recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret tv-stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret tv-stue

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 09:41
Så fik jeg endelig prøvet det meste af anlægget af.. Har desværre ikke fundet en løsning på det sidste højttalerkabel endnu, men jeg var nød til at få det prøvet af for at se hvordan det spiller sammen..
 
Der mangler naturligvis lidt fylde i lydbilledet da der ikke er nogen bas endnu, men min umiddelbart reaktion er et "øre-til-øre" smil.. Centeren trods sin størrelse gør det rigtig godt, fronten kan levere en smule fylde men spiller virkelig rent og godt også, mens baghøjttalerne ikke har været testet rigtig igennem.
 
Der blev testet uden omfattende indstillingstuning eller nogen videre god lydkilde, men jeg er virkelig imponeret over hvor rent og godt det hele spiller. Om det måske er en kombination af at det er sat akustiklofter op eller om det er det nye højttalere kan jeg ikke sige, men det er nok til dato det bedst spillende sæt jeg har haft.
 
Til sammenligning skal det siges at jeg har prøvet:
 
To forskellige mindre KEF 5.1 opsætninger (I lejlighed)
B&W XT2 + HTM62 center + M-1 (I lejlighed)
B&W CM7 stereo
Scandyna Minipolds alm
Scandyna Minipods Jubilee + B&W ASW675
Dali Fazon LCR
Nuværende setup
 
B&W XT-2 er jeg stadig til den dag i dag forelsket i, de passede virkelig godt til det musik jeg lytter til og gjorde det fremragende til film.. Men da jeg flyttede i hus ville jeg prøve noget andet, og har nok først nu fundet noget som virkelig gør det lige så godt i en helhed.
 
Jeg kender ikke den tekniske beskrivelse for hvordan jeg oplever det, men jeg er sku begejstret :)
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 14:50










Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 14:51
Så er jeg efterhånden ved at være i mål.. Sidste ting på menuen må være at få møblet gjort færdigt, og så få rigget det hele til inde i møblet. 
Til top
skodacars Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodacars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 19:54
Ser virkeligt lækkert udThumbs Up
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 08:10
Med fare for at lyde lidt selvfed, så er jeg faktisk også meget godt tilfreds. Kører på for at få det sidste af renoveringen færdig, så kommer der en opdatering med billeder af det hele.

På lidt længere sigt skal der monteres blæsere i møblet, da jeg allerede nu er nød til at åbne lågerne når det hele bruges.. men der skal jo også være lidt at hygge med fremover.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:33
Lidt aftenstemning med Assasins Creed på PS4.. Mangler stadig justering af skufferne i møbler. Jeg tror sku jeg laver en ekstra låge i stedet Big smile
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:40
Det er utroligt flot det du har fået lavet :-) Og fedt spil, er også igang med det herhjemme
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det er utroligt flot det du har fået lavet :-) Og fedt spil, er også igang med det herhjemme
Det er udemærket.. Der er lidt ting som irriterer mig, men overordnet et fornuftigt spil :)
Hvad angår den samlede oplevelse, så er der en DEL federe med surround til spillet.. specielt kampscener på båd og lignende. Det holder hele vejen Big smile
 
MEN, dit setup må også give anledning til en god oplevelse.. Fed størrelse på tvet! Håber at finde penge til et 55" i nærmeste fremtid.


Redigeret af larsen_mgeic - 10-Januar-2014 kl. 09:46
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:24
Jo er også ganske tilfreds, bedre kan det vel altid blive, men økonomien skal også hænge sammen :-) er vildt glad for vi fik en 64" det er slet ikke for stort, selv kæresten er begejstret for det :-)
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jo er også ganske tilfreds, bedre kan det vel altid blive, men økonomien skal også hænge sammen :-) er vildt glad for vi fik en 64" det er slet ikke for stort, selv kæresten er begejstret for det :-)
Men du har formentlig mere end 3,5m hen til det? Jeg forestiller mig at 55" er perfekt her hjemme, set i forhold til afstand og loft.. Har skråloft over tvet, så det kan også komme til at syne voldsomt. Jeg har, lige som alle andre, også diskussionen omkring størrelse af tvet.. men i takt med at rammerne bliver mindre, så er det jo stort set ikke større rent fysisk, på trods af at billedet bliver det. Sådan ca. i hvert fald :)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 16:09
Tror vi sidder omkring 3,5m væk. Ville ikke sidde længere væk :-)
Til top
hillig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2008
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hillig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 13:43
Hej Larsen
Fantastisk flot møbel (!) :o)
Jeg har kigget igennem billeder og tekst - men kan ikke helt se om du har beskrevet hvordan du har hængt møblet op på væggen. Kan du tælle hvordan du har hængt den op?
 
Mvh Mikael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu