recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 stk. Seagate Constellation ES.3 ST4000NM0033 4TB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 stk. Seagate Constellation ES.3 ST4000NM0033 4TB

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 stk. Seagate Constellation ES.3 ST4000NM0033 4TB
    Sendt: 15-December-2014 kl. 19:48
Jeg har 4 stk. seagate constellelation ES.3, købt medio sidste år igennem firmaet til ca. 2.500 kr stykket. Seagate yder 5 års garanti på disse enterprise HDD. Stadig lidt under 4 års garanti endnu.


Produkt egenskaber

Intern/ Ekstern Intern
TypeHDD
Størrelse 3.5 tommer
Harddisk størrelse 4000 GB
Rotationshastighed7200 rpm
Cachehukommelse128 MB
Transfer Rate600 MB/s

Jeg er ikke sikker på om jeg vil sælge eller bare benytte dem i hjemmet (dog synes jeg måske det er lidt voldsomt med enterprise hdd til de par småting jeg har behov for), hvorpå at prisen kommer til at spille lidt en rolle, da jeg under alle omstændigheder så skal ud og skaffe nye diske, hvis disse bliver solgt.

Befinder sig i højbjerg, Århus.


Redigeret af O'Riley - 21-December-2014 kl. 19:54
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 21:08
bump
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 23:08
er det så en vurderingstråd eller salgs?
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 08:58
Det er en salgstråd, kommer bare ikke til at gå for under en 1.000 lap stykket som jeg skrev i op :)
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 14:15
dvs når de er købt igennem firmaet så får man ingen kvittering med??
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

dvs når de er købt igennem firmaet så får man ingen kvittering med??

Nej, men ikke nødvendigt da det er seagate selv der yder de 5 års garanti og IKKE forhandleren, så du vil ikke have meget af bruge kvitteringen til. Men med serienummeret der står på harddiskene har du de 5 års garanti. Det er meget simpelt. Bare følg nedenstående guide:

1

Find serienummer og modelnummer for din harddisk. Dette er normalt findes på harddisken selv, så medmindre du har købt harddisken separat, bliver du nødt til at tage din computer fra hinanden for at få adgang til harddisken. Skriv alle de oplysninger ned på et stykke papir . 
2

Besøg Seagate garanti hjemmeside (se Resources). 
3

Klik på " Is My Drive in garanti " linket på Seagate hjemmesiden. Her er et link: http://support.seagate.com/customer/en-GB/warranty_validation.jsp?form=0

4

Indtast dit serienummer , varenummer ,og du skal vælge et land.
5

Klik "Submit ". Seagate vil informere dig om, din harddisk garanti status. Hvis der ingen oplysninger findes , skal du dobbeltklikke kontrollere serienummeret og indtaste den. Hvis dette ikke virker , så ring Seagate på 800-732-4283 for at få dem manuelt kontrollere oplysninger om garanti . 



Redigeret af O'Riley - 18-December-2014 kl. 14:42
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 15:20
men er det fra salgsdatoen eller er det fra den dag de er lavet? derfor min tvivl mht kvittering
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 15:53
Jeg har været ude for at skulle vedlægge kvittering ved fabrikant garanti.
Så det er altid en god ting med en kvittering.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 15:58
ja det er netop derfor, lidt surt at stå med den forklaring ½ år efter, at de er købt uden kvittering
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 21:33
Det skal man ikke ved Seagate. 

Treated det bliver registreret fra den dag det bliver solgt, og så 5 års garanti derfra, så de ved præcis hvilken dato det er gældende fra.

Ved indtasting af den ene model nr og serie nr (samme dato for de andre), kommer der følgende omkring warranty status:


Warranty Status  

In Warranty  
Expiration 03-Apr-2018

  • This drive is covered by a Seagate warranty.


  


Redigeret af O'Riley - 18-December-2014 kl. 21:33
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 22:13
okay
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 22:21
hvis du er villig til at give mængderabat så byder jeg gerne på alle 4 ;)
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu