
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 21:25
Som sagt er intet modem eller andet.. er et stik i væggen hvor der er internet direkte eller tv.. er ingen router/modem eller andet..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 21:41

Hvad er det for et byggeri du bor i ? det lyder ikke til at være eget hus ???

Boligforening ?
Der må være et sted hvor de konvertere fiber lyset om til et signal i et RJ45 kabel (netkabel), hvor du kun kan se den ene ende..
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu