recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik! Kan skumgummihynder bruges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik! Kan skumgummihynder bruges?

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 10:09
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:28
De videoer er guld værd
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 18:47
Har du fået set nogle youtube videoer Kampus?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 20:24
Jeg har set den første, virkelig rigtig god og brugbar viden. Tak for links.

Jeg har forsøgt at lave nogler målinger i min bio med room eq, det er godt nok indviklet, men kommer da igennem det stille og roligt.

Startede med min sub, men fandt så ud af at det kræver en seperat eq, da jeg ikke kan ændre noget på min marantz, nogen der kan anbefale noget eq til sub?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Har du fået set nogle youtube videoer Kampus?


Ja ti min af de to første. Hvornår er der noget brugbar viden? Mangler tiden lige nu hvor ting skal på plads efter flytningen.

Redigeret af Kampus - 26-November-2014 kl. 20:54
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 21:01
Jamen det er faktisk hele videoen der er brugbar, han kommer med små fif til placering af akustiske tiltag for at optimere lyden, udfra deres erfaring.  
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Jeg har set den første, virkelig rigtig god og brugbar viden. Tak for links.

Jeg har forsøgt at lave nogler målinger i min bio med room eq, det er godt nok indviklet, men kommer da igennem det stille og roligt.

Startede med min sub, men fandt så ud af at det kræver en seperat eq, da jeg ikke kan ændre noget på min marantz, nogen der kan anbefale noget eq til sub?
Hvad er budget? Afgørende faktor når der skal gives råd :)

Hvis du ikke vil bruge så meget, kan jeg anbefale Behringer DCX2496. Den kan styre op til 6 subs (med både global og individuel EQ på hver sub) og kan styres via PC. Tror faktisk at REW understøtter at sende beregnede filtre direkte til den, men er ikke sikker.
EDIT: Den koster 1800'ish.

Indlæringskurven på REW er lidt stejl, men det er et uundværligt værktøj hvis man vil have det hele i skabet.


Redigeret af Jonas_h - 27-November-2014 kl. 06:24
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:



Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Jeg har set den første, virkelig rigtig god og brugbar viden. Tak for links.

Jeg har forsøgt at lave nogler målinger i min bio med room eq, det er godt nok indviklet, men kommer da igennem det stille og roligt.

Startede med min sub, men fandt så ud af at det kræver en seperat eq, da jeg ikke kan ændre noget på min marantz, nogen der kan anbefale noget eq til sub?

Hvad er budget? Afgørende faktor når der skal gives råd :)

Hvis du ikke vil bruge så meget, kan jeg anbefale Behringer DCX2496. Den kan styre op til 6 subs (med både global og individuel EQ på hver sub) og kan styres via PC. Tror faktisk at REW understøtter at sende beregnede filtre direkte til den, men er ikke sikker.
EDIT: Den koster 1800'ish.

Indlæringskurven på REW er lidt stejl, men det er et uundværligt værktøj hvis man vil have det hele i skabet.



Jeg brugte selv for år tilbage en Behringer DEQ2496 i et stereo setup. Deres moduler er ganske fremragende og så får man virkelig bang for the buck!

Hvis du vil ofre lidt mere på det, så kan du også se på en Dirac miniDSP
Jeg er dog ikke sikker på hvilket modul man bruger til sub, men det afhænger nok af hvordan du har tilsluttet din sub.

Husk at optimal sub placering er nok mere vigtig end tilføjelse af EQ!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af Chromax Chromax skrev:


Jeg brugte selv for år tilbage en Behringer DEQ2496 i et stereo setup. Deres moduler er ganske fremragende og så får man virkelig bang for the buck!

Hvis du vil ofre lidt mere på det, så kan du også se på en Dirac miniDSP
Jeg er dog ikke sikker på hvilket modul man bruger til sub, men det afhænger nok af hvordan du har tilsluttet din sub.

Husk at optimal sub placering er nok mere vigtig end tilføjelse af EQ!
Jeg bruger også DEQ2496 men DCX2496 er så meget mere powerfull og fleksibel. Kan ikke se nogle grunde til at vælge DEQ'eren.

Og er meget enig mht. at sub-placering trumfer EQ. Her er REW dog også et uundværligt værktøj :)
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 08:42
Jeg har placeret mine 2 subwoofere i midten af hver sidevæg, og det har givet mig det ønskede resultat. Nu ved jeg godt det ikke er så optimalt, da du Kampus har dit anlæg i stuen.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:32
Budgettet er nok omkring de 2000, og den der Behringer DCX2496 ser meget spændende ud, men de stik typer der er bagpå kender jeg intet til. Min sub og forstærker benytter sig af rca mener jeg det hedder, findes der kabler som går fra rca over til det der skal bruges sammen med Behringer DCX2496.

Jeg skal lige have mine målemic hjem, også skal jeg igang med at finde den bedste placering for min sub.

Nogen der ved om Behringer DCX2496 kan arbejde sammen med room eq.
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Chromax Chromax skrev:


Jeg brugte selv for år tilbage en Behringer DEQ2496 i et stereo setup. Deres moduler er ganske fremragende og så får man virkelig bang for the buck!

Hvis du vil ofre lidt mere på det, så kan du også se på en Dirac miniDSP
Jeg er dog ikke sikker på hvilket modul man bruger til sub, men det afhænger nok af hvordan du har tilsluttet din sub.

Husk at optimal sub placering er nok mere vigtig end tilføjelse af EQ!

Jeg bruger også DEQ2496 men DCX2496 er så meget mere powerfull og fleksibel. Kan ikke se nogle grunde til at vælge DEQ'eren.

Og er meget enig mht. at sub-placering trumfer EQ. Her er REW dog også et uundværligt værktøj :)


Ja, real time analyzer i REW, giver et ordenligt billede af sub placering. Det, samt korrekt toe-in og placering af højtalere, kan løfte lydbilledet dramatisk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu