recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Varm Imac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Varm Imac

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:


Har nu hentet click2flash, skal den bare installeres ? ingen steder man aktiver den ?





Update : Click2flash havde ingen virkning, safari blæser stadig CPU`n i overdrive.... 80C :-(


Jeg skriver lige for 3. gang: jeg tror ikke det er Flash, der er problemet.
Venlig hilsen
KB
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 21:37
Er fastslået!
tvix rocks !
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Er fastslået!


Men der ER af og til noget, der får Safari til at bruge en masse CPU. Jeg holder øje med det, og skriver om det her næste gang, foruden det bliver rapporteret til Apple.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 09:53
Der er flere årsager der kan få safari til at bruge alle cpu krafter. Du har sikkert prøvet at slette alt der vedrør safari, herunder din historie småkager m.m.  Men Fjern nu alt website data/ - Cleaning all website data, jeg køre selv US som sprog. Genstart safari.

Har du haft, eller måske begyndt på at downloade f.eks. xmbc?

Har du noget på maskinen der hedder Rapport " fra Trusteer" hvis ja, fjern det. Eller lign. tredje parts program/plugin?

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 18:40
Jeg har præcis samme fænomen og har desuden set at det også er et problem i bla. Sverige.

Jeg har desuden bemærket en pudsig sammenhæng. Nemlig at når problemet opstår så sker det typisk at jeg bliver notificeret om at jeg skal installere Java Runtime Environment. Til trods for at jeg nu har installeret dette gentagne gange fortsætter jeg med at få samme notifikation. Der er ikke tale om en nyere version, men samme version hver gang. Når installationen er fuldført verificerer jeg og bliver bekræftet i at installationen var succesfuld.

 

Og her et screenshot fra aktivitets-overvågning, som viser hvor mange resourcer www.dustinhoome.dk bruger!



Jeg har forsøgt de mest gængse ting, men intet hjælper:
  • Slette ALT historik incl cookies
  • Genstart
  • Blokkere Java i Safari indstillinger
Det er som om dustinhome.dk selv bestemmer hvornår den vil starte op og det er ved at drive mig til vanvid. For en ordens skyld skal jeg måske lige pointere at jeg ikke har besøgt dustinhome.dk. Jeg har desuden bemærket at der altid kommer 2 identiske linier med dustinhome.dk. Og de fortsætter bare i en uendelighed indtil jeg lukker Safari ned. Typisk vælger jeg samtidig at slette al historik samt vælge genstart.

Håber der er nogle kvikke hoveder, som kan komme med nogle ideer....
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 19:01
Kærestens macbook air fik samme pop op hele tiden. Googlede mig til at man skulle installere java version 6 også direkte fra apple hjemmeside. Og det har hjulpet den har ikke være der lige siden. Fulgte den her side.

Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 19:32
Tak for tippet Sickchild.... Java er nu installeret direkte fra Apple. Mon ikke det løser det ene problem. Så må tiden vise hvorvidt der er en sammenhæng, Smile

Redigeret af Diamanten - 24-November-2014 kl. 19:33
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 21:30
Lige at bemærke at apple har sin egen Java og Oracle har ligeledes deres egen - Oracle er et web plugin og apple er det man kalder standalone. Du kan lukke ned for Apple SE 6 webstart ved at gå i terminalen.  

Se dette link: http://support.apple.com/en-us/HT202643





Redigeret af Potter - 24-November-2014 kl. 21:31
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 21:50
Køre med begge java nu, safari kørte fint 5 min, så tog helvede ved den:-), www.Dustinhome fik temp. Godt op mod de 80C

Træt af det her....

tvix rocks !
Til top
Diamanten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Diamanten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 22:07
Jeg har fulgt begge råd ovenfor og indtil videre har min iMac kørt som en drøm og dustinhome har ikke været fremme. Jeg havde ellers besluttet at lægge Safari på is og bruge Chrome indtil problemet var løst. Men som sagt kører den fint indtil videre. 

PS jeg ved naturligvis stadig ikke om der er en sammenhæng mellem de to ting.... altså dustinhome fænomenet og den gentagen Java prompt!


Redigeret af Diamanten - 24-November-2014 kl. 22:15
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 05:23
Har du slettet en af java?, og hvilken
tvix rocks !
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 05:24
Har du slettet en af java ?, og hvilken
tvix rocks !
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu