recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 burn in eller retention?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 burn in eller retention?

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 23:16

Det lyder helt skør .. også med THX

Jeg så kampen i aftes i fulde drag på kanal 6, ingen logoer,

men har også kørt i 400 timer samlet og bruger ikke THX

 

Kan godt forstå at du er bitter, for det er ikke rimeligt.

 

En bytter er på sin plads.

Ja, selvfølgelig giver det nogle problemer med netkøb, men bare kør på.

Pøj-pøj
[/QUOTE]

Også med THX..

Betyder ikke en skid, har nu det 5. Pana og ingen logoer
og selvfølgelig bruger jeg THX uden problemer

Nej... skift nu kanal tit de før 200-300 timer
E.L.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:07
Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...
   Der er jo ikke noget galt med 2012 modellerne. Det er bare os, der er nogle fjolser, der ikke skifter kanal tit nok og ikke læser brugsanvisningenWink
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Bliver spændende at se om Panasonic har gjort noget ved det på dette års modeller, så tv'et kan bruges til tv uden paranoia og forbehold...
   Der er jo ikke noget galt med 2012 modellerne. Det er bare os, der er nogle fjolser, der ikke skifter kanal tit nok og ikke læser brugsanvisningenWink
 
Jeg vidste/ved godt at man skal undgå stilstående objekter på et plasma i længere tid af gangen (havde dog ikke forestillet mig at 15-25 minutter på bestemte objekter kunne forårsage forholdsvis modstandsdygtig retention) - specielt i den første tid, men følsomheden på det her panel er dog helt til grin og følsomheden selv efter mere end 1200 driftstimer er stortset uændret på mit panel Ouch.
Nu ser jeg heldigvis ikke så meget tv, men ellers var tv'et også kasseret for længst.
 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

E. Larsen: Hvilke indstillinger kører du med på dit VT50?


Jeg bruger altid Rasmus Larsens Fladpanels test af skærmen
med en enkelt ændring, bruger ikke prof.1
THX Bright Room anvendes.

Manualen siger ikke forsigtighed de første 300 timer, undskyld
det sene svar til en anden bruger ( pc-problemer med manglende ord b.la h)
Det har jeg fået oplyst/anbefalet af Panasonic Center, hvor jeg
altid handler (anbefales)

Det er forkert at sælgere /hjemmesider ikke oplyser problemer
med logoer på VT 30 og ikke mindst VT50. De mange indlæg viser jo
at er er noget urimelig ved produktet.
Vær sikker: køb LED istedet.

Venter spændt på VT60, b.la om der også er forbehold ved logoer
E.L.
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

E. Larsen: Hvilke indstillinger kører du med på dit VT50?


Det er forkert at sælgere /hjemmesider ikke oplyser problemer
med logoer på VT 30 og ikke mindst VT50. De mange indlæg viser jo
at er er noget urimelig ved produktet.
Vær sikker: køb LED istedet.

Jeg skal ind og hente tv'et idag.
Er godt nok spændt på, hvordan panelet vil te sig. Om det vil fungere uden problemer, eller jeg får en mandagsmodel som nogle af jer andre desværre har været ude for.
Skal nok melde tilbage.
Heldigvis er der jo 14 dages fortrydelsesret, så ved det mindste problem vil det ryge retur.
 
M.v.h.
Per
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 10:26
  Jeg krydser fingre for, at du får et eksemplar, der kan tåle at blive brugt. Underligt nok så jeg ingen problemer de første 3 uger/150 timer og troede, jeg havde været heldig og fået et eksemplar uden retention/burn-in problemer. Jeg brugte også indstillinger fra flatpanels. Holdt mig langt væk fra THX bright room. Den turde jeg ikke bruge. Forsøgte mig med alle mulige indstillinger og med kontrasten næsten i bund, men intet hjalp. Jo det hjalp lidt, men slet ikke nok. På AVForums anbefaler flere, at man bruger normalindstillingen (med farven på varm og skruet 5 trin ned) istedet for pro, da den øgede dithering skulle hjælpe med til at "skrubbe" retention væk. Men jeg så ikke den store forbedring, det gjorde bare billedet mere grynet/"uroligt".
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
 
Jeg er selv rigtig ærgelig over at høre de problemer der er med Panasonics plasma-tv, men at købe LED i stedet, vil i  mine øjne bestyde at jeg fravælger et superbillede med et irriterende logo, men i stedet får et tv med dårligt (dårligere billedekvalitet).
Jeg ville dog ønske at jeg IKKE ville blive dårligere stillet ved at skifte mit Pioneer LX 508 D ud med et Samssung 8005, men her er der stor forskel på billedekvaliteten.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Jeg krydser fingre for, at du får et eksemplar, der kan tåle at blive brugt. Underligt nok så jeg ingen problemer de første 3 uger/150 timer og troede, jeg havde været heldig og fået et eksemplar uden retention/burn-in problemer. Jeg brugte også indstillinger fra flatpanels. Holdt mig langt væk fra THX bright room. Den turde jeg ikke bruge. Forsøgte mig med alle mulige indstillinger og med kontrasten næsten i bund, men intet hjalp. Jo det hjalp lidt, men slet ikke nok. På AVForums anbefaler flere, at man bruger normalindstillingen (med farven på varm og skruet 5 trin ned) istedet for pro, da den øgede dithering skulle hjælpe med til at "skrubbe" retention væk. Men jeg så ikke den store forbedring, det gjorde bare billedet mere grynet/"uroligt".



Holdt mig langt væk fra THX bright room. Den turde jeg ikke bruge

Det er en skam, en virkelig god funktion

Du har godt nok været uheldig, (træls at et nyt produkt er et lotterispil)




E.L.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 13:29
  Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


Redigeret af ubeslutsom - 02-Marts-2013 kl. 13:32
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bulldog1600 bulldog1600 skrev:



Ok. så er jeg måske bare heldig at have fået et knap så modtageligt panel.
Hvem ved, jeg kan vil nå det endnu.
Skal tilføje jeg har skruet ned for kontrasten(30) og lysstyrken(-6), og selvfølgelig slået pixelorbiter til, men hvor lang tid skal man det!


Dette forum er efterhånden fyldt med snak om logoer på plasma
Måske sælges der 100.000 af disse i DK ???

Hold nu inde
Læs brugsanvisningerne og overhold anvisningerne
eller køb LED etc.

Det er træls at plasma har denne ulempe, men sådan er det bare-
Slut nu og kom dog videre.

 
Jeg har haft plasma før og det har aldrig været så slemt som på Panasonics 2012 modeller så det er IKKE normalt at de er så skrøbelige hvad det angår og ja du kan roligt regne med at jeg ikke skal have plasma af samme grund næste gang! Så må jeg nøjes med et marginalt dårligere billed så længe det blot kan holde til det, som det er produceret til - fjernsyn!! 


SVAR:
Vi er 100% enige , har selv 4 Pana plasma incl VT50
Der er ikke noget at gøre, jeg har ingen problemer fordi jeg kender
til forudsætninger.

Igen:
Køb LED istedet eller lev med plasmaproblemerne
længere er den ikke.
 
Jeg er selv rigtig ærgelig over at høre de problemer der er med Panasonics plasma-tv, men at købe LED i stedet, vil i  mine øjne bestyde at jeg fravælger et superbillede med et irriterende logo, men i stedet får et tv med dårligt (dårligere billedekvalitet).
Jeg ville dog ønske at jeg IKKE ville blive dårligere stillet ved at skifte mit Pioneer LX 508 D ud med et Samssung 8005, men her er der stor forskel på billedekvaliteten.
 

  Hvis det så bare var ét irriterende logo, men Eurosports f.eks er meget lidt kønt, og når der så også er f.eks et DR, kanal 5 og kanal 6 ved siden af, så begynder det altså at fylde meget. Og det var altså ikke fordi jeg så disse kanaler flere timer dagligt. Bare 45 min et par gange om ugen var for meget på visse kanaler. Så da tennissæsonen gik igang igen og tv'et stadig var lige tosset mht retention og ikke viste tegn på forbedring, så valgt jeg at skifte til dårligere billedkvalitet. Tv'et var absolut heller ikke glad for scoringstavlerne. Ja selv linierne omkring tennisbanen blev hængende mellem pointene. 
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af ubeslutsom ubeslutsom skrev:

  Ja det var noget nemmere, hvis man kunne regne med, at alle tv af samme model var ens mht buzzing, retention, clouding osv. 
   THX bright room får ellers stor kritik af en kendt kalibrator på AVForums. Han mener dynamisk er mere korrekt


THX kritik ? Det er ok Rasmus mener dette, an ved meget om skærme
Jeg ar selvfølgelig prøvet begge og valgt.(har skiftet 2 dage i julen , men er nu tilbage igen ved THX)

At det skulle udgøre en større risiko for fastbrænding af logo etc.
vil jeg tillade mig, at stille et stort spørgsmålstegn ved
E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu