recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At få det bedste ud af Dali Ikon 8 rent musikalsk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At få det bedste ud af Dali Ikon 8 rent musikalsk

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 13:00
Haha det er jeg sikkert... Men gad vide om pengepungen også er det... Og så skal uvidende lille mig også lige sætte sig ind i, hvad en DAC egentlig er og gør...

Edit: Lige meget vedr. DAC - jeg skulle bare have genopfrisket det.


Redigeret af Chaospling - 19-August-2014 kl. 13:10
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 13:42
Linket til listen med forstærkere med HT input/bypass er i min signatur.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Linket til listen med forstærkere med HT input/bypass er i min signatur.
Kan du ikke skrive til Hummelmose og få den gjort "sticky". Kunne ikke finde den 
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 13:54
@SoSFarum: Jo tak, jeg fandt den via google. Var der en årsag til, at I ikke fortsatte med at opdatere den?

Damn, hvis der også skal skaffes en ordentlig DAC, så bliver det alligevel dyrere med en surround receiver + stereoforstærker + DAC end hvis jeg bare valgte en dyrere surround receiver. Stereoforstærkeren skal vel lige pludselig være relativ dyr, hvis den skal vise sig bedre end den bedste surround receiver (den bedste surround receiver inden for et eller andet mærke), tænker jeg...

Desuden går jeg ud fra, at en USB forbindelse, via PC og DAC, kan være lige så god som en HDMI forbindelse...?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 14:09
Jeg opdaterer den skam løbende når jeg finder nye forstærkere med HT input. Sidste gang var den 14.8.2014.
Der er en del på listen der har indbygget DAC, men det er ikke listet hvilke....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 15:36
Jeg ville til enhver tid foretrække at køre optisk fra en pc og over til en lille DAC. Sådan en behøves ikke at koste det vilde, for at give god lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 21:35
Hvad med en Anthem Mrx 510 eller sådan noget? :)
De har et ry for at have et SINDSYG god stereo lyd, som nogen mener kan hamle op med stereo forstærkere/receivere. Plus du får måske også den bedste surround receiver sammentidig.
Jeg er i hvert fald ikke ked af at have købt MRX 710. Kan umiddelbart ikke sætte nogle minusser på, omkring lyden :)
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:09
Hvis man kender en Ikon8, så er det meste af det foreslåede i underkanten. Den skal have strøm, masser af strøm. Cirka lige så tørstig efter power, som den gamle Dali 18mkII

Rent klangmæssigt er den også lidt svær at tøjle. Den har en tendens til at være agressiv, hvis ikke man er lidt påpasselig med det tilknyttede udstyr. Så et råd....hold dig langt væk fra de gamle Denon POA trin. Medmindre du gerne vil larme....virkelig larme !

Den gamle Denon AVR4810 (lidt større end den kommende X7200) var iøvrigt i underkanten på en Ikon8.

Jeg fik først demo-sættet i butikken til at synge, da der røg en gammel PA7 mkII på dem. En Harman Kardon Signature 1.5 eller en Parasound HA2200II vil også være et godt bud.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:23
@SosFarum: Virkelig fedt at du gider at opdatere den liste. Det sparer godt nok mange mennesker for meget tid - tak for det!

@Tweaky: Jeg kommer godt nok til at læse din besked mange gange, for det er så sjældent, at man får bare lidt god viden om præcis Ikon 8'erne og folks erfaringer med dem.
Ja jeg mente nok, at de var tørstige efter power - irriterende at man så hører en fra Hifi-klubben sige "... jeg mener da, at de Ikon 8'ere skulle være nemme at trække..."
Hehe ja af så mange forskellige årsager har jeg da også droppet de POA trin igen. Af stereoforstærker til Ikon 8, tænker jeg lige nu på en NAD C390DD2...? Hvordan ser det umiddelbart ud? På papiret er det kun 150W på 8 Ohm, men det er jo NAD watt... Såå...

Er Mentor 8'erne egentlig sværere eller nemmere at trække end Ikon 8'erne?


Redigeret af Chaospling - 19-August-2014 kl. 22:24
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:40
Nu skal i altså styre jer lidt, det sgu da ikke halbal i skal lave ;)

Den nad har rigelig med power, også selvom de ikon 8 er så tungtdrevne... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 22:51
Haha det er ikke "halbal"!?!? ... What in ze hell...?

Jamen godt... Tak... Men jeg bliver altså sur, hvis jeg finder ud af, at de 150 NAD-watt ikke er nok...
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2014 kl. 23:03
Vi debatterede en del omkring lyden og den endelige godkendelse af Ikon8, inden de blev sluppet løs i butikkerne. Jeg synes det er tæskefed højttaler,vel og mærke på det rette udstyr. Ikon8 kom som et decideret ønske fra specielt norske HFK ansatte, der gerne ville lidt mere end Ikon7 kunne levere i mellemgulvet. Mellemtone-enheden på den højttaler kan altså lave et smæld, så man bliver helt bange for at trommestikken i hovedet når den rammer lilletrommen :-)

Du skal være obs på at C390DD2 er en digital forstærker. Den er nærmest totalt forvrængningsfri, men jeg er faktisk ikke af en holdning at det klæder Ikon8. Du vil få højtalerens aggressive tendens udstillet ret voldsomt.

Hvis du gerne vil holde det i NAD regi, så skal du i enten ren effektblok eller finde en brugt M3.

Angående min kollega i HFK, så bemærk at vi internt også kan være uenige. Det jeg skriver her er min personlige holdninger og erfaringer med produkterne.

Mentor8 vs. Ikon8 - De vil begge gerne have power (det skal altså ikke læses som et udtryk for at ville spille brianhøjt, men som at have kontrol over enhederne grundet slemme faseudsving og impedansdyk). Mine oplevelser er, at Mentor8 er nemmere at få til lyde optimalt en Ikon8 er det. Bassen er dog efter min mening mere kontant på en Ikon8, hvor Mentoren så er noget mere raffineret i toppen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu