recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan sikrer jeg bedst mulig lyd - ja, så var det nok ikke Beolab 14 du skulle have startet med, men det er så en anden side af sagen.

Du skriver at du gerne vil se youtube og streame lyd. Det er voldsomt få surroundforstærkere (om overhovedet nogen) der har en youtube applikation indbygget. Det gør man ofte via tv, Bluray afspiller, eller netværksafspiller (eksempelvis en Apple TV)
Skal dit anlæg være "videofordeler", eller skal du skifte mellem de forskellige eksterne enheder på fjernsynet?
Hvad har du tænkt dig at gøre med hensyn til fjernbetjening. Skal det være en 3-5 stykker, eller ønsker du en integreret?

Skal det være nyt eller brugt?

Klaus

Sig mig har du overhovedet lyttet til Beolab 14 Klaus? Ja, man kan få bedre lyd men ganske mange går også op i at stuen ikke ligner en koncerthal. Nu har trådstarter bestilt Beolab 14, så hjælp nu manden istedet for at starte med at rakke hans valg ned når du nu sandsynligvis ikke har belæg for det.

/Ehlz
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 20:07
Men ingen pre out.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 19:55
Som jeg ser det burde den her giver dig de muligheder du eftersøger, men spørg i butikken.
 
 
Evt. kan dens lillebror også klare det.
 
Den har AirPlay og Spotify. Netværkfunktion, men det skal kables. Kan betjenes af Smartphones.
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 19:37
Jeg er godt klar over at der findes andre og muligvis bedre alternativer. Jeg fik det til en meget attraktiv pris. 

Jeg sørger en "Surround reviever", der kan tilkobles min bærbar, hvor jeg dagligt lytter til musik via spotify og ser videoer på youtube. Evt sammenkobles via AUX, USB, Airplay eller meget gerne via mit trådløse netværk. Hvilken løsning giver den bedst lyd fra min bærbar til receiveren? 

Jeg har vidst formuleret det ret dårligt. Forventer ikke en youtube applikation og ønsker ikke at bruge tvét til youtube. Mit TV er også stærkt forældet. Ønsker dog surround lyd fra ps3 og almindelig tv.  

Der følger ingen fjernbetjening med til Beolab 14, hvorfor recieveren meget gerne må have en fjernbetjening. 

Vil meget gerne have nyt.



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 19:11
Hvordan sikrer jeg bedst mulig lyd - ja, så var det nok ikke Beolab 14 du skulle have startet med, men det er så en anden side af sagen.

Du skriver at du gerne vil se youtube og streame lyd. Det er voldsomt få surroundforstærkere (om overhovedet nogen) der har en youtube applikation indbygget. Det gør man ofte via tv, Bluray afspiller, eller netværksafspiller (eksempelvis en Apple TV)
Skal dit anlæg være "videofordeler", eller skal du skifte mellem de forskellige eksterne enheder på fjernsynet?
Hvad har du tænkt dig at gøre med hensyn til fjernbetjening. Skal det være en 3-5 stykker, eller ønsker du en integreret?

Skal det være nyt eller brugt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 18:58
Hej 

Jeg har netop bestilt et Beolab 14. Jeg har ikke andet B&O og det skal derfor tilkobles alternativt. 
Sættet har en integreret forstærker. 

Jeg har fået at vide, at jeg skal skaffe en "Surround reciever", men har absolut ingen forstand på teknik. 

Hvordan sikrer jeg bedst mulig lyd? 

Kan i anbefale mig en reciever til ca. 2000-5000 kr (max) 
 
Jeg ønsker at min fladskærm (Mirai 632V200), ps3 og macbook pro skal tilkobles anlægget. 
Jeg bruger ofte spotify til musik og youtube til diverse. 
- Vil gerne have noget over trådsløst netværk. 

Jeg er meget på bar bund. 

Med venlig hilsen
Peter 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu