recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround reciever til B&O Beolab 14?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 20:50
Jo tak kender godt pre out, men tænker at det er et fælles signal der skal ud af forstærker. Kan vel ikke passe at det er 6 x pre out man bruger? Altså 11 signalkabler man skal forbinde til Beo14?
 
 
Edit. Mener 6 signalkabler selvfølgelig


Redigeret af Denraretiger - 07-Juni-2013 kl. 20:53
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 20:58
Den må koste op til 5000 kr. Ang. fælles linje signal. jo, det vil jeg tro. Altså selve Beolabén har meget begrænsede installeringsmuligheder og stik fra "surround recieveren" skal konverteres til et særligt stik 

"Inputs"
http://photos.expertreviews.co.uk/images/front_picture_library_Expert_Reviews/dir_383/er_photo_191827_52.jpg

Hvad hedder sådan et stik helt præcist?

Jeg er åben for brugt, hvis der er noget omkring Århus. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Jo tak kender godt pre out, men tænker at det er et fælles signal der skal ud af forstærker. Kan vel ikke passe at det er 6 x pre out man bruger? Altså 11 signalkabler man skal forbinde til Beo14?


Jo, 3 stereokabler.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:07
Men det kan man jo ikke.
 
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:09
Hvad kan man ikke?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:15
Jeg skimmede lidt i manualen. Hvis det er 5.1 sættet du har bestilt skulle der være vedlagt et kabel med almindelige phonostik i den ene ende og B&Os proprietære multistik i den anden.
Phonostikkene skal sættes i pre-out på surround recieveren. Det er ikke alle der har det og specielt ikke de billigere af slagsen.

 
Dette er ikke rigtigt. Se Torbens indlæg nederst side 5.


Redigeret af dpdk - 08-Juni-2013 kl. 23:03
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:18
Man kan downloade manualen til Beolab 14, og så vidt jeg kan se skal der bruges specielle kabler med RJ45 stik i den ene ende og phono i den anden. Om de følger med kan jeg ikke sige.
Men de skal tilkobles de alm. Pre-out på receiver. Der kan også bruges højttaler ud, så vidt jeg kan se, foregår det via noget der ligner et VGA stik.
Så en reciever med pre-out burde være det bedste valg.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:31
Hmm sgu lidt et "sjovt" arrangement det ender med at blive.
 
Men som nyt og fra HiFi-Klubben ender vi i knap 6k.
 
 
Måske det var bedre at spare lidt op til nyt B&O tv...Confused
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:46
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:48
Har bestilt en 4.1. Jeg bor i en lille lejlighed og fik fortalt, at det var mere end rigeligt til at spille den op. Det er godt nok noget problematisk, synes jeg. 

Men kunne man køre det uden pre-out, hvor det stadig vil lyde fornuftigt? 

Er der andre alternativer til den fra Hifi-klubben? 
Evt. noget Pioneer eller Marantz 

Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 21:55
4.1 så mangler du da en centerhøjttaler, det skal receiveren så kunne håndtere! Kan man konfigurere en sourround receiver uden center???
Til top
Esmann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:00
Jeg tror, jeg dribler ned i B&O butikken igen. Det er sgu alt for besværligt, det her. I skal i hvert fald have mange tak for hjælpen! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu