recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil en Nad 218 THX effektforstærker give mere gods
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil en Nad 218 THX effektforstærker give mere gods

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:16
kan se front står til full band
center og back surround står til 80 hz
lpf of lfe 100 hz
speaker impedance 4 ohms
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:16
ved ikke om det kan bruges til noget ?
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:22
fausing > Jeg er ikke helt NOOB :) men har aldrig pillet men effektforstærker før så ved ikke om det og smide 4000 kilo efter sådan en på DBA er pengene godt givet ud eller om der er andre mere givende måder og få den bas jeg efterlyser....
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:24
Har også en Ikon vokal som center mangler jeg lige og skrive men det har intet med ? og gøre :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:26
Det er meget svært at forudsige. Prøv at sæt dine højttalere til en delefrekvens på 80hz og vurdér hvad du synes der sker med bassen.

Mangel på bas/punch kan være mange ting. Rummet, mangel på effekt, for dårlige enheder... 

Uanset hvad, synes jeg 4000 for en sådan NAD er for meget. Det jeg har hørt til den, har ikke været godt - den havde ikke god kontrol over bassen i hvert fald.
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:31
Skal heller ikke forståes som om det er dårligt.. For det lyder godt...rummet måler 8 x 4 meter og står i den ene ende på langsiden og sofaen i modsatte ende.. Så 8 meter mellem anlægget og projektor og ned til hvor man sidder... kun en dør ind til stuen... Men mangler bare en bas der virkelig kan mærkes :)
Måske jeg så heller skulle bruge penge på en større sub istedet ?

Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:31
prøver og ændre delefrekvens... 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:32
Prøv med to gode subs. Lyder som om dit rum er for stort til den sub du har Wink

Redigeret af Kampus - 11-Juni-2012 kl. 22:33
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:32
Sidder du 8m fra de højttalere og den sub? Det vil aldrig kunne give bas med autoritet/punch. Det er de slet ikke gearet til.
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:35
ja det gør jeg.... hmmm begynder og give mere mening det du skriver Jonas :S
Havde jeg ikke lige tænkt over selvf. Mere fordi jeg har et 120" lærred op som jeg gerne vil side lidt fra.. Men så ryger det så meget af effekten pga det ?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:44
8m er rigtigt stor afstand. Har du prøvet at sætte dig tættere på, blot for at teste hvad du synes?

Et eksempel: Hvis du gerne vil have 100db bas i lyttepositionen, og vi ved at SPL mindskes 6db for hver fordobling af afstanden. Så vil du 4m fra sub skulle have 106db, 2m fra sub gengive 112db og 1m fra sub gengive 118db. Det stiller store krav til subben og det er de færreste consumer-subwoofere der kan klare det.

EDIT: Ovenstående tog ikke højde for hvor meget effekt der skal til. Hvis vi siger enheden i subben har en følsomhed på 90db/1w ved 1m. Dvs. for at opnå 118db vil det kræve 1277 watt Confused


Redigeret af Jonas_h - 11-Juni-2012 kl. 22:50
Til top
bimmer19 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2007
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimmer19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 22:47
så må jeg flytte suben tættere mod sofaen og se hvordan lydbilledet ændre sig istedet... men klart.. det forklare også hvorfor jeg så synes bassen virker mere flad og knap så stram i det... 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu