recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret tv-stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret tv-stue

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 03:01
Larsen.

Du skriver,at du engang i fremtiden påtænker køling at dit tv-møbel.

Da jeg er i samme båd som dig i og med at jeg er igang med at fremtrylle netop et lignede tv-møbel ( godt dit design ikke er trademarked :) ) tænker jeg, at jeg også får problemer med varmen..

Derfor håber jeg at du giver lyd fra dig når du har fundet en god løsning på blæsere :)

Selv har jeg tænkt at montere 2 sks. blæsere i bunden der suger den varme luft ud... Ved dog ikke om jeg skal satse på at montere 2 blæsere i siden som trækker luft ind eller om jeg skal satse på at stoffet i lågerne gør at der kommer "frisk" luft ind når blæserne i bunden suger luften ud.

Mvh.

Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 09:13
Varm luft går opad, derfor suger man det ikke ud i bunden.
I en helt normal eltavle monteres blæserne nederst i tavlen, med et filter på ydersiden, blæsende ind i tavlen. Udblæsningshullet laves i toppen af tavlen, så blæseren skal "bare" fremme det naturlige flow.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 12:45
Jeg har ikke løst mit problem med blæsere, men jeg har i stedet valgt at fjerne den ene faste låge så der er et åbent rum hvor PS4 står sammen med centeren. Der ud over står receiveren bag stoflågen alene, så der er rigeligt med luft hen over.
 
Jeg har lavet lågerne med "dobbelt stof", det vil sige på både for og bagsiden, og det kvalte både luft og lyd. Så jeg forslår at du lever med at det er lidt mere transperent, og kun bruger et enkelt lag.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2014 kl. 14:04
Har et rigtig dårligt billede af det, hvor datteren var det der var i fokus :)
Til top
_DuNNe_ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér _DuNNe_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 20:49
Ser sq fedt ud med, det hjemmelavet tvbord. :) Tænkte på, hvordan har du fastgjort stoffet til selve lågen?
Mvh Thomas
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 20:51
Almindelig hæfteklammer :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu