recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til ny Bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Input til ny Bærbar

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 21:52
Jeg kom til at tænke på om det er nødvendigt med en Full HD skærm, eller om det er overgjort. Jeg syntes nemlig ikke det er super nemt at finde en bærbar med FULL HD opløsning, og samtidig holder budgettet.


---------------------

Thomas K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 22:29
Hej Thomas K.

Jeg prøvede at lave en fritekst søgning på '1920'
og fandt ca 35 bærbare under 7000 kr:


Så jeg ser det mere som, at du skal lave et valg af hvad du prioriterer højst.

Hilsen Carsten.




Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 00:27
For at gå i en helt anden retning vil jeg nævne MacBook Air.
Prisen for mindste model er dog 7.800 så lidt over dit budget.
Samtidigt er det for den lille 11" model men du har ikke nævnt krav til skærmstørrelse.
Det er en i5 cpu, 4gb ram og 128gb SSD harddisk.
Den nye model har 12 (!!!) timers batteritid, så der burde du være dækket ind.
Byggekvalitetsmæssigt er det noget helt andet end alle de plastik pc'er som man ofte ser.

Umiddelbart ser jeg den dog non som en outsider for dig pga pris og skærmstørrelse (som jo er pga prisen).
Synes dog stadig den bør overvejes da det er en helt anden følelse end at sidde med en plastik computer. Og ja, den slags er der nogen som prioriterer - sådan kan vi jo nogengange være forskellige ;-)
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 04:48
Enig i at MacBook Air er en ustyrligt lækker lille sag - problemet i min optik er bare at 11" er for småt og at 13" også er lige i underkanten. Har selv en MacBook Pro 15", men her prisen jo så også oppe i et helt andet leje. Det var så bare lige mine betragtninger :)
           
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 07:04
Jeg er enig i at 11" er ret lille, men netop fordi den er så ustyrligt lækker som du selv skriver, så synes jeg ihvertfald at OP bør kigge en enkelt eller 2 gange.
Han nævner også at den skal med på ferie samt at batteritiden er en faktor, hvilket leder mig til at tro at den skal være relativt mobil og haves med forskellige steder hen - og er er en MacBook er altså uovertruffen i forhold til praktisk lille størrelse og vægt.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 16:37
Jeg vil aldrig købe en bærbar uden FullHD
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg er enig i at 11" er ret lille, men netop fordi den er så ustyrligt lækker som du selv skriver, så synes jeg ihvertfald at OP bør kigge en enkelt eller 2 gange.
Han nævner også at den skal med på ferie samt at batteritiden er en faktor, hvilket leder mig til at tro at den skal være relativt mobil og haves med forskellige steder hen - og er er en MacBook er altså uovertruffen i forhold til praktisk lille størrelse og vægt.

11" er ikke en bærbar men en tablet.. hvis jeg var OP ville jeg absolut ikke gå under 13" og helst ikke under 15.. Er man seriøs bruger af sin PC til at arbejde vil man dagligt fortryde at købe en pc med så lille en skærm.

Dertil, når den er over hans budget ville jeg ikke anbefale ham den.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg er enig i at 11" er ret lille, men netop fordi den er så ustyrligt lækker som du selv skriver, så synes jeg ihvertfald at OP bør kigge en enkelt eller 2 gange.
Han nævner også at den skal med på ferie samt at batteritiden er en faktor, hvilket leder mig til at tro at den skal være relativt mobil og haves med forskellige steder hen - og er er en MacBook er altså uovertruffen i forhold til praktisk lille størrelse og vægt.


11" er ikke en bærbar men en tablet.. hvis jeg var OP ville jeg absolut ikke gå under 13" og helst ikke under 15.. Er man seriøs bruger af sin PC til at arbejde vil man dagligt fortryde at købe en pc med så lille en skærm.

Dertil, når den er over hans budget ville jeg ikke anbefale ham den.


11" er en fin bærbar. Det er 13" også. Hvis man seriøst skal bruge en pc til arbejde, får man den udleveret af sin arbejdsgiver.

Den bærbare OP vil købe skal netop ikke bruges til arbejde, men surf, mail og ferie. Der passer en Macbook Air fint. Den kan fås indenfor budgettet i Elgiganten, men jeg er i tvivl om det er sidste nye model. Ellers er det 700 kr. over budgettet, men det er hurtigt sparet på software, da en Apple kan bruges som den er.



Redigeret af Brixen - 28-Juni-2013 kl. 19:43
Venlig hilsen
KB
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 19:53
Jeg ville absolut ikke bruge 11" til at skrive mails og surfe.. halvdelen af ens skærm vil jo være fyldt med rekvalmer og lign. 

800 kroner er 11,5% over budgettet.. det er alligevel en del.

Jeg ville undersøge markedet for en Lenovo som skrevet før. Bare vælg en T-serie så er man klædt godt på. 

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 19:57
Der er da ingen reklamer, når man skriver mails. Og i browseren fylder rekvalmerna da mere, jo større skærmen er
Venlig hilsen
KB
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 20:02
Glemmer i ikke at OP også nævner at den gerne må have grafik til at kunne trække lidt spil - det er som jeg læser det ikke bare en surf og mail pc - i det lys er en Macbook Air vel ikke egnet. Derudover er jeg enig i at 11" simpelthen er for lille.

Men lad os høre lidt mere fra OP hvilke ønsker der har prioritet, og hvilke der måske ikke har...det er trods alt ham der skal købe den  Wink 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 20:15
Der er også Fujitsu Lifebook, som laver lette bærbare. De er lidt dyrere end ASUS, men ret gode, synes jeg. Den sidste jeg havde, var købt med Windows XP, og kører stadig hos ham jeg solgte den til.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu