recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit nye HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit nye HTPC setup

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit nye HTPC setup
    Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 09:08
Hej,

Jeg vil lige dele hvordan mit setup ser ud, og hvad "filosofien" bag mit build er.
Der er rigtig mange der spørger mht. build, så jeg prøver at udspecificere det så meget jeg nu kan

Filosofien:
Spille 1080p flydende i XBMC og Netflix (har ikke behov for optage funktionalitet)
Systemet skal være småt, tilgængeligt og praktisk
...og ikke mindst skal det ikke koste det vilde Wink
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Server:
  • Synology DS212j - Der er plads til én disk til, men i øjeblikket er det rigeligt.
  • WD Red 2TB - Red serien skulle fungere rigtig godt til NAS
Jeg er fuldt ud tilfredt med Synology's GUI og selvom det er en af de mindste i serien har den mere end nok power til at streame til flere enheder imens den laver noget selv.

Pris: 2000 kr.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lyd/Billede:
Klient HTPC (stue):
Jeg kunne have lavet et lydløst build vha. Asaka Newton, men jeg var lidt bange for at det ville blive for varmt og det ville også koste lidt mere, så jeg valgte at lave ovenstående med CPU køleren på lavest niveau (hvilket er rigeligt)
Strømforbruget er utrolig lavt, men da jeg kun har lavet få målinger kan jeg ikke komme med konkrete tal

Pris: 2600 kr.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lyd/Billede
Klient HTPC (soveværelse) - mit gamle stue build:
  • Case: Antec NSK2480
  • Mobo: Asus P5N7A-VM
  • CPU: Intel Core 2 duo E6600
  • HDD: 1TB Western Digital AV-GP
  • RAM: 2x1GB Corsair XMS2 DDR2
  • Keyboard: Logitech dinovo mini
Pris: ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Software:
  • Windows 7 - Venter på Windows 8.1 da jeg vil have min startmenu
  • XBMC sat op med Shared Library - Dataen ligger på NAS'en og klienterne henter blot der fra
  • Netflix - Ville ønske der var en PS3 lignende app til win7 (overvejer at skifte til win8)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forbedringer:
  • Universal fjernbetjening - gerne en der kan styre HTPC'en samt tænde TV og receiver, har I et forslag?
  • Ekstra disk til NAS - ikke for at køre backup (RAID 1) blot for mere plads
Har i spørgsmål eller forslag til forbedringer så skriv endelig!


Redigeret af frosty - 06-Oktober-2013 kl. 21:11
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 11:28
Småt er nogle gange ganske godt  - bare lige en lille kommentar til din software  - win 8.1 kommer ikke med din traditionelle startknap. den sørger blot for at du kommer tilbage til din METRO-front. Intet andet. - altså det samme som at trykke på Windows-knappen på dit tastatur. - Så hvis det ikke behager - skal du nok bare beholde win7 :-)
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Småt er nogle gange ganske godt  - bare lige en lille kommentar til din software  - win 8.1 kommer ikke med din traditionelle startknap. den sørger blot for at du kommer tilbage til din METRO-front. Intet andet. - altså det samme som at trykke på Windows-knappen på dit tastatur. - Så hvis det ikke behager - skal du nok bare beholde win7 :-)

Det var jeg faktisk ikke klar over, en anden grund er også for at få den netflix app der er i win8, men som udgangspunkt spiller det hele rigtig godt med win7
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 12:51
Har ikke lige taget stilling til selve setup.

Men skal du have 5.1 surround lyd på Netflix så skal du vælge Windows 8 ( 8.1 ) da den App kan understøtte det format.

Kan du ikke i Windows 7  
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Har ikke lige taget stilling til selve setup.

Men skal du have 5.1 surround lyd på Netflix så skal du vælge Windows 8 ( 8.1 ) da den App kan understøtte det format.

Kan du ikke i Windows 7  

Jeg kører i øjeblikket Netflix igennem browseren (silverlight) og det understøtter fint 5.1 (mener det er DTS den outputter)


Redigeret af frosty - 03-Oktober-2013 kl. 13:26
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af frosty frosty skrev:

Jeg kører i øjeblikket Netflix igennem browseren (silverlight) og det understøtter fint 5.1 (mener det er DTS den outputter)

Det kan ikke lade sig gøre igennem browser ( og slet ikke DTS ) 
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 21:42
Lækkert setup i sær til prisen Smile
Hvis du gerne have start knappen tilbage kan du bruge dette program: http://www.classicshell.net/. Det får min Win 8 maskine til at ligne Win 7 - næsten :)
Jeg bruger dog ofte Metro via min HTPC fordi det ser sk..e godt ud på fjernsynet.
Som fjernbetjening bruger jeg en app, Unified Remote, via min mobil: http://www.unifiedremote.com/.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 21:47
Skal sige Netflix win 8 app lige er blevet opdateret i går til også understøtte flere profiler.

Og nej der er ingen surround eller superhd via browser, kun i win 8 app (8.1)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 09:14
I har selvfølgelig ret, Netflix kører bare kedelig stereo, kom til at forveksle det med det output jeg får fra PS3'eren.
Så det ser ud til jeg bliver nødt til at opdatere til Win8 :)

@Jonas R: Kunne godt forestille mig metro var rigtig godt på fjernsynet, for win7 skaleret til 150% er altså bare ikke særlig pænt

Mht. fjernbetjening så har jeg brugt Unified Remote, men jeg kunne godt tænke mig "one remote to rule them all" Som fx. kunne tænde TV, receiver og computer med et klik. det eneste jeg lige har fundet er Logitech's Harmony serie, dog kan jeg forstå der er et forfærdeligt delay?
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 09:29
Jeg bruger selv Harmony One og er meget glad for den. Jeg er lidt usikker på hvad du mener med delay. Det fungere sådan at du laver en "aktivitet" der f.eks. hedder HTPC. Den tænder så alle enhederne, vælger de rette input på f.eks. receiver og fjernsyn, men den gør det en ting af gangen. Er det mon det der er delay? Hvis det er, er det meget naturligt og helt det værd :)
Til top
frosty Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frosty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Jonas R Jonas R skrev:

Jeg bruger selv Harmony One og er meget glad for den. Jeg er lidt usikker på hvad du mener med delay. Det fungere sådan at du laver en "aktivitet" der f.eks. hedder HTPC. Den tænder så alle enhederne, vælger de rette input på f.eks. receiver og fjernsyn, men den gør det en ting af gangen. Er det mon det der er delay? Hvis det er, er det meget naturligt og helt det værd :)

Det var noget jeg havde læst forskellige steder, men kunne heller ikke se hvad delay der skulle være, da den selvfølgelig ikke kan sende to IR signaler ud samtidig :)  

Det lyder som om Harmony serien kan gøre det jeg ønsker, hvilken IR modtager bruger du til PC'en? 


Redigeret af frosty - 04-Oktober-2013 kl. 09:48
HTPC setup

Sony 50w656a, Samsung UE46F5005
Sony STR-DH800, 1x Dali blue C1000, 4x Apart mask6, Apart SUBA165
Til top
Jonas R Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 10:01
Jeg har lige pt ingen IR til computeren. Der bruger jeg Unified Remote som jeg alligevel bruger til at styre musen med. Så mit setup er ikke et-klik i øjeblikket :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu