recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hov, nyt logo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hov, nyt logo?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Alene det at i har overvejet at skifte navnet recordere ud, viser jo bare at i er helt galt afmarcheret.


Det var tidligere, for en 3-4 år siden da "internet-verdenen" så anderledes ud Smile

Vi har ikke overvejet et navneskifte i processen med at modernisere sitet Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 20:09


Jeg har brugt lidt tid på at fundere over hvad Lars og Jens vil opnå med et logo-skift. Altså recordere.dk er jo et "Brand". Når jeg er ude et eller andet sted i AV-sammenhæng, så kender de fleste recordere.dk. Logo´et er i den sammenhæng måske ikke så væsentligt - men, når jeg f.eks. surfer på nettet efter oplysninger på dette og hint, så dukker recordere.dk jo op.

Hvis jeg som ikke den store kender af siden her og åbner et link og ser et par "Spille terninger", så vil jeg umiddelbart da tro, at jeg er kommet på en spille-hjemmeside. Bestemt ikke noget som jeg forbinder med AV-sammenhænge.

Jeg kan slet ikke se - hvor meget jeg end har prøvet, hvad I opnår med et nyt logo - heller ikke i business sammenhænge. Nu er det jo nok ikke sådan at det nye logo kommer på forsiden af internetaviserne som "Breaking News".

Det nye logo er for mig, og som jeg kan forstå på andre - misvisende for sidens indhold, altså med mindre at I fremover planlægger at supplere med noget on-line spil. Den gamle fugl er i det mindste et kendt logo og viser en bl. a. en disc. 

Jeg kan slet ikke se fidusen med et logo skift, det giver i det mindste for mig absolut ingen mening.

Lars og Jens, tag vores forundring og mislyde som tegn på, at vi jo faktisk holder af siden her, som vi jo også er en del af. Vi ønsker kun det bedste for recordere.dkSmile


Redigeret af Hother - 29-Marts-2014 kl. 20:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 20:27
Jeg forstår heller ikke det nye logo. Terningerne minder mig om unge mennesker som bruger al deres tid på biler, og ikke på recordere.dk

Jeg kunne forstå hvis man havde bearbejdet fuglen, så den var blevet lidt mere nutidig. Jeg er i et mindre firma, med adskillige år på bagen, her bliver vores logo "strammet op" ca hver 5-7. år. Stramninger som vores kunder først opdager, når de kigger i gamle kataloger eller på ældre regninger. Ændringerne bliver så kommenteret på messer og ofte for det positive, netop fordi de foregår i det skjulte.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:23
Jeg har da en ide til et nyt logo, eller i al fald en spirende ide.

Selvom jeg ikke er helt ueffen til at få ideer, så er jeg desværre komplet håbløs til at visualisere dem, så jeg bliver nødt til at nøjes med en tekstuel forklaring.

Jeg ville koncentrere mig om de tre symboler i den højre terning, altså "play", "pause" og "rec". Enten kunne man placere f.eks. "rec" og/eller "play" i stedet for hhv. 'o' og 'd' i "recordere". Eller også kunne man sammensætte de tre symboler, måske med lidt overlap, men under alle omstændigheder "fladt". Selve "recordere" ville jeg finde en spændende sans-serif font til (noget is stil med "Century Gothic") og skrive med småt.

Ved ikke om ovenstående giver mening for jer. Altså, om I kan forestille jer, hvad jeg mener/hvor jeg vil hen. Anyway, bare et indspark.

EDIT: Med forbehold for kombinationen af MS Paint og mine ikke-eksisterende evner ud i grafisk design er her et udkast til ovenstående forslag. Jeg undskylder på forhånd for eventuelle psykiske mén som billedet måtte fremkalde... Wink




Redigeret af azrael - 29-Marts-2014 kl. 22:10
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:30
Jeg mener også at et evt. nyt logo skulle bestå af navnet "Recordere.dk", mere end et eller andet intetsigende...

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:43
Og skal det endelig være en terning hvorfor så ikke en som udstråler logik og intelligens. Og her kan både stå recordere.dk + de emner der typisk debatteres+  viser hvoledes man skruer et system sammen (i overført betydning.





Redigeret af Hother - 29-Marts-2014 kl. 21:49
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:46
Helt ærligt skulle der i hvert fald være et æble, en mobiltelefon og et par høreværn med i logoet for at symbolisere at man bevæger sig ind på en pro-Apple, mobil/gadget side der ikke lytter til de trofaste brugere :-(
Mvh BS
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:46
Har lavet en afstemning om det nye contra det gamle logo

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=131375&title=hvilket-logo-er-bedst

Redigeret af Kampus - 29-Marts-2014 kl. 21:47
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 21:53
Med risiko for blot at lyde som en medløber/-brokker, så er det da lige før at jeg tror at jeg kunne designe de terninger så man undgik at blive søsyg af at kigge på dem! Også selvom at Illustrator ikke er min spidskompetence ... det er snart 15 år siden at jeg tog det lille kørekort til det program :) Synes dog umiddelbart heller ikke at de passer ret godt til 'vores' site.
           
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 22:42
Lars, hvis du er fast besluttet på logoet, så vil jeg foreslå at få.fikset perspektivet, samt fjernet de affasede kanter og hjørner, så det er et kvadrat i stedet for en terning. Evt. smid noderne væk og sæt piphans ind i stedet.

Jeg syntes, at piphans er en del af recordere, men kan godt se behovet for fornyelse. Som sagt vil jeg forslå at piphans bruges på en af de tydelige flader i kvadratet, for at holde fast i det oprindelige. Om x antal år kan man så moderniserer kvadraternes indhold igen og slagte piphans ;-)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2014 kl. 22:48
Hej alle.

Tak for jeres input :-)

Lars er ikke online lige nu, men vi tager lige en brainstorm over jeres input. Det bliver nok først i morgen aften, da jeg har nogle andre opgaver (bl.a. Kevin Magnussen) i morgen formiddag. 

Super at i engagerer jer i recordere.dk på den måde. 

Sov godt 

Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2014 kl. 08:20
Med risiko for at gentage noget, der allerede er skrevet:

1. Man kommer til at tænke på et gambling-site længe før man begynder at bruge tid på at afkode siderne af terningerne.

2. Det er for rodet at se på. Jeg håber, at i har en enklere version - f.eks. bestående af blot den ene terning til højre - i tilfælde af, at i skulle bruge det til ikon for en app.

3. Perspektivet er forkert. Jeg kommer mest til at tænke på den nylige ballade om en ung kvinde, der havde fået tatoveret en tekst med stavefejl på ryggen. Hendes første forsvar var, at det var gjort med vilje, men realiteten er, at hun kommer til at tilbringe resten af livet med at forklare sig. På samme måde vil i med jævne mellemrum komme til at forklare overfor nye, hjælpsomme brugere, at jeres terninger skam er tegnet skævt med vilje.

4. Hvis det skæve perspektiv skyldes behovet for at gøre plads til den første node kunne man jo bytte rundt på musik og video hvorved video ville få musikkens efter min mening langt mere fremtrædende plads og hvor en "up note" ville fungere bedre på pladsen til højre.

5. Hvad er det for en boks, der står foran skærmen? En computer? Der burde blot være en (større) skærm, så det ikke ser så gnidret ud.

6. Hvad er der på de andre sider af terningerne? ;)

7. Nævnte jeg perspektivet?



Redigeret af GlobulusDK - 30-Marts-2014 kl. 09:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu