recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 71>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg er færdig her om en uges tid og jeg har haft job siden primo april.. det ser nu meget godt ud. Ca. halvdelen fra min årgang, med min baggrund, har fået job..

Nu går jeg bare med nogle tanker om at flytte i hus med en stor garage.. jeg har besluttet mig for at bygge en CNC og bygge nogle custom-højttalere og nogle akustik-produkter jeg har nogle idéer til, som jeg ikke tror er blevet lavet før. Til det vil jeg dog bygge en laser-skærer.. Det skal nok blive sjovt at prøve kræfter med når tiden kommer
 
Kunne du komme nærmere ind på de akustik produkter ? Jeg står for snart at skulle lave et dedikeret hifi rum til mit grej, og akustikken bliver en stor del af mine overvejelser. Jeg har planer om at benytte rockphon pladder på 1 refleksionerne, samt andre udvalgte steder, og nogen diffusore. Men kunne være sjovt at høre, hvad det er for tanker du har gjort dig ? Uden at hijacke Rasmus`s tråd for meget Smile
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 22:53
En tommelfingeren regel er - arbsorbere i højtalerenden. Diffusere i lytteenden. Diffusere vil få dine vægge til at "rykke" længere væk , en de fysisk er. Det virker ;-)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg er færdig her om en uges tid og jeg har haft job siden primo april.. det ser nu meget godt ud. Ca. halvdelen fra min årgang, med min baggrund, har fået job..

Nu går jeg bare med nogle tanker om at flytte i hus med en stor garage.. jeg har besluttet mig for at bygge en CNC og bygge nogle custom-højttalere og nogle akustik-produkter jeg har nogle idéer til, som jeg ikke tror er blevet lavet før. Til det vil jeg dog bygge en laser-skærer.. Det skal nok blive sjovt at prøve kræfter med når tiden kommer
 
Kunne du komme nærmere ind på de akustik produkter ? Jeg står for snart at skulle lave et dedikeret hifi rum til mit grej, og akustikken bliver en stor del af mine overvejelser. Jeg har planer om at benytte rockphon pladder på 1 refleksionerne, samt andre udvalgte steder, og nogen diffusore. Men kunne være sjovt at høre, hvad det er for tanker du har gjort dig ? Uden at hijacke Rasmus`s tråd for meget Smile

Planerne er desværre ikke lige her og nu.. der er en del ting som skal falde i hak inden det kan realiseres.

Dog er mine initierende idéer en løsning som kan integreres i den typiske indretning, hvor der i første udkast fokuseres på at kunne komme ind og forbedre akustikken i rum som egentlig fungerer som en alm dagligstue. Det er altså ikke noget decideret hardcore akustik-løsning (i første omgang), men jeg vil da gerne sige at det er næste skridt.

Min mening er, at alle akustiske tiltag som kan foretages vil forbedre oplevelsen. Min målgruppe er, på baggrund af det foregående, at kunne tilbyde produkter som "den bedre halvdel" synes er ok at hænge op på væggen. 

Anden fase er at undersøge mulighederne på at kunne tilbyde diffusorer til dedikerede rum, hvor man kan gå lidt mere kompromis med design og fokusere mere på funktion. Første fase er en, efter min forhåbning, et godt kompromis mellem de to.

Mere vil jeg ikke fortælle nu.Smile
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 07:01
Waf er jo aldrig en dårlig ting

Jeg vil se frem dit topic.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Waf er jo aldrig en dårlig ting

Jeg vil se frem dit topic.


Nemlig Wink

Og ja, det vil blive spændende at følge.

Ingen problem med hi-jack af tråd, det koster kun vejledning af el i tilbygningen. Smile

Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 13:30
Så fik jeg hældt 6 m3 vasket grus på, stampet det op, og rettet af.
Det er squ også tungt arbejde. Smile





Men køøøønt ser det da ud. Smile

Det var lidt nyt fra nu, forhåbentligt med lidt mere senere hvis vejret er med mig.

Rasmus


Redigeret af fausing - 05-Februar-2013 kl. 10:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:05
Skal der ikke være op mod 1 meter isolering i til gulvvarme?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:07
300 mm Sundulit (2*150 mm) kommer jeg i. (Flamingo) Smile

EDIT : Men der kan ikke gå længe før det bliver de nye krav. Wink


Redigeret af fausing - 09-Juni-2012 kl. 17:19
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:15
Jeg synes nemlig jeg har hørt noget med 80 cm, kan det passe? Det lyder også helt vildt!!
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg synes nemlig jeg har hørt noget med 80 cm, kan det passe? Det lyder også helt vildt!!


Det er vildt ja, men heldigvis ikke korrekt. Smile

Smider lige et billede ind fra Sundolit, mht til opbygning og isoleringskrav.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:27
Nåh jo, men der står "sommerhus". Der gælder vel strengere krav til helårshuse LOL
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 17:31
Det er kolonnen ude til højre der gælder sommerhuse, og den med den røde streg i er til "alm" huse. Smile

Der er jo forskel på isolerings tykkelses kravene i de to kolonner.

Rasmus


Redigeret af fausing - 09-Juni-2012 kl. 17:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu