recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer - Oppo 105 som pre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer - Oppo 105 som pre

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer - Oppo 105 som pre
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:39
Hej

Er der nogen som har prøvet at bruge Oppo 105 direkte tilsluttet til en effektforstærker?
(jeg er faktisk i tvivl om, om 103'eren også kan det...)

Er der nogen grund til at have en surroundreceiver/Processer, eller kan jeg købe en 105'er og "kaste det væk"?

Jeg er ved at skifte lidt ud i mit hardware og overvejer, om dette er vejen frem...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:47
Måske har du allerede set denne kombo Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 16:59

Du kan gøre det med både 103/105.

Har selv lige solgt min reciever og benytter nu Oppo som processer.
Og det virker godt.
 
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 17:22
ud over rumkorrektion, som jeg aldrig har følt gjorde det store, hvad kommer man så til at savne ved ikke at have en receiver/processer?
Jeg har altid kæmpet med at få god stereo gengivelse integreret i et surround setup og så vidt jeg kan forstå, så er Oppo'en god til afspiller også (især 105'eren tror jeg med usb indgang fra pc), så hvis jeg forstå rigtigt, så får man et setup som er godt til både stereo og surround?
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Du kan gøre det med både 103/105.

Har selv lige solgt min reciever og benytter nu Oppo som processer.
Og det virker godt.
 

Hvad bruger du til forstærkning?
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 17:40
MF m6i til fronter. Aktive baghøjtaler.
En sony forstærker til center(nødløsning)
Skal have en anden løsning til center enten et mono trin der passer til min M6I.
Overvejer udskiftning af M6i til multikanals effekt. Men har svært ved og finde noget jeg syntes er bedre.
Det fungere rigtig godt med brug af dacen i Oppo har tilsluttet min sonos via coax og pc via usb det er dejligt nemt skal kun bruge en fjernbetjening.
Ved cd lytning er det samme fjernbetjening til skift af nummer og volumejust.
Jeg var noget i tvivl om den daglige brug inden.
Men er blevet positivt overrasket.


Redigeret af jan203 - 15-Januar-2013 kl. 17:46
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

MF m6i til fronter. Aktive baghøjtaler.
En sony forstærker til center(nødløsning)
Skal have en anden løsning til center enten et mono trin der passer til min M6I.
Overvejer udskiftning af M6i til multikanals effekt. Men har svært ved og finde noget jeg syntes er bedre.
Det fungere rigtig godt med brug af dacen i Oppo har tilsluttet min sonos via coax og pc via usb det er dejligt nemt skal kun bruge en fjernbetjening.
Ved cd lytning er det samme fjernbetjening til skift af nummer og volumejust.
Jeg var noget i tvivl om den daglige brug inden.
Men er blevet positivt overrasket.


Hej Jan203



Tak for sidst - hyggeligt at besøge dig og fedt at snakke med en "ligesindet" om hifi, udstyr, film Clap

Så du fik fat i den Oppo 105 hurtigt.
Hvordan oplever du lyden i dette nye setup?
Kan du høre forskel op din Oppo Nuforce og denne nye 105?



Mvh
LBA75 


Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 18:17

Er ikke blevet færdig med og just ss lyden ind og vil ikke bruge tid på det før jeg har fundet en løsning mht center.

Det spillede super før så svært og få det meget bedre.
Det jeg mest har lagt mærke til er nok en mere differenceret lydbillede. Lyden er også blevet mere klar og lækker (håber det giver mening)
Subben skal jeg bruge lidt tid på og få justeret ind.
 
Og selv tak for sidst lba det var hyggeligt.
Håber at komme ud og høre dit setup snart
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 18:51
Jeg har netop talt med en ven omkring opsætning af sub - hvad har man af muligheder der?
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 18:51
Kunne du evt. knytte en kommentar på dens evner mht. stereo performance i dit setup?
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 19:14
Mht stereo så så går jeg ud fra at du mener cd afspilning.
 
Lyden er meget klar og detaljeret god bund hele lydbillede hænger meget fint sammen.
Lyden kommer ud af højtalerne.(håber du forstår) rigtig godt stereo perspektiv.
Det afhænger jo en del af hvad du har af setup hvordan det vil lyde hos dig.
Det er en stor fordel at lyden ikke skal igennem en ssreciever  da jeg mener de ikke er specielt gode til stereo.
Du er velkommen til en lytter i århus.


Redigeret af jan203 - 15-Januar-2013 kl. 21:12
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Mht stereo så så går jeg ud fra at du mener cd afspilning.
 
Lyden er meget klar og detaljeret god bund hele lydbillede hænger meget fint sammen.
Lyden kommer ud af højtalerne.(håber du forstår) rigtig godt stereo perspektiv.
Det afhænger jo en del af hvad du har af setup hvordan det vil lyde hos dig.
Det er en stor fordel at lyden ikke skal igennem en ssreciever  da jeg mener de ikke er specielt gode til stereo.
Du er velkommen til en lytter i århus.

Alle mine cd'er rippet, så jeg streamer alt, men cd afspilning er et godt udgangspunkt.
Hvis du sammenligner når du bruger M6'erne som forforstærker, eller sætter den i Bypass og lader Oppo'en være forforstærker - hvordan er kvalitetsforskellen her?
Da du netop har et virkeligt kvalitetsprodukt her, kunne det være sjovt at høre om forskellen mellem de to, da det må give et indtryk af Oppo'en som forforstærker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu