recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech smart control
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech smart control

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech smart control
    Sendt: 02-Juli-2013 kl. 13:08
Hej,
 
Jeg faldt over Logitech smart control, og det virker da meget smart at du kan styre dine enheder via din smartphone i en og samme app :-)
 
Men er det rigtig forstået at du skal bruge IR enheden? For så får jeg lidt af et problem, men tv hænger på en væg i stuen, men f.eks. apple tv står på den anden side at væggen i et teknik skab, så kan den kun sende via en IR enhed, så går det smarte lidt af for mig.
 
Nu er jeg ikke helt sikker, så derfor spørger jeg ind til det :-)
 
Mine enheder har alle enten LAN eller Wifi forbindelse til samme netværk, derfor synes jeg at det kunne være rigtig smart hvis man via netværket kunne styre sine enheder via appen, men er det muligt ?
 
Det ville da være ret så nice nu hvor alt alligevel er forbundet på samme netværk og har en ip adresse, så må det da være muligt at kunne styre alle sine enheder via en app ?
 
Det virker jo fint når jeg skal styre Apple tv med deres egen app, panasonic har også lavet en app, men den kan vist ikke tænde ens tv ? Hvis det bare kunne det, så var jeg fri for at have fjernbetjeninger liggende da min soundbar kan styres via tvet´s volume knap.
 
Nogen derved om det er muligt at tænde mit tv via en app, og kan Logitech smart control styre mine enheder via netværket, eller findes der en anden flot app der kan det ?
 
Mit udstyr er.
 
Panasonic VT50
Apple TV
B&W Panorama 2
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 13:34
Edit: Det lader til i følge sider på nettet og manualen til mit tv at power on via en app skulle være muligt, må heller lige teste / lege mere med det så.
 
Men er dette muligt, findes der så ikke en app, der kan styr enheder via netværket ?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 14:04
Logitech smart control kan ikke styre via LAN, men der medfølger i pakken en IR transmitter så du eventuelt kan trække kablet fra smart hub til din apple tv. Iøvrigt virker Harmonys løsning rigtig godt, har sat det op for et par uger siden og "Hubben" har jeg placeret på gulvet 3-4 meter væk fra reolen hvor det hele står, og IR virker hver gang på det hele, selvom vinkeln til udstyr er skæv og udstyr er delt med skillevægge.
Citér
Men er dette muligt, findes der så ikke en app, der kan styr enheder via netværket ?
Ellers er der Irule som kan styre stort set alle WIFI enablede enheder, og med tilbehør også IR styring. Irule er dog ikke lige til at gå til, der skal læses og googles før man føler sig hjemme :-)




Redigeret af ridderdk - 02-Juli-2013 kl. 14:05
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


<span style=": rgb250, 250, 250;">Logitech smart control kan ikke styre via LAN, men der medfølger i pakken en IR transmitter så du eventuelt kan trække kablet fra smart hub til din apple tv. Iøvrigt virker Harmonys løsning rigtig godt, har sat det op for et par uger siden og "Hubben" har jeg placeret på gulvet 3-4 meter væk fra reolen hvor det hele står, og IR virker hver gang på det hele, selvom vinkeln til udstyr er skæv og udstyr er delt med skillevægge.</span>
Citér
<span style=": rgb254, 254, 254;">Men er dette muligt, findes der så ikke en app, der kan styr enheder via netværket ?</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
Ellers er der Irule som kan styre stort set alle WIFI enablede enheder, og med tilbehør også IR styring. Irule er dog ikke lige til at gå til, der skal læses og googles før man føler sig hjemme :-)

<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>



Jeg læste en logitech tekniker skrive at de understøtter IP control, de kan f.eks styr Philips Hue, som jeg har i mit hjem. Og at IP control er noget de kommer til at understøt mere af i fremtiden, da det er den eneste vej frem.

Det der Irule ser da meget nice ud, desværre lader det til at ingen software udover apples egen app kan IP control apple tv, noget med at den protokol de benyttet er krypteret.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 10:20
jeg tillader mig lige at flytte vores snak om logitech smart control fra en af bio trådene til denne så vi ikke ender med at hijacke den :)

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Går selv og overvejer om jeg skal have sådan en logitech smart control. Er det noget du kan anbefale?

Jeg har selv en Harmony 600 lige nu som jeg ikke er så tilfreds med. Synes generelt hastigheden er rigtig dårlig og når jeg skal tænde skal jeg pege fjernbetjeningen 5-10 sekunder over mod alle enhederne. 

Kan du egentlig bruge den til boxee box og i så fald er den lige så hurtig til at navigere rundt i menuerne som den originale fjernbetjening?

 
5-10 sek er jo den tid fj.btj. Skal bruge for at tænde flere enheder og skifte dem til den aktuelle indgang - det kan ikke gøres hurtigere. Og come on, hvor lang tid ville det ikke tage at bruge hvert apparats fj.btj.?


Som jeg kan forstå så medfølger der sådan en "infrarød transmitter" som man skal sætte et sted hvor alle apparater kan se den og så er det vel bare at trykke en gang og så bare vente til alt står klar? Men så kan man ikke nå apperater inde i skabe. Kan man mon koble flere transmittere på?

En anden ting som jeg godt kunne tænke mig at vide er om man kan programmere en knap med en kæde af forskellige tryk. F.eks=

-program start-
(TV)
power
pause 3 sekunder
hdmi1 knap
(Forstærker)
power
(apple tv)
miderste knap
2 ryk til højre
midster knap
-program slut-
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

jeg tillader mig lige at flytte vores snak om logitech smart control fra en af bio trådene til denne så vi ikke ender med at hijacke den :)

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Går selv og overvejer om jeg skal have sådan en logitech smart control. Er det noget du kan anbefale?

Jeg har selv en Harmony 600 lige nu som jeg ikke er så tilfreds med. Synes generelt hastigheden er rigtig dårlig og når jeg skal tænde skal jeg pege fjernbetjeningen 5-10 sekunder over mod alle enhederne. 

Kan du egentlig bruge den til boxee box og i så fald er den lige så hurtig til at navigere rundt i menuerne som den originale fjernbetjening?

 
5-10 sek er jo den tid fj.btj. Skal bruge for at tænde flere enheder og skifte dem til den aktuelle indgang - det kan ikke gøres hurtigere. Og come on, hvor lang tid ville det ikke tage at bruge hvert apparats fj.btj.?


Som jeg kan forstå så medfølger der sådan en "infrarød transmitter" som man skal sætte et sted hvor alle apparater kan se den og så er det vel bare at trykke en gang og så bare vente til alt står klar? Men så kan man ikke nå apperater inde i skabe. Kan man mon koble flere transmittere på?

En anden ting som jeg godt kunne tænke mig at vide er om man kan programmere en knap med en kæde af forskellige tryk. F.eks=

-program start-
(TV)
power
pause 3 sekunder
hdmi1 knap
(Forstærker)
power
(apple tv)
miderste knap
2 ryk til højre
midster knap
-program slut-

Jeg har selve hubben øverst på mit tv bord. Så har jeg en transmitter inden i tv skabet. Den ligger bare imellem enhederne og kan sagtens nå dem alle. Er faktisk lidt imponerende. Jeh har 3 enheder koblet i mine sekvenser. Det er kun tænd og sluk samt tilpasning af hdmi. Jeg har ikke skulle lave delays som på min gamle harmony. Virker som den selv kan regne det ud
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 21:31
Nevermind

Redigeret af Nagash - 09-Juli-2013 kl. 21:38
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 08:06
Så fik jeg også hentet sådan en smart control og jeg må indrømme at jeg er imponeret over hvor godt det virker og hvor nemt det er at gå til.

Det eneste jeg ikke kunne få til at virke var min fjernbetjente stikkontakt. Jeg kunne finde kontakten i harmony's katalog med både navn og model men der var ingen funktioner i den overhovedet.

Er der nogen der ved om det er muligt at lære den et infrarødt signal? Hvis ja, hvordan?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 08:40
den kan helt sikkert lære infrarøde signaler, men er din stikkontakt infrarød ?    De plejer at være radio styrede
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De plejer at være radio styrede

Det tror jeg sgu at du har ret i - det må være grunden til at jeg ikke kan få dem til at virke Clap
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:32
Din smartcontrol har dog RF, ikke? Men desværre er det ofte ikke muligt alligevel, da ingen kan finde ud af en standardfrekvens på RF fjernbetjening, og så bruger alle vare deres egen. Men prøv dig frem, måske finder du en løsning.
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:56
Jeg har også lige købt denne hub (inkl. en fjernbetjening). Det virker umiddelbart ret godt, lige på nær at den smider forbindelsen til min router ca. én gang om dagen. Dioden på hub'en står og blinker mellem grøn og rød. Sluk/tænd for hub'en, og den får forbindelse igen.

Har I ikke samme problem?

Redigeret af Briskus - 16-Juli-2013 kl. 09:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu