recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1 34567 71>
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Godtnok lækkert det der! Du burde sætte det i produktion...så er jeg den første køber til 1 stk!!


Haha, jo tak. Smile

Men tvivler på der er nogen der er interesseret når det kommer til stykket. Det står mig indtil videre i 1800 kr, og nok 2200 inden jeg er færdig (mangler stadig stof til låger, tryklåse og top, bund og side inddækninger.

Og skulle jeg have bare lidt i timen for at lave det, ja så runder vi hurtigt 4000 inden det er færdigt.
Ja der kan trækkes 1100 fra hvis der ikke ønskes el og køling i møblet. Smile

Men hvis nogen virkelig er interesseret sender i bare en PB, så kigger vi da selvfølgelig på det.
Det kan jo laves lige på millimeteren som i ønsker Wink

Rasmus
Stod man og manglede sådant et, så er 4k heller ikke galt sammenlignet med, hvis du skal købe noget der bare nærmere sig det her på finish, design, funktionalitet mm.
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 15:38
Det ser rigtig flot ud - også bagpå.

Jeg overvejer lidt at lave noget kabelføring bagpå mit møbel.

Det er blot de almindelige og originale stik, jeg vil rydde lidt op.

Der skal vel ikke tænkes i om det er lovligt? Jeg kan vel bare give den gas..?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Men er der nok tryk til at varmen kan fise ud af rummene, der bliver fyldt med varm luft, igennem frontstoffet, som yder en del modstand?

Hvis ikke vil den varme luft stille og roligt sprede sig til alle rum og så får du en cirkulation af varm luft i stedet for at fjerne den. Håber jeg virkelig ikke for dig for idéen lyder sgu til at det kunne blive virkelig flot.


Lågerne kommer ikke til at slutte helt tæt til møblet (nok ca 2 mm luft), og synes ikke modstanden virker så voldsom i det, men får se når lågerne er færdige, om jeg skal tænke i et sted at lede varmen hen. Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 14:19
Her kommer lige en lille opdatering. Smile

Har nu fået sat stof på lågerne, og det ser satme godt ud synes jeg.
Fjernbetjeningen virker som altid igennem det, og lyden er heller ikke ændret, så det må siges at være en succes med højtalerstof fra Biltema til 55 kr. Smile

Som før kommer der en lille billedserie med tilhørende tekst.





Her først rammen grundet 1 gang, og malet 1 gang, med samme farve som resten af møblet.


Her i bedste Klevin stil de sager jeg brugte til stof arbejdet. Smile



2 rækker clips for at sikre det ikke bliver revet i stykker. Mærkes til at være rigtig stærkt.
Trak temmelig godt ud i stoffet, for at udjævne det, og sikre en opspændt helhed.
Har lavet en lille liste i samme mål som rammen er, altså 16 mm, som er malet sort, og slås på til sidst når stoffet er afsluttet rigtigt i hjørnerne.
Den lille liste dækker herved alle clips, og laver en lækker enkel afslutning. Smile



Rammen med stof på, set lidt tæt på. Hjørnerne er endnu ikke klippet til og afsluttet, da jeg ikke helt er sikker på fremgangs måden. Smile



Her møblet set, med lågerne stillet på foran. Overraskende hvor meget ét lag skjuler.



Her samme billede, dog med højtaler stillet op i venstre side, for at vise hvor godt stoffet skjuler.



Her igen set helt tæt på, man kan lige ane højtaleren igennem.



Til slut lige med blæserne tændt, for at vise hvordan lys slipper igennem. Kommer heldigvis ikke til at se blæsernes "dejlige" lys, da der jo kommer enheder foran, men tænker man i mørke vil kunne se display igennem. Blæret!!!! Smile

Det var det for denne gang.

Mvh. Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af aragorn09 aragorn09 skrev:

Det ser rigtig flot ud - også bagpå.

Jeg overvejer lidt at lave noget kabelføring bagpå mit møbel.

Det er blot de almindelige og originale stik, jeg vil rydde lidt op.

Der skal vel ikke tænkes i om det er lovligt? Jeg kan vel bare give den gas..?


Jeg vil lige lade elektrikerne om at svare på dette.
Jeg kom lidt på glatis med mine første installationer, så jeg må hellere lade være med at gøre mig klog på noget om det. Smile

Rasmus
Til top
aragorn09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aragorn09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 15:48
Helt ok ;)

Det ser virkelig godt ud med lågerne. Rigtig flot.
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2012 kl. 17:49
Nice med de låger Fausing - lige efter mit hoved
Jeg er selv kommet langt med mit mdf møbel. Har haft designet klar i over et år og nu hvor jeg har fået ny højttalere måtte jeg hellere se at få det lavet hehe... -har sgu helt nydt at lave det selv (er ved at male det nu her).

Lidt spørgsmål:

- Bruger du "almindelige" køkkenlåge beslag til at åbne/lukke lågerne? Er det muligt at se lidt fotos af dette?

- Er rammerne til lågerne bare 4 mdf stykker skåret i gering - og så limet sammen (måske de også har fået en lille skrue?). Er nemlig sådan jeg har tænkt mig at lave mine.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Duck Mr. Duck skrev:

Nice med de låger Fausing - lige efter mit hoved
Jeg er selv kommet langt med mit mdf møbel. Har haft designet klar i over et år og nu hvor jeg har fået ny højttalere måtte jeg hellere se at få det lavet hehe... -har sgu helt nydt at lave det selv (er ved at male det nu her).

Lidt spørgsmål:

- Bruger du "almindelige" køkkenlåge beslag til at åbne/lukke lågerne? Er det muligt at se lidt fotos af dette?

- Er rammerne til lågerne bare 4 mdf stykker skåret i gering - og så limet sammen (måske de også har fået en lille skrue?). Er nemlig sådan jeg har tænkt mig at lave mine.


Hej igen Hr. Duck Smile

Egentligt var det min plan at bruge de almindelige hængsler som du selv skriver, men pga de fylder en del, har jeg lave om i designet, og skal nu bare have løse rammer, som holdes fast af en tryklås.
Fx denne :
http://www.beslagskassen.dk/shop/trykmagnetl%C3%83%C2%A5s_57x42_5_mm__sort_plastik-p-43.html?osCsid=j5i4eg1i1n8n35kj7go9fhfdf7
Eller hvis en lidt lækrere model denne :
http://www.beslagsbutiken.dk/da/Tryklas-til-abning-af-skabslager-uden-greb-med-magnet-gra.183?currency=DKK

Mht rammerne til låger, så er det 16 mm MDF der er skåret ud af et stykke. Altså INGEN samlinger, da disse ville blive svage og lågen meget nemt ville trække sig skæv.

Mvh. Rasmus

EDIT :
Har selv lige bestilt 3 af denne model, da de er i sort ligesom møblet Smile :
http://www.beslagskassen.dk/shop/trykl%C3%83%C2%A5s_justerbar_74x17x14_mm_t_magnet__4_huller__sort_plastik-p-882.html?osCsid=crrqmlvl62jpaccuajlm3n18n2




Redigeret af fausing - 22-April-2012 kl. 10:04
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 20:01
Smukt. Clap Thumbs Up

Og ja, hvis der er et par mm. mellem låger og selve møblet så burde det være nok til at varmen kan slippe ud. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Smukt. Clap Thumbs Up

Og ja, hvis der er et par mm. mellem låger og selve møblet så burde det være nok til at varmen kan slippe ud. Smile


Jo tak Smile

Ja, jeg har nogen 3 mm gummi dutter, som jeg sætter 1 af i hver hjørne på lågerne, så holder det jo en fornuftig afstand tænker jeg.

Rasmus


Redigeret af fausing - 23-April-2012 kl. 07:59
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 09:32
Det ser rigtig flot ud!, har selv lavet et noget lign , bare i hvid og uden låger. Vil egentlig gerne ha låger på, men jeg har så lidt plads i skabet at hængsler vil fylde for meget. Er dine låger hængslet, sidehængt?
Jan
Mvh
Jan
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Det ser rigtig flot ud!, har selv lavet et noget lign , bare i hvid og uden låger. Vil egentlig gerne ha låger på, men jeg har så lidt plads i skabet at hængsler vil fylde for meget. Er dine låger hængslet, sidehængt?
Jan


Hej Jan.
Takker takker Smile

Ja, jeg fik samme problem da jeg kom til det med hængsler, da jeg ikke havde tænkt over de fyldte så meget. Vidste det egentligt godt, så det var lidt af en tanketorsk. MEN, så finder man jo bare på noget andet.
Her er der lidt forskellige løsninger du nok også kan bruge en af :

1 : Bladhængsler fylder ikke ret meget, og er stærke som bare fahn.




2 : Monteret med magneter, fylder ingenting og er ret blæret synes jeg Smile
http://www.magnetz.dk/shop/power-magneter-263c1.html


3 : Ellers den jeg selv skal bruge, rammen/lågen støtter af på møblet i bunden, og kan åbnes med en tryklås, med magnet. Rigtig lækker løsning, da lågen ikke vælter, åbner osv ved høj musik, men helt grebsfri. Smile Valgte sort, da det er møblets farve. http://www.beslagskassen.dk


Fås dog i billigere version end den sorte til 45 kr pr. stk.

Grå til 32 kr. stk  : http://www.beslagsbutiken.dk


"Alm" til 19 kr stk. (de samme som sidder på UNNU-møblerne) http://www.beslagskassen.dk


Mvh. Rasmus





Redigeret af fausing - 23-April-2012 kl. 10:16
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu