recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers setup 2, nu med Pana 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 147148149150151>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 13:34
Og et meget stort youubiii, mit nye Panasonic 65DX900E er lige nu på vej med Panasonic Center Rødovre hjem til mig.

Hold da helt op hvor jeg bare glæder migTongueTongueTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 15:12
Har du fået det, eller begynder du snart at pakke det andet op igen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du fået det, eller begynder du snart at pakke det andet op igen

Jeg har fået det, TV´et sidder på vægen med flot hjælp fra gutterne fra Panasonic forhandleren.

Indtil videre er AVFORUMS ISF indstillinger indlagt, og nu skal jeg studere billedetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 16:30
Jamen så STORT TILLYKKE med dit nye TV
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen så STORT TILLYKKE med dit nye TV

Mange tak Kampus, og meget snart - og i lige mådeTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 16:53
Tillykke med det nye TV

Er spændt på dine oplevelser.   Du kender mine

Har selv brugt de indstillinger fra avforums.   Dog med lidt mere baggrund lys i dagtimerne .

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tillykke med det nye TV

Er spændt på dine oplevelser.   Du kender mine

Har selv brugt de indstillinger fra avforums.   Dog med lidt mere baggrund lys i dagtimerne .

Mange tak Hans,

Ja AVFORUMS har meget lidt "Knald" på bagbelysningen, men her passer det nu meget godt i vores dagslys.

Skal lige check lidt på billedet, og alle mulige nye ting. Så vender jeg baglænsSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 21:03
Indtryk, sådan lidt fra hoften.

TV´et er tungt. Faktisk vejer det hele 7 kg mere end forgængeren hos mig (65CX800E). Hvad der udgør forskellen i vægten mellem de to TV ved jeg ikke. Det er nok ikke blæserne der vejer, og som jeg i øvrigt ikke kan høre.

Som noget nyt, medfølger den sædvanlige touchpad nu i en udgave med alu-overflade. Det samme som den almindelige fbtj., som er lig den luksusudgave man kan tilkøbe til de øvrige Panasonic modeller. 

Panasonic 65DX900E er jo født fra starten med HDR hvilket giver sig udslag i, at der i flere af menupunkterne er tilføjet menupunkter omfattende HDR. Men omkring indstillinger m.v., behøver man ikke at have fat i nogen instruktionsbog for at "Manøvrere"med TV´et. Betjeningen er utrolig lig CX800E modellen.

Jeg har indtil nu kun set TV kanaler via min YouSee boks (1080i), og TV´ets egne DVB-C tunere. TV´ets tunere er vel identiske med de som sidder i CX800E, altså nogle rigtigt fine tunere.

Når jeg kun  - indtil nu, har valgt at se TV programmer  skyldes det jo, at det er her jeg typisk kan se enkelte billedfejl. Ind til nu har jeg ikke set en eneste billedfejl. Jeg ved fra andre ejere af DX900E, at de kan opleve lidt banding fra f.eks. hurtige kamera panoreringer. Jeg har bare ikke set fænomenet endnu.

Jeg skal "Teste" lidt videre, og jeg skal også komme med lidt billeder. Men alt i alt en fin oplevelser, med en smule billedforbedringer i billedet på TV kanaler, men som forventet ikke den store omvæltning i forhold til CX800E i dette område.   Smile


Redigeret af Hother - 30-August-2016 kl. 21:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 10:35
Det er så pokkers utaknemligt at tage billeder af et TV panel. Årsagen er jo, at man ikke får klarheden, detaljer, billeddybden m.v. med. 











Redigeret af Hother - 31-August-2016 kl. 10:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 10:50
Det ser godt ud! Især blomsten kan forstørres op og stadig stå helt klar og skarp
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ser godt ud! Især blomsten kan forstørres op og stadig stå helt klar og skarp

Jo tak, men det ærgre mig at billederne i så ringe et omfang gengiver hvad man reelt ser på paneletSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 21:47
Jeg har haft en lidt travl dag i dag, så jeg har stadig ikke haft mulighed for at se hverken BD eller UHD/HDR.

Men jeg har haft mulighed for ind i mellem, at se mere almindelige TV-kanaler. Der sker jo det, at man ind i mellem genser noget, som man så fornyelig, og dermed kan fornemme en forskel. F.eks. er DR1 TV-AVIS opstarts "Tapet" bare helt sort, og at mærke med alle deltaljer i det "Sorte studie".  Det var også sort før i den omtalte scene, men der er lige kommet en kende mere.

Lyden. Som man kan læse i flere tests, så er de indbyggede højtalere faktisk slet ikke så dårlige. De er faktisk rigtige brugbare efter min mening, til snart sagt alle TV programmer. Meeen, min lille Yamaha YSP2500 gør det en hel del bedre. Til almindelige TV udsendelser har jeg alt andet lige, blot ikke behov for min Yamaha YSP.



Jeg skrev tidligere, at jeg benyttede AVFORMS ISF indstillinger. Jeg har dog opdaget en fejl i de omtalte indstillingerne. Efter at have nær studeret både det ende og det andet, så opdagede jeg, at Sharpness stod på "Nul". Det nul havde jeg bevidstløst lagt ind efter AVFORUMS indstillinger. Nu står Sharpness på "30", og det hele i billedet ser mere rigtigt ud.  

Refleksion. Naturligvis er der refleksioner i panelet. Jeg er dog så heldig, at mit TV ikke sidder med en direkte sol/lys adgang. Så i dagslys oplever jeg ikke rigtigt refleksioner, og endnu færre i aftenlys. Altså ikke refleksioner som genere mig Smile


Redigeret af Hother - 31-August-2016 kl. 22:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 147148149150151>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu