recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 burn in eller retention?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 burn in eller retention?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved
 
Pixel orbiter er ikke slået til i THX mode, så mon ikke der alligevel er noget om snakken..
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 14:40
OT: Så iøvrigt WT50 live idag for første gang - var faktisk imponeret af billedet på det, sammen med vt50 var det de to med de bedste billeder endda med et lille plus til WT50. Til gengæld var samsungs led 8005 suverænt det ringeste billed (ved godt det afhænger af de valgte indstillinger, men kilden var den samme) og har endnu tilgode at se et naturligt billed på den model.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 14:49

Jeg er selv rigtig ærgelig over at høre de problemer der er med Panasonics plasma-tv, men at købe LED i stedet, vil i  mine øjne bestyde at jeg fravælger et superbillede med et irriterende logo, men i stedet får et tv med dårligt (dårligere billedekvalitet).

[COLOR="#0000ff"]Jeg ville dog ønske at jeg IKKE ville blive dårligere stillet ved at skifte mit Pioneer LX 508 D ud med et Samssung 8005,

Jeg forstår dilemmaet, men LED er ikke modtagelig for logoer.

I sommer anskaffede jeg mig et Pana 65"VT50 til 30K, og var meget i tvivl om jeg skulle købe et halvprof.Sharp LED 70"832 til 37K, som efter min allerbedste mening er den bedste LED skærm på markedet.
Jeg var også træt af logo-meldinger.
Men jeg ville trods alt ikke på på kompromis med den varme billedkvalitet
som Pana plasma leverer
Har ikke fortrudt, og levede med at skifte kanaler ofte i starten
E.L.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Jeg er selv rigtig ærgelig over at høre de problemer der er med Panasonics plasma-tv, men at købe LED i stedet, vil i  mine øjne bestyde at jeg fravælger et superbillede med et irriterende logo, men i stedet får et tv med dårligt (dårligere billedekvalitet).

[COLOR="#0000ff"]Jeg ville dog ønske at jeg IKKE ville blive dårligere stillet ved at skifte mit Pioneer LX 508 D ud med et Samssung 8005,

Jeg forstår dilemmaet, men LED er ikke modtagelig for logoer.

I sommer anskaffede jeg mig et Pana 65"VT50 til 30K, og var meget i tvivl om jeg skulle købe et halvprof.Sharp LED 70"832 til 37K, som efter min allerbedste mening er den bedste LED skærm på markedet.
Jeg var også træt af logo-meldinger.
Men jeg ville trods alt ikke på på kompromis med den varme billedkvalitet
som Pana plasma leverer
Har ikke fortrudt, og levede med at skifte kanaler ofte i starten
 
Det bliver nok også min konklution, men kommer der ikke snart en afløser (2013 model) af Panasonic 65" plasma   ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
 
Jeg er selv rigtig ærgelig over at høre de problemer der er med Panasonics plasma-tv, men at købe LED i stedet, vil i  mine øjne bestyde at jeg fravælger et superbillede med et irriterende logo, men i stedet får et tv med dårligt (dårligere billedekvalitet).
Jeg ville dog ønske at jeg IKKE ville blive dårligere stillet ved at skifte mit Pioneer LX 508 D ud med et Samssung 8005, men her er der stor forskel på billedekvaliteten.
 

  Hvis det så bare var ét irriterende logo, men Eurosports f.eks er meget lidt kønt, og når der så også er f.eks et DR, kanal 5 og kanal 6 ved siden af, så begynder det altså at fylde meget. Og det var altså ikke fordi jeg så disse kanaler flere timer dagligt. Bare 45 min et par gange om ugen var for meget på visse kanaler. Så da tennissæsonen gik igang igen og tv'et stadig var lige tosset mht retention og ikke viste tegn på forbedring, så valgt jeg at skifte til dårligere billedkvalitet. Tv'et var absolut heller ikke glad for scoringstavlerne. Ja selv linierne omkring tennisbanen blev hængende mellem pointene. 
Kan sagtens sætte mig ind i dilemmaet, men kan man leve med Samsungs 65" 8005 ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved

Pixel Orbiter er slået fra i THX mode, så den havde jeg holdt mig langt væk fra




Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

[QUOTE=ubeslutsom]   Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved


Pixel Orbiter er slået fra i THX mode, så den havde jeg holdt mig langt væk fra


Der er ikke sket en skid, derimod et perfekt billede (600 timers drift)
Klart bedst af de 4 muligheder
<har overvejet biograf, men ikke dyn.kontrast som gør
at billedet ligner et LED, og det bryder jeg mig bedtemt ikke om

Uddyb lige hvorfor orbiter er slået fra ?
og hvad så ?
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

[QUOTE=ubeslutsom]   Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved


Pixel Orbiter er slået fra i THX mode, så den havde jeg holdt mig langt væk fra


Der er ikke sket en skid, derimod et perfekt billede (600 timers drift)
Klart bedst af de 4 muligheder
<har overvejet biograf, men ikke dyn.kontrast som gør
at billedet ligner et LED, og det bryder jeg mig bedtemt ikke om

Uddyb lige hvorfor orbiter er slået fra ?
og hvad så ?


THX bright room er valgt fordi min skærm hænger i et meget lyst rum
som anbefalet i manualen.
Rasmus Larsen roser funktionen, men han vælger prof 1, som i alm rum er mere korrekt.
Har lige slået over til prof 1 som er ok her om aftenen, men ikke så
god om dagen


E.L.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

[QUOTE=ubeslutsom]   Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved


Pixel Orbiter er slået fra i THX mode, så den havde jeg holdt mig langt væk fra


Der er ikke sket en skid, derimod et perfekt billede (600 timers drift)
Klart bedst af de 4 muligheder
<har overvejet biograf, men ikke dyn.kontrast som gør
at billedet ligner et LED, og det bryder jeg mig bedtemt ikke om

Uddyb lige hvorfor orbiter er slået fra ?
og hvad så ?
 
THX mode disabler pixel orbiter, hvilket er en feature der skulle beskytte mod retention og burn-in.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:15

Hvis ens skærm er meget modtagelig for retention/burn-in kan pixel orbiter ikke fjerne dette. Det vil bare tvære det eventuelle logo lidt ud , på et lidt større område . Det gør så , at det ikke ser så voldsomt ud....

MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

THX bright room er valgt fordi min skærm hænger i et meget lyst rum som anbefalet i manualen.
Rasmus Larsen roser funktionen, men han vælger prof 1, som i alm rum er mere korrekt.
Har lige slået over til prof 1 som er ok her om aftenen, men ikke så
god om dagen
Du bestemmer jo selv hvordan prof 1 er indstillet og da der også er en prof 2 er der lagt op til dag og nat indstillinger der. Der er problemer med burn-in på mange plasma skærme og derfor bør man bruge pixel orbiter for at mindske dette. Eller sagt med andre ord, bruges den ikke er man selv ude om det. 200 timer break-in bør man så også ofre. Og jeg ved nok at der findes mange der ikke gør en skid og som ikke har problemer, men det her er til dem der vil forebygge.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hvis ens skærm er meget modtagelig for retention/burn-in kan pixel orbiter ikke fjerne dette. Det vil bare tvære det eventuelle logo lidt ud , på et lidt større område . Det gør så , at det ikke ser så voldsomt ud....


MVH


Tak for dit svar /indlæg
Jeg anvender THX bright room fordi det hjælper i lyse rum
OG DET HJÆLPER VIRKELIG...tro mig
Desuden er billedet mere klart end prof.1 som Rasmus Larsen anbefaler.
(min egen mening)

Hvorfor i alverden skal man så ikke bruge funktionen, velvidende
at orbiter er slået fra, det hjælper jo ikke alverden, hvis man
er uheldig og er faldet i søvn i 14 timer mens kanal 6 kører
Jeg kalder "pixel orbiter slået til" for en falsk trykhed , firkantet sagt
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu