|
Skovbo's HTPC setup |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-April-2012 kl. 12:56 |
||
Jeg valgte at skifte mit gamle setup ud, for at få et mere lydløst setup, hvilket jeg, indtil videre, er meget glad for. HARDWARE Kabinet Klient: Viako Mini Letter 55 Server: Fractal Design Array R2 Bundkort Klient: Intel DH61AG Server: Asus AT3-ION Ram Klient: 2 x 4 GB Corsair DDR3 1333Mhz SO-DIMM Server: 1 x 4 GB Kingston DDR3 1333Mhz CPU Klient: Intel Core i3 2120T - med low profile køler Server: Intel Atom 330 Harddisk Klient: Crucial M4 64 GB SSD Server: 3 x 1TB WD Green, 2 x 2TB WD Green, 1 x 1TB Samsung Spinpoint F1 = 8TB lager Remote Logitech Harmony One og XBMC Commander på iPad. Det hele er hapset fra ShadowDK's setup, http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107551&title=shadowdks-htpc-setup hvilket jeg synes var super fedt sammensat, så med lidt hjælp fik jeg mulighed for at få samme setup hos mig selv, så stor tak til ham for inspiration. SOFTWARE Styresystem Klient: Windows 7 Enterprise Server: Windows 7 Enterprise Mediecenter Klient: XBMC v. 11.0 Eden med Aeon Nox skin v. 2.0 Server: Intet Lidt billeder af setup i stuen. Problemer: 1. Kabinet har ikke meget plads, hvilket betyder varme, og processor kan blive ca. 70 - 75 grader ved high load, som betyder den kan høres. Ved film, musik osv, bliver den 50 - 60 grader. 2. Min server har svært ved at blive på netværk efter den er vækket fra sleep. XBMC kan sagtens sende pakke og bruge WOL uden problem, men efter 5 - 10 min, forsvinder forbindelsen. Vælger jeg at tænde server fra start, kører den uden problemer. Overvejelse: 1. - Anden køler, end stock Intel køler. - Sæt kabinet ned i tvmøbel hvor det ikke kan ses, og fjern topplade på kabinet
2. Ingen ideer endnu - forslag modtages gerne ! |
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ser fantastisk ud med sådan lille boks stående og stilrent. Præcis sådanne noget jeg selv går og overvejer. En anden køler end stock køleren er klart at anbefale.
Kan du måske have plads til denne? http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2425 Har den selv på en i7 og den er bare lydløs. |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den ser lidt høj ud til så lille en boks.
|
|||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|||
Psymon
Super bruger Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Scythen kan desværre ikke være der :( den er 12cm høj, og mener at hele det kabinet ikke engang er 12cm?
Hvis din server køre atom, hvorfor så slukke den? Og hvis du endelig vil have den slukket, så overvej blot at have den slukket om natten, med noget wake on alarm i bios, og en schedule i windows der slukker den på et bestemt tidspunkt.
|
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der står ikke den er 12cm høj. Der står at blæseren er 12mm høj. Køleren og blæseren tilsammen er 5.7cm
|
|||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Shadow bruger vidst selv denne køler.
http://www.proshop.dk/Koeling-og-blaeser/Gelid-Solutions-CC-SSilence-iPlus-2324228.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gelid%20Solutions%20CC-SSilence-iPlus |
|||
|||
-claus-
Funktioner
Tak(0)
|
||
Shadow skrev, at kabinettet er 5 cm højt.
|
|||
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
BS |
|||
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ser lækker ud dit setup. Tillykke med det.
angående 1. så prøv og tjek ThermalTake's Slim X3 køler ud, den burde være noget bedre end intels stock samt have den rette højde til det kabinet. Syntes også det er lidt underlidt at kabinettet ikke har luft huller over cpu området men kun ude i sidderne, det kan kun skabe mere varme indeni, måske overveje og bore en række lufthuller i kabinet toppen så cpu blæseren kan smide luften direkte ud!!! 2. Hvis din server ikke er vågen med aktive netværksdrev når du starter din xbmc så virker det ikke. Hele ideen med en server er jo at den er available, dvs ingen sleep!!!
Redigeret af Bygone - 15-April-2012 kl. 13:36 |
|||
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den vil jeg kigge nærmere på, nu har jeg desværre ikke haft muligthed for at bare smide en film på og se den, og så slukke (hvilket er det jeg bruger det mest til, og så kan jeg tjekke hvor varm den egentlig bliver. Min server er bare WIndows 7, med en masse diske hvor de er delt på netværket med "Everyone" jeg har så på min Klient installeret Advanced Wake On Lan, som kan starte min pc, og det virker faktisk rigtig fint, så snart XBMC starter går der 15 sekunder og der er adgang til serveren. Problemet kommer så efter noget tid 10 min ca. at så mister den signalet, og ved ikke om det er fordi windows evt er sat til Sleep efter 10 min, og windows ikke kan registrere at XBMC Klienten "henter" fra den, og den så går i sleep igen ?
Selvom den kører med Atom processor, står den stadig og kører og bruger udnødvendig strøm - jeg bruger den primært til film, mellem 19 - 22 om aftenen, udover det bruger jeg den slet ikke, hverken til backup eller noget andet, det er kun lager for mine film. Kan du evt. forklare om Wake On Alarm og hvordan man laver schedules i Windows ? Så kunne alternativet bare være den starter op i det tidsrum hvor jeg normalt bruger den.
Kan man evt. få en How-To-Guide? |
|||
ShadowDK
Bruger Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ser bestemt lækkert ud - Og jeg er glad for at jeg kunne være til lidt hjælp :)
Tillykke med det - Jeg vil anbefale at skifte stock køleren på 4x4cm der hiver luft ud af kabinettet med f.eks. en Scythe Mini kaza, da der er væsentlig forskel mht. airflow. |
|||
Skovbo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og der kom svaret lige på den PM jeg lige har sendt til dig ;-)
Hvilken af dem skal man vælge: http://www.quietpc.com/products/scythefans/mini-kaze-ultra http://www.quietpc.com/products/40mmfans/mini-kaze Kan se den første er 10 mm tykkere, så den er vel at foretrække? Hvordan med http://www.gelidsolutions.com/products/index.php?lid=2&cid=12&id=61 Er den markant bedre end Intels egen ? |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |