recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D-Film-erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D-Film-erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D-Film-erfaringer
    Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:41
Denne tråd laver jeg for at vi kan snakke om 3D-film.
Ved der er folk der er for og imod, men det er ikke selve meningen med tråden.
Formålet er primært at man deler sine gode eller dårlige oplevelser med 3D-film.
Det kan både være i bografen eller på TV'et derhjemme.
 
 - Hvilke 3D-film vil i anbefale andre og hvorfor syntes du/i at den er god.
 - Omvendt hvilke er dårlige og hvorfor.
 
Ja, smag er forskellige,
men med forklaringerne dertil giver det alligevel en god idé om det er en film man synes der skal ses, eller helst gå udenom.
 
I må gerne skrive hvad udstyr i ser det på/med.
Alt sammen kan jo være en yderligere inspiration til fremtidige køb for andre.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:42

Lidt ekstra plads....

Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:42

Lidt ekstra plads....



Redigeret af Cybersp@ce - 23-Oktober-2014 kl. 00:43
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:42

Lidt ekstra plads....



Redigeret af Cybersp@ce - 23-Oktober-2014 kl. 00:43
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:44

Lidt ekstra plads....

Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 00:46
Overvejer lidt at lave et par lister med Gode/Dårlige film og tilsvarende Godt/Dårligt udstyr.
Selvom alt jo er relativt kan der godt være overvejende ting der bære det hen i den ene eller anden retning.
Eller bare lister med 3D-film. Derfor den ekstra plads.


Redigeret af Cybersp@ce - 23-Oktober-2014 kl. 01:34
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 01:33
TV'et hedder Sony KDL-50W685ABAEP købt i 2013 i et Sony Center.
og som er med et passivt 3D-system og passive "solbrille-agtige" 3D-briller.
(Er ikke mit, men har set lidt 3D-film på det nævnte Sony-tv).
Afspilleren en ny Panasonic DMP-BDT130EG - 3D-Blu-ray-afspiller.
 
Kan starte med lidt af de film jeg lige kan huske at have set.
Allerførste gang var en kort test med "Skønheden og Udyret-3D".
Senere filmene "Find Nemo-3D", Hobbitten 1-3D" og "Gravity-3D" på ovennævnte Sony-TV.
 
Allerførste gang en kort test med "30.Skønheden og Udyret-3D" =
Da det er en af de gamle Disney Klassikere er 3D-effekten somom man ser træer, m.m.,
som teater-kulisser.
Eksempelvis et fladt træ der er stillet op, hvor man syntes man næsten kan se bagved uden at kunne det.
Så her skal man ikke som i de nyere animerede film regne med den helt store forkromede 3D-effekt.
(Har endu ikke fået set hele filmen i 3D)
 
Pixar-05.Find Nemo-3D = Er en nyere film og flot lavet.
Men det er de computer-animerede film generelt, da de er nemmere at lave med 3D-effekterne.
Prøvede her at tage 3D-brillerne af og på igen i forskellige scener.
Der kan man i 3D-scenerne se de karakteristiske ringe omkring objekterne
og ved ikke 3D-scener ser man den som en almindelig film.
 
Hobitten 1-3D = Virker fint, men når der kommer noget stort ud af tv'et bliver det meget sløret
og somom tv'et ikke rigtigt kan følge med her. Er sikkert Sony-tv'et der ikke helt magter opgaven.
Men generelt virker resten fint med gode effekter og dybdevirkning.
 
Gravity-3D = Her var filmene rost til skyerne af nogle anmeldere-"at den skulle man se i 3D".
Nu havde jeg tidligere set den i 2D hos en kammerat på hans Toshiba-TV,
og havde glædet mig til at skulle se den i 3D.
Men nej - jeg blev skuffet. Der var måske lidt dybde i filmen, men ellers intet andet.
Ikke fordi jeg regnede med at der kom en masse flyvende ud af skærmen,
men lidt mere end en lille smule dybde havde jeg nu forventet.
 
Så hen og prøve med 2D-disken, den så faktisk lidt mørkere ud end den med 3D.
For så igen at skifte tilbage til 3D-skiven. Troede lige at de havde lavet en fejl med disken, 
kikkede ekstra efter og afpilleren skrev rigtigt nok at der var fundet en 3D-disc.
Så resten færdig i håb om at det blev bedre, men nej det samme hele filmen igennem.
En anelse dybde - intet andet. Testede det flere gange med at tage brillerne af
og jeg kunne have set hele filmen uden 3D-briller!
 
 - Så det store spørgsmål - er det tv'et der ikke kan vise den rigtigt eller er Gravity-3D bare sådan?
 
Bedre udstyr giver sikkert en bedre oplevelse,
så kom gerne med svar og jeres oplevelser med 3D-film.
 
Gerne erfaringer med =
Panasonic AS640 (Aktiv 3D, bedre sortniveau, mindre betragtningsvinkel med VA-panel)
+ Panasonic AS650 (Passiv 3D, bedre kontrast og (...?), størrer betragtningsvinkel med ISP-panel)


Redigeret af Cybersp@ce - 23-Oktober-2014 kl. 01:58
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 08:00
Jeg synes Gravity er den største oplevelse jeg har haft i en 3D-film, men effekten er stadig ikke tilnærmelsesvis tæt på oplevelsen i f.eks. Oculus Rift. Jeg ser først og fremmest nuværende 3D-teknologi på tv-skærmen som et forsøg på at hive ny teknologi ned over fortidens paradigme (den flade tv-skærm). 3D skal tænkes ind i en helt ny kontekst for at virke for alvor, f.eks. VR.

Effekten kunne sagtens være bedre i Gravity. Det er jeg enig i, men jeg syntes under biografvisningen at det gav en ret fed effekt. Kan forestille mig, at det slet ikke er det samme på et lille 3D-tv. Jeg forstår dog ikke hvorfor Gravity ikke er blevet lavet i HFR og så generede biografprojektorens elendige sortniveau mig en del i rum-scenerne.

Det er lidt ærgerligt at se Hobbitten i 3D på hjemmefronten. Her kan man ikke tilnærmelsesvis opleve den 3D-effekt, som Peter Jackson forestillede sig. 3D-tv i hjemmet kan jo ikke vise HFR 3D.


Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Oktober-2014 kl. 08:08
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 08:22
jeg har været MEGET i mod 3d, ser det heller ikke i biografen, så star trek, og havde en kone som måtte gå efter 30 minutter i 5 minutter, pga. hun bliver rundtosset, måtte også selv holde for den ene brille, fordi jeg direkte synes effekten var elendig.. (Star Trek - Into Darkness)

når jeg ser "3d" så har jeg klart en følese af at se de her gamle "3D" modeller, hvor det er FLADER af papir der kører i 3 planer... forgrund baggrund og i midten.. og det samme føler jeg med filmen, så for mig virker det bare mere uægte end 2d.

det sjove er så, jeg arbejdede hos Vestas i Technology før jeg fandt et nyt job, og vi havde sådan en "nacelle" bygget op med en 3d bio, og så en Pro-E maskine, hvor vi kunne på lærred gå igennem designs, for at se fejl, og hvis vi havde møder omkring komplikationer, det var en 3d projektor med briller, i et computer genereret 3d miljø..

den effekt imponerede mig, der følte jeg rent faktisk jeg sad i miljø´et selvom det var 3d modeller, med simpel overflade texturer ...

Så måske jeg kan overtales i fremtiden..

synes dog alt under 100" virker forkert til 3d, og det de kørte i Klovborg bio direkte var flovt..

og den ene film jeg så i vejle, der følte jeg alt der var hvidt var gråt pga. lærred var grå (gætter på det er overfladen, for at skyde mest mulig lys tilbage)...

Men på film markedet, der håber jeg dog stadig på 3d dør, da det gør jeg ikke går i biffen mere, 2d forestillinger i nærheden af Vejle, er få.. og de er altid på underlige tidspunkter. så vi er gået fra en film om mdn i bio´en til at den sidste jeg så var Star Trek.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 11:10
Jeg har kun set 3D i biffen og det drejer sig om 8 - 10 film. Det er kun to der har gjort indtryk på mig: Gravity og en U2 koncertfilm. U2 så jeg i Planetariet og det var en oplevelse, en rigtig wow-oplevelse. Gravity (set i Imperial) er den eneste spillefilm, hvor jeg synes at 3D har løftet/tilføjet noget til filmen. Jeg har faktisk ikke set den hjemme i 2D, da jeg er bange for at blive skuffet. For de øvrige films vedkommende gør det mig intet at se dem i 2D på mit tv. Jeg har set 3D på tv i butikker og må indrømme at på skærme i størrelsen 40 - 60" synes jeg det er overflødigt. Just my .02 cents

Redigeret af Stampe - 23-Oktober-2014 kl. 11:10
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 11:31
Omkring størrelse af TV m.v., så længe mit barnebarn sidder og "skriger" af fryd over 3D effekterne på vores TV, så er jeg sådan set godt tilfreds - og det viser sin værdiWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 11:35
Jeg så Edge of Tomorrow igår hjemme i stuen i 3d.
Jeg tog mig selv i at tænke at 3d på en måde har udviklet sig over det sidste år eller 2.
Jeg synes at "dybde klarheden" i billedet er blevet langt bedre end de første film jeg så.
Lyder måske tosset men vil mene at billedet i 3d er blevet bedre og bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu