recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 burn in eller retention?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 burn in eller retention?

 Besvar Besvar Side  <1 678910 12>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!
 
Tja jeg har haft mit VT50 8 mdr efterhånden og det er ikke blevet bedre mht retention så regner ikke med det bliver bedre men anser det som en defekt på modellen! Så jeg kører stadig med de "forsigtige" indstillinger, som i starten!
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 07:28
  Og hvor i brugsanvisningen finder du de anvisninger, man skal følge? Så vidt jeg husker er det eneste, der står, at man skal undgå statiske elementer i længere tid. Men hvad er længere tid? 
   Hovsa fik ikke citatet med. Spørgsmålet er til E. Larsen. Måske 3. (el er det 4.)gang er lykkens gangWink


Redigeret af ubeslutsom - 12-Februar-2013 kl. 07:33
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!

   Jeg har forgæves forsøgt at få svar på, hvad man kan forvente, det skal kunne holde til. Hvor længe man må se på samme kanal, hvor længe der derefter skal gå, før man må se kanalen igen, og hvor stor en procentdel af tiden, man må se samme kanal. Fik dog efter 3 uger et delvist svar fra Panasonic support. At det er svært at sige, hvor længe der går, før man kan bruge fjernsynet normalt, da det afhænger af temperatur og fugtighed, men i gennemsnit 6 måneder. Og at man i starten skal skifte kanal efter en time og så vente en time, før man  ser kanalen igen. Denne opskrift ville de to jeg havde dog ikke kunne tåle. Jo forhandlerens demo kunne nok i højre side, men ikke i venstre.  Det hjalp ikke det store at skrue ned for kontrasten. 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
E.L.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:46
Kanal-logoer burde i det hele taget være forbudt. Deres funktion er meningsløs.
Til top
bulldog1600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulldog1600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
 
 
Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:02
SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.



Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?
Svar:
Forudsætninger:
De fleste ved godt at man skal skifte kanal m.m de første 300- 400 timer
Det står i brugsanvisningen.
Så er der en rimelig chance for at logoerne ikke brænder fast.

PROBLEMET ER BARE:
Sælgerne gør ikke opmærksom på dette, selv om de ved det.
E.L.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.



Hvilken forudsætninger er det du mener. Vel ikke at man skal reducerer billedkvaliteten, og bare leve med det?
Svar:
Forudsætninger:
De fleste ved godt at man skal skifte kanal m.m de første 300- 400 timer
Det står i brugsanvisningen.
Så er der en rimelig chance for at logoerne ikke brænder fast.

PROBLEMET ER BARE:
Sælgerne gør ikke opmærksom på dette, selv om de ved det.
 
Mit har over 1200 timer og er sikker på, at jeg vil få burn-in hvis jeg ser en hel fodboldkamp på f.eks 6´eren. Jeg har heller ikke oplevet andet end kraftig retention som er forsvundet, men det var efter HELE 25 min. på kanal 6 og jeg kan heller ikke se en film med bjælker uden samme resultat så derfor zoomer jeg som en sindsyg, men det er mere end sørgeligt, at det er nødvendigt - PLASMA eller ej. Det er det første tv jeg har haft, hvor det er nødvendigt. Så i 2012 er man ringere stillet med plasma (forudsat man ser alm. tv. og film med bjælker) end man f.eks var i tidlig og midt i 2000´erne. Det er da håbløst!
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:59
  Den brugsanvisning glemte de vist at sende med mit tv...Og support kunne/ville åbenbart heller ikke give konkrete svar på mine spørgsmål.  Og som Kenneth oplevede jeg ingen forbedringer med tiden. Havde dog ikke de store problemer med sorte bjælker (også yderst sjældent jeg ser film, især med bjælker). Der kom retention efter bjælkerne ja, men det forsvandt meget hurtigt. Værkstedet har vist heller ikke set den brugsanvisning, for de lavede et tydeligt DR logo til mig. 
  
Til top
bulldog1600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulldog1600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 15:51
Tja, alt hvad jeg kan finde i manuelen til tx-p50gt50y, er på side 22 hvor der står: Undlad at vise stillestående dele af billedet i længere tid. Ja, ok!
Men man skal åbenbartskifte kanal tit, og ikke bruge thx profilen, så kan det gå galt, da man ikke kan aktivere pixelorbiter.
Men det er da godt tv'et er thx certificeret.Wink
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:

Tja, alt hvad jeg kan finde i manuelen til tx-p50gt50y, er på side 22 hvor der står: Undlad at vise stillestående dele af billedet i længere tid. Ja, ok!
Men man skal åbenbartskifte kanal tit, og ikke bruge thx profilen, så kan det gå galt, da man ikke kan aktivere pixelorbiter.
Men det er da godt tv'et er thx certificeret.Wink
    Nå så er det ikke kun i min brugsanvisning, de har glemt siden med de anvisninger, man skal følge. Måske er det skrevet med usynligt blækWink. Ville nu også se lidt dumt ud, hvis de skrev, at man kun må se en kanal 20-30 minutter og derefter skal vente flere dage, før man må se den igen.
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 22:43
E. Larsen: Hvilke indstillinger kører du med på dit VT50?

Redigeret af winberg2 - 28-Februar-2013 kl. 22:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu