recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt design på recordere efterår 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt design på recordere efterår 2014

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 21:46
Hej Alle

Hvad man ikke kan se ud af smugkig-billedet, som i parantes bemærket bare er en spiseseddel fra forsiden en tilfældig dag midt under udviklingen, er hvordan sitet arbejder flydende på tværs alle enheder.

Altså hvordan det nye recordere (den redaktionelle del) tilpasser visningen konstant, efter browser-vinduets størrelse - om det er computer, tablet eller smartphone, samt om sidstnævnte er i bredformat eller på højkant.


PS. Det er helt bevidst at noget med logo, tekst, baggrund mv. virker genkendeligt i forhold til det nuværende 8 år gamle design. Der vil ske en anden ændring som gør, at det måske giver mere mening til den tid

/Lars



Redigeret af Lars - 31-Juli-2014 kl. 02:00
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jens, jeg kan på det viste billede ikke rigtigt se, at der fremgår ret meget omkring de seneste forum indlæg. På en eller anden led, er det vel stadig forummet som er en ret så drivende kraft for recordere.dk - eller har jeg set forkert - eller misforstået?Smile

De lister i kender fra www.recordere.dk i dag, er der også på det nye.

Det er:

  • Nyeste forum indlæg (10 stk)
  • Populære forum indlæg (10 stk.)
  • /forum seneste (100 seneste)

Så de er der :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 22:02
Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare lidt trælst, når der går Køb/Salg/Bytte i den, så er der kun dette at se i Forum Seneste på forsiden.

Kunne I ikke lave et afsnit på forsiden, som så hed Køb/Salg/Bytte Seneste?

Lyder som en god idé. 

Altså 3 lister

Forum Seneste (uden køb og salg)
Forum Populære (uden køb og salg)
Køb / Salg (Kun køb og salg)

Hvad siger i andre til det?

Jo vist, ikke noget problem hvis der evt. strammes op på hvilket salgsområder der sælges her på siden. Måske er det ikke så retningsgivende hvis der sælges nikotinpræporerater, herreparfume m.v. Ellers minder det snart om DBASmile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 22:59
Jeg er ny bruger af recordere.dk, og jeg er helt vild med at i (endelig) opdaterer siden. Det nye design er 1000 gange mere tidssvarende og federe end det gamle her.
Og alle de brokkehoveder der ikke kan lide det, de lyder lidt som nogle gamle forstokkede computernørder, som ikke kan lide forandring!

Godt gået, og jeg glæder mig til det.

Specielt, hvis der kommer en logisk sideopsætning i forummet. Da jeg som sagt er ny bruger på denne side, er noget af det som har irriteret mig aller mest, den måde hvorpå instillinger, indbakke osv er placeret på i forummet. Det bliver godt med en opfrisker.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:25
Tænkte jeg lige ville smide et screenshot mere.

Det er første sektion under de 5 featured billeder. (Bemærk det er work-in-progress). Siden bliver delt op i 3 kolonner. 

Venstre kolonne bliver "emne opdelte" Anmeldelser, baggrund, blog, IFA osv.
Midter kolonnen bliver en lang nyhedsliste over 20-30 nyeste indlæg
Højre kolonne bliver forum båret med nyeste, populære (og måske køb/salg), ligesom det også er i den vi har vores nyhedsbrevtilmelding og andre sociale medier infobokse.




Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Jeg er ny bruger af recordere.dk, og jeg er helt vild med at i (endelig) opdaterer siden. Det nye design er 1000 gange mere tidssvarende og federe end det gamle her.
Og alle de brokkehoveder der ikke kan lide det, de lyder lidt som nogle gamle forstokkede computernørder, som ikke kan lide forandring!

Godt gået, og jeg glæder mig til det.

Specielt, hvis der kommer en logisk sideopsætning i forummet. Da jeg som sagt er ny bruger på denne side, er noget af det som har irriteret mig aller mest, den måde hvorpå instillinger, indbakke osv er placeret på i forummet. Det bliver godt med en opfrisker.

Tak for dit indlæg.

Den øvelse som vi er igang med nu omhandler kun CMS, men vi vil kigge på og drøfte et forumskifte når hele denne CMS flytning er klaret. Vi ved godt at der findes bedre fora end det vi kører med, men øvelsen at flytte et forum er meget omfattende.

Men når vi har flyttet CMS vil vi tage den forum snak Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:31
Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.

Venlig hilsen
KB
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.


Vi er kun to mand til det tekniske, og vi gør det i vores fritid.

Vi har prioriteret CMS'et først. Og så kigger vi på et nyt forum. 

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er muligt, at det er brok jeg kommer med, men det er besværligt at "quote" her i forum.

På Usenet har det været ligetil at "quote" de sidste godt 30 år. Det samme i email programmer. Hvorfor kan forum softwaren ikke have en ordentlig editor? Jeg fatter ikke hvorfor det ikke er prioriteret mere, for jeg kan da ikke være den eneste, der er bedre vant.

Kom nu. Det er 2014 og jeg vil have en WYSIWYG editor. Ikke flere HTML koder for at svare på et indlæg.



Vi er kun to mand til det tekniske, og vi gør det i vores fritid.

Vi har prioriteret CMS'et først. Og så kigger vi på et nyt forum. 



Jeg siger ikke at I skal skrive en editor, men de firmaer der sælger forum software skulle få fingeren ud.

Venlig hilsen
KB
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2014 kl. 23:38
Det var absolut heller ikke sådan jeg læste det @Brixen :-)

Men editoren er jo kun en af mange ting, der kunne laves smartere. Vi er et par versioner bagud på vores eget forum lige nu. (WebWiz).

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu