recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC D54250WYK "lagger"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC D54250WYK "lagger"

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 19:18
Læs mit første indlæg
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Læs mit første indlæg
Sorry. Den missede jeg lige.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 20:09
Helt i orden... Nogen der ved om man kan bruge displayport og hdmi samtidig?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Helt i orden... Nogen der ved om man kan bruge displayport og hdmi samtidig?
yep.

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-034199.htm
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Helt i orden... Nogen der ved om man kan bruge displayport og hdmi samtidig?
yep.

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-034199.htm
Fint... For så vil jeg prøve at køre via hdmi til mit bose og via displayport til mit tv...

Grunden til jeg vil det er, at der er ikke 3D passthrough i mit Bose anlæg. Så indtil jeg får en receiver med 3D passthrough, så skal der jo et kabel direkte i tv'et (hvis man vil se 3D film)...

Og så kunne det være at lyddriveren på NUC'en anerkender mit Bose som et 5.1 system, og derved aktiverer 5.1 indstillingerne i NUC'ens lydindstillinger i Windows (håber)
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 21:35
Med hensyn til film der hakker over netværk, så er jeg før løbet ind i samme problem med div. computere.
Men i de tilfælde jeg har haft problemer så har jeg kunne afhjælpe det ved at ændre en værdi i registreringsdatabasen.
Der findes en gammel tråd på Recordere om problemet her
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Med hensyn til film der hakker over netværk, så er jeg før løbet ind i samme problem med div. computere.
Men i de tilfælde jeg har haft problemer så har jeg kunne afhjælpe det ved at ændre en værdi i registreringsdatabasen.
Der findes en gammel tråd på Recordere om problemet her
Som skrevet hakker mine film ikke over netværk, medmindre de blev spillet i XBMC Frodo... De kører fint ude i windows, selv Bluray iso'er
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 22:41
Så fik jeg bestilt et Minidisplayport til HDMI kabel og en USB CEC Adapter, så jeg kan styre min NUC med tv'ets remote... Lækkert Smile
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 22:47
Har den ikke mini hdmi da?
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Har den ikke mini hdmi da?
Jo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Har den ikke mini hdmi da?
Den har begge dele, men hvis du læser længere tilbage, ønskes der at benytte begge porte.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Blev Youtube lagget fjernet?
Det blev forbedret efter jeg tildelte 1 GB ram til grafikkortet, men der er stadig lidt lag...

Dette er en typisk "placebo" effekt. Du kan ikke opnå en forbedring

Det har ingen betydning for ydelsen at sætte flere RAM til grafikkort i en NUC, for den indstilling i BIOS er kun en nedre grænse.

Så hvis den er indstillet til f.eks. 128mb, så er det bare minimum den bruger men vil selv "skrue" op til 1 GB hvis det skal bruges..

Jeg skriver placebo fordi at mange sidder og piller ved alt, og syntes at det giver en bedre ydelse uden at gøre det.

Det vil heller ikke have betydning om du bruger begge grafikporte.

Jeg har selv en NUC og der er intet "lag" i noget, men det kræver den installeres ( med windows ) ordenligt.

Så du bliver nok nød til at starte forfra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu