recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Daglig betjening er vigtig for valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Daglig betjening er vigtig for valg

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:16
Hov, så blev det muligt at optage 2 programmer samtidig via ny firmware igår Wink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:25
.

Redigeret af bentpetersson - 28-November-2014 kl. 11:28
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:26
Hej wicca

God nyhed, Jeg tjekker lidt mere op på Sony'en.
Kan den tillægge tid efter optagelserne i EPG'en? (Det som Samsung'erne åbenbart ikke kan)
Hurtig EPG og nemt at optage/afspille optagelser?
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:28
.

Redigeret af JanL - 28-November-2014 kl. 11:29
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:29
Det lyder godt.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wicca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af JanL JanL skrev:

Hej wicca

God nyhed, Jeg tjekker lidt mere op på Sony'en.
Kan den tillægge tid efter optagelserne i EPG'en? (Det som Samsung'erne åbenbart ikke kan)
Hurtig EPG og nemt at optage/afspille optagelser?


Umiddelbart kan jeg ikke lige se, at man kan tillægge tid til optagelserne.
EPG er lynhurtig og klar med det samme tv er tændt. Til sammenligning brugte mit tidligere Samsung tv nogle gange 4-5 min. før EPG var klar.
At afspille optagelserne er også lynhurtigt og super nemt. God overskuelig menu.
Den generelle opskalering til 4K af alm. HD tv-visning er også helt i top.

Jeg er MEGET glad for mit nye tv Big smile
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 13:44
Men Sony-lyden møder desværre kritik, men så kan jo bare købe et separat godt lydanlæg.

http://www.lydogbillede.dk/test/sony-kd-55x8505b/



Redigeret af bentpetersson - 28-November-2014 kl. 13:55
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 13:51
HiFi Klubben skriver:
"Mere acceptabel lydkvalitet end en del alternativer (men vi anbefaler stadig en bedre lydløsning)"

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/sony-kd-49x8505-uhd-tv/

Redigeret af JanL - 28-November-2014 kl. 13:52
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 14:10
Test selv apparater derhjemme. Jeg fik 30 dages returret, hvor vi i ro og mag kunne teste apparatet, men det gode TV fik nu lov til at blive.

Heldigvis skulle der ikke et separat lydanlæg til. Det både fylder og koster, og hvad hjælper det, at apparatet er smalt og fylder lidt, når det er nødvendigt med en masse ekstraudstyr. Det pyntet ikke, men omvendt kan statusværdien være høj.
Og naturligvis: lyden være meget bedre

Redigeret af bentpetersson - 28-November-2014 kl. 15:20
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 09:16
Nu har jeg klikket lidt rundt på dem alle, men er ikke umiddelbart imponeret over den daglige betjening på nogen af dem.
Derudover undrer jeg mig over manglen på en ekstra tidsbuffer ved optagelse. Fandme surt at misten slutningen af et program/film, fordi man ikke lige automatisk optager 20min ekstra. (Har dog ikke kunne teste dette på philips'en)
Tror jeg ser om jeg kan holde det gamle TV i live lidt endnu...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 09:59
- Panasonic vil kunne optage to programmer på samme tid.
- Panasonic kan lægge tid til dine optagelsesprogrammering. Man skal dog muligvis gøre det via timeroversigten.
- Panasonic har hurtig EPG - Jeg oplever aldrig at skulle vente på oversigten, når jeg går ind i EPG'en, eller skifter program/dag.
- Panasonic har hurtige programskift - under 1 sek.
- Panasonic tænder hurtigt - mindre end to sek. Mange nye fladskærme skal bruge 5+ sek., på at lave billede. Nogle er sågar op til 20 sek. om det (mener f.eks. nogle Sony modeller).
- JA! Fjernprogrammering af optagelser virker, ligesom du kan se tv-programmer live, og optagelser, når du er væk på hjemmet. Det kan ske på din smartphone, tablet eller lign. (iOS eller Android).

M.v.h.
Til top
JanL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:09
@Henrik: Tak for svar
Det er også det TV der kommer tættest på
Godt at høre med fjernprogrammering.
Bare for at jeg er helt sikker på hvad du skriver:
Den med at lægge tid til. Det du mener, er at man så manuelt skal ind bagefter og rette alle optagelser til at vare 20 min ekstra?
Eller kan den gøre det automatisk?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu