|
Kan det være rigtigt? Mister man garantien når.... |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der må være kunder som kommer med ridsede telefoner, men hvor f.eks. elektronikken er stået af. Det vil trods ridserne stadig være en berettiget reklamation, som sælger kunne afhjælpe ved at udskifte/reparere den defekte elektronik, så kunden fik det samme ridsede frontglas tilbage. Men hvis mangler altid afhjælpes ved ombytning til refurbished enheder som kaldes "nye" går den ikke. Til gengæld har sælger nogle ridsede dele som ikke kan indgå i "nye" telefoner (i så fald kan enhver se at de ikke er "nye").
Betaler folk så fuld pris for at få en gammel repareret telefon? Hvis der ikke er nogen sammenhæng mellem mangelen og den reparation som det "uautoriserede" værksted har levet, kan sælger ikke afvise reklamationen med den begrundelse. Det burde være noget som udløste en massiv strøm af klager til Forbrugerklagenævnet.. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fuld pris er måske det forkerte ord. Ved en ombytning ved fysisk overlast ligger beløbet som sagt mellem 17-1800 kr. Ved tale om uautoriseret indgreb er beløbet det dobbelte - altså ikke det samme som hvis man købte telefonen fra ny. Men der gives ikke dette tilfælde ikke rabat på ombytningen. Giver det mening? Jeg har tidligere haft sager hvor kunder har haft en flænge i skærmen, og sendt den ind for reparation af en ødelagt home-knap. Her bliver ombytning oftest afvist af værkstedet med begrundelsen har været fysisk overlast, da telefonen er er brugt uhensigtsmæssigt. I sager hvor kunder ikke har ment der har været sammenhæng mellem dette har udmeldingen oftest været at værkstedet har fundet en sammenhæng. Alt efter skaden er der dog i tilfælde sket ombytning på garantien. Jeg er med på at dette ikke hører under reglerne, og har selv kritiseret netop dette punkt for min tidligere arbejdsgiver, men i sager hvor kunder har indgivet skriftlig klage til selskabet (teleankenævnet kræver at der er bevis for klage til teleselskabet, og anbefaler skriftlig klage), er sagen oftest faldet ud til kunden fordel - højest sandsynlig fordi teleselskaberne godt ved det ikke er efter bogen. Dette er hvordan det var i branchen da jeg stoppede for 1½ år siden.
|
|||
Stromgren
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mkirkelund@ har lige sendt min iphone 5 til rep fordi den raslede itoppen og har så lige fået besked idag om at den skal sendes til apple for rep eller ombytning vil det så sige jeg kan regne med at få en refurbished iphone istedet for min kun 3 uger gamle (nye) iphone ?
|
|||
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja. Prøv at google lidt mere. Jeg har som sagt en skriftlig dokumentation på dette fra teleselskaberne, kun mundtlig information fra højere rangerede ansatte.
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8556 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige en indskudt bemærkning: raslen i toppen er sandsynligvis kameraets autofokus - den skal rasle. Mht. refurbshed, så er det mere korrekt at kalde dem remanufactured. De kommer fra samme fabrik i Kina som nye, og de er f.eks. ikke bare et gammelt bundkort med ny skal. Redigeret af lunddal - 28-November-2012 kl. 13:21 |
|||
Stromgren
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8556 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis de ikke vil reparere den for dig, og du skal betale fuld pris, kan du jo købe en ny fra sælger, hvis ikke det er en ny du får. MEN, en ombytningstelefon er IKKE en gammel repareret telefon. Den er lavet igen fra ny med brugbare dele fra andre telefoner (SoC m.m.). En PlayStation ombyttes også altid (medmindre de har ændret praksis), og det er noget hurtigere end at skulle afvente diagnose og udbedring og evt. mangelfuld reparation. Redigeret af lunddal - 28-November-2012 kl. 13:54 |
|||
Stromgren
Super bruger Oprettet: 25-Januar-2010 Sted: Valby København Status: Offline Point: 275 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min kone har lige hentet min iphone idag og det var en "ny" den var pakket ind i bobleplast, så er det vel rimelig sikkert det er en refurbished, lidt svineri når man har indleveret en 3 uger gammel telefon man har betalt fuld pris for. |
|||
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag |
|||
AndersKjergaard
Junior bruger Oprettet: 01-Oktober-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Stromgren:
Svineri? iPhone 5 har vel kun været på markedet i en måned eller to, så uanset hvad kan den du har fået vel ikke være meget mere end de tre uger? Derudover er det da kun en forbedring at få en tre uger gammel telefon ombytte til en som er tjekket 100%, med spritnye covers osv. Jeg tror ikke du skal være i tvivl om at telefonerne bliver gennemtjekket før de bliver sendt ud igen. Og når det er sagt tror jeg stort set at det eneste "refurbished" der er over dem er, at de ikke kommer i original indpakning. Vh Anders
|
|||
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 678 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bare lige for at få det helt på det rene:
Reklamationsret giver ikke ret til noget som helst - andet end at brokke dig over de fejl som må formodes at have været på telefonen på købstidspunktet. Hvis man er ude over 6 måneder efter købsdatoen overgår bevisbyrden til dig som køber - dvs. at du skal bevise at fejlen var til stede da du købte telefonen, hvilket i langt de fleste tilfælde vil være tæt på umuligt. Der er ingen lovhjemmel til at sælger skal tilbyde nogen form for reperation eller lignende, med mindre man er enige om at fejlen var til stede på købstidspunktet. Reklamationsret er i bund og grund meget lidt værd. Betal dit forsikringsselskab det det koster at få en "elektronik dækning" i stedet for. Igen: Reklamationsret er udelukkende en ret til at reklamere - og intet andet. |
|||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4796 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke korrekt, at du skal bevise, at fejlen var til stede ved købstidpunktet. Du skal "blot" sandsynliggøre det...
|
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |