recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 22:05
Har Beolab 14 en digital indgang der kan håndtere et volumenreguleret indgangssignal? Indtil nu har det kun været Beolab 5 der har haft det. Alle andre har haft analoge linie-indgange. Sonos Connect kan klare begge dele, men det ændrer ikke på, at det er enormt dårligt råd du har fået mht. blot at købe en Connect til dit 4.1 sæt. En Connect kan ikke bruges til et surroundsæt på nogen fornuftig måde, så drop alle tanker om at købe sådan en med henblik på at sætte den direkte til Beolab 14.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 22:00
Det er muligt at man kan tilslutte B&Osættet direkte til højttalerudgangene på en surroundreciever. Det lyder i hvert fald som om det er det de lægger op til. Det kan man med nogle subwoofere, men man kan IMO ikke umiddelbart læse det af B&Os piktogram-maual, hvis det skulle være  tilfældet.
 
Uanset om man kan eller ej så virker det som en meget bagvendt løsning, der kommer af at almindelige surroundrecievere er beregnet til at blive brugt med passive højttalere (uden indbygget forstærker) og B&Osættet som allerede har indbygget sin egen forstærker til alle kanalerne.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:58
Ja den har digital line out, men det er om den kan håndtere surround signal der står den kam, men det er der åbenbart tvivl om.
 
Ang B&O sælgeren er det han har sagt jo fuldstændigt korrekt. Du kan sagtens "nøjes" med en billig SR, eftersom Beo 14 selv laver højttalersignalet om til linie signal.
 
Jeg ved ikke om man kan høre forskel på den ene eller den anden tilslutning.
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:50
Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med den rådgivning, jeg har fået. B&O forhandleren fortalte mig, at det overhovedet ikke var noget problem at tilslutte det til andre produkter. Det ville kun kræve en "Surround reciever", der kostede ca. 1000-2000 kr. 

Nu hedder det lige pludselig ca. 5000 pga. pre-out? 

Jeg gider ikke kontakte de sælgere længere, så har skrevet til support.

Jeg har fået sættet til en attraktiv pris. Det er et 4.1 sæt, men forventer at tilføje centerhøjttaleren i løbet af sommeren (tilkøb). 

Af henstyn til stereo? 
Der står: "Connect er Sonos-systemets trådløse streaming-musikafspiller, som er lige til at koble på dit eksisterende stereo- eller surroundanlæg eller et sæt aktive højttallere". 

Han snakkede om, at jeg kunne koble det til via digital line-out? 

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:41
Står da det kan bruges til både stereo og surround, men har nu ikke nærlæst teksten. Tænkte nu også med det samme at det ikke ville du.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Esmann Esmann skrev:

Det er en noget billigere løsning. Hvad mener I?


Hmmmm, den kan outputte stereo, kun stereo og ikke andet end stereo (altså lyd til 2 højttalere og ingen sub). Hvor mange højttalere består dit Beolab 14 af?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:34
Nej det virker ikke efter hensigten. Sonos connect er et stereoprodukt og B&O sættet, som du har bestilt, er beregnet til surround, hvor TVet selv skal bruges som centerhøjttaler.
Det kan ikke være rigtigt at B&O ikke kan komme med en ordentlig forklaring på hvad du skal bruge og hvordan man tilslutter det. "få fat i en surround reciever" er ikke en forklaring og "køb en sonos connect" er nærmest idiotisk, men hifiklubben fører så heller ikke B&O.
 
IMO er det sæt du har bestilt beregnet til at tilslutte direkte til et B&O TV. F.eks. et beoplay v1 med indbygget surround dekoder og gode indbyggede højttalere der kan bruges som center. Det burde den nærmeste B&O forhandler kunne give en sammenhængende forklaring på (og kan det sikkert også hvis du spørger efter det).
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:29

Ja den ligger umiddelbart til højrebenet....

Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 21:13
Jeg var forresten lige inde i Hifi-butikken i dag. 

Jeg fik at vide, at jeg blot kunne købe en Sonos Connect. 
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.sonos.com/support/onlineuserguide/da/SonosUserGuide/DCR/Chap05_new/amplify_zp90_nolabel.jpg&imgrefurl=http://www.sonos.com/support/onlineuserguide/da/SonosUserGuide/DCR/Chap05_new/Trin_2_Plac%25C3%25A9r_andre_Sonos-komponenter_i_dine_rum_efter_behov.htm&h=292&w=360&sz=14&tbnid=XH_m3oliBw41zM:&tbnh=90&tbnw=111&prev=/search%3Fq%3Dsonos%2Bconnect%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=sonos+connect&usg=__1akZqoZ6m6-JYbUJRumqXVLhS_s=&docid=hid3x3ces1M0rM&sa=X&ei=n4GzUdapF5TT4QT3voDIBw&sqi=2&ved=0CE4Q9QEwBA&dur=598

Det er en noget billigere løsning. Hvad mener I? 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:


 

Den har da masser Pre-Out 

 



Arrrrh, min fejl, så ikke du havde fundet en anden model, end den nye der var linket til først i tråden.....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 13:18

Den Audio Out, MediaPlayer nede i venstre bund sender vel hele Surround signalet ud eller hvordan ?

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Kan ikke se hva den kan som Denon ikke kan, udover den ikke har Spotify eller tager jeg fejl.


Pre out.....


Klaus
 
 
Den har da masser Pre-Out 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu