recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers setup 2, nu med Pana 65DX900E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHothers setup 2, nu med Pana 65DX900E

 Besvar Besvar Side  <1 148149150151>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:16
Alt andet end 0 i sharpness tilfører kunstig skarphed.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Alt andet end 0 i sharpness tilfører kunstig skarphed.
Helt korrekt, men efterfølgende min lille øvelse, har jeg læst om flere andre indstillinger på TV´et, og her er man også nået frem til "30" i Sharpness".

Edit: Har lige checket THX-Cinema profilen, som går for at være en af de mest korrekte fabriks indstillinger i nyere tid. Her er Sharpness også sat til 30.  


Redigeret af Hother - 01-September-2016 kl. 10:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ser godt ud! Især blomsten kan forstørres op og stadig stå helt klar og skarp
Hvad er det du mener der ser godt ud?
Kan du ud fra det billede bedømme billedkvaliteten?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ser godt ud! Især blomsten kan forstørres op og stadig stå helt klar og skarp
Hvad er det du mener der ser godt ud?
Kan du ud fra det billede bedømme billedkvaliteten?

Jeg tror at Kampus har travlt med sit nye TV, som hun nu netop har modtaget, så jeg tillader mig at svare. Som jeg har forstået Kampus, så har hun forstørret billedet op, og det står stadig skarpt.

Og som jeg selv skriver, og har skrevet flere gange, så kan man ikke benytte billedet til en pind hvad angår billede kvaliteten. Den er langt bedre i virkeligheden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:48
Mit er også justeret til 30 i sharpness.

Lavede indstillingerne lige da tv kom op på væggen.   

Har faktisk næsten ikke ændret noget siden da jeg er meget tilfreds med de indstillinger fra avforums
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:54
Lige nu sidder jeg 4000 km fra mit tv, men nyder det stadig. Lækkert med tv anywhere.

Kan se alle mine kanaler, optagelser samt styre timer optagelser..

Ikke bøvl med app som er Geo blokket eller ip blokket.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lige nu sidder jeg 4000 km fra mit tv, men nyder det stadig. Lækkert med tv anywhere.

Kan se alle mine kanaler, optagelser samt styre timer optagelser..

Ikke bøvl med app som er Geo blokket eller ip blokket.

Hold da op, du må være langsynet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Mit er også justeret til 30 i sharpness.

Lavede indstillingerne lige da tv kom op på væggen.   

Har faktisk næsten ikke ændret noget siden da jeg er meget tilfreds med de indstillinger fra avforums

Godt at høre, at jeg ikke er helt skævLOL

Men ja AVFORUMS indstillinger er blændende gode. Jeg er altid nervøs for at benytte deres 10 punkts hvidbalance, for netop det område kan afvige en del fra TV til TV. Men indstillingerne ser fine ud, og overvejer om det overhovedet er nødvendigt med en særskilt ISF kalibrering. Jeg tror det faktisk ikke. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lige nu sidder jeg 4000 km fra mit tv, men nyder det stadig. Lækkert med tv anywhere.

Kan se alle mine kanaler, optagelser samt styre timer optagelser..

Ikke bøvl med app som er Geo blokket eller ip blokket.

Jamen så kom dog hjemLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lige nu sidder jeg 4000 km fra mit tv, men nyder det stadig. Lækkert med tv anywhere.

Kan se alle mine kanaler, optagelser samt styre timer optagelser..

Ikke bøvl med app som er Geo blokket eller ip blokket.

Hold da op, du må være langsynet

TV Any Where har du skam også på dit 65CX800e, så afsted med digLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lige nu sidder jeg 4000 km fra mit tv, men nyder det stadig. Lækkert med tv anywhere.

Kan se alle mine kanaler, optagelser samt styre timer optagelser..

Ikke bøvl med app som er Geo blokket eller ip blokket.

Hold da op, du må være langsynet


TV Any Where har du skam også på dit 65CX800e, så afsted med digLOL

Det har jeg i forvejen via Stofa bredbånd, dog kun indenfor landets grænser
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 14:34
Og så sidste afsnit af mine indtryk af mit nye Panasonic TX-65DX900e

Byggekvalitet og design

Jeg har nu aldrig været skuffet over Panasonic´s bygge kvalitet, og jeg er det heller ikke i dette tilfælde. Overalt virker TV´et i sin opbygning og sit udseende særdeles robust. Ingen knagen eller følelsen af usikkerhed når man bakser med TV´et. TV´et er tungt, og som jeg læste et sted, nærmest bygget som en kampvogn. Designet er jo meget afdæmpet, men også meget elegant, og udstråler i mine øjne absolut kvalitet - eller stil om man vil.

På bagsiden findes et dæksel som skal fjernes for at kunne komme til flere af de væsentlige stikforbindelser. Jeg er ikke helt sikker på fidusen i det dæksel, for det er knurre mig svært at fjerne når TV´et hænger på vægen. Måske er det bare mig der ind i mellem roder med mine stik.

De forskellige APPS. Desværre, jeg er ikke den rigtige at spørge, for jeg bruger kun Youtube og browseren, og det fungere flot. Jeg ved, at i udlandet er der problemer HDR via Amazon. Der er også en del, som jeg kan læse mig til i udlandet, der oplever noget banding. Men jeg har ikke oplevet det, ligesom DSE er en manglevare .

Men alt i alt UG til byggekvalitet og design i min verden.

Billede

Billedet bliver jo mere man beskæftiger sig med TV´et, bare bedre og bedre, og man opdager detaljer og kvaliteter som i det mindste jeg, ikke har noteret mig før. 

DVD 
Hvis kvaliteten af optagelsen fin, og opskaleringen, god så kan en DVD jo nærmest nærme sig BD kvalitet. I min DVD samling er Troels Kløvedals "Mit Danmark" et godt eksempel på en fremragende optagelse.




Blu-Ray film, jamen her kan man jo falde over elendige optagelser, som i realiteten er ringere end en almindelig DVD. Men gode optagelser og efterfølgende billedbehandlinger opnår man jo enestående kvaliteter. Mine favoriter er bl.a. BBC´s naturudsendelser. Her et eksempel fra deres "Earth Flight"




Så er der jo det nye 4K HDR. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvad jeg egentlig synes om HDR. Jeg kan godt se, at billedet er enormt flot, detaljeret og med effekter som overrasker - og ind i mellem nærmest bliver "Pisket" i hovedet på én. Det er sikkert et format jeg skal arbejde lidt med. Et lille eksempel fra  "Batman v Superman, Dawn og Justice".




Jeg er faktisk ikke i tvivl om, at Panasonic stadig benytter deres hårdt prøvede plasma ingeniører i fastlæggelsen af visse dele af billede fremtoningen. For - for mig er Panasonic stadig en af de producenter der leverer nogle af dit mest bløde LED paneler. 

Afsluttende tanker

Panasonic TX-65DX900e er et top TV, og det er det ikke kun fordi jeg har købt det. Jeg har i den seneste måned meget nøje gennemgået de topklasse TV der findes på markedet - og ikke mindst kunne afprøve disse som jeg gerne vil kunne. Desværre er det sådan, at der er godt nok ikke ret mange steder, hvor man af forhandleren kan få lov til bare at kunne se de forskellige billedprofiler, og da slet ikke få lov til at se en velkendt BD. Her skal man altså ud til den "Lille" forhandler for at få de muligheder. Jeg kan slet ikke nok fremhæve værdien af den "lille" forhandler. Denne forhandler har jo  - som jeg har oplevet det, en langt større interesse i at vejlede sin kunde, og med det formål at have en tilfreds kunde. Tilgiv mig, jeg er dødtræt af mange af de ret ligegyldige sælgere jeg har oplevet i diverse "AV supermarkeder".

Jeg er særdeles tilfreds med mit køb af mit nye Panasonic, det opfyldte mine forventninger og min håb, og gav lige det ekstra som jeg havde håbet på. Der har ikke vist sig fejl, eller funktioner som jeg ikke kunne hitte rede i. Men okay, jeg kender nok også Panasonic TV både ud og ind.   

Man kan diskuttere de forskellige TV teknologier herfra og til nytår - det orker jeg bestemt ikke. Jeg er gået efter et TV som passer mig, og mine ønsker. Og her var ønsket et TV, som i mine øjne er blandt de absolut bedste i TV i billed kvalitet, og et TV hvor jeg roligt kan læne mig tilbage, og ikke kigge mistroisk på TV kanal logoer - og det TV hænger flot på min væg herSmile

Og det var så "Svanesangen" i Hothers Setup"Smile



 


Redigeret af Hother - 01-September-2016 kl. 18:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 148149150151>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu