recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny harddiskoptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny harddiskoptager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

DHA du skriver ikke så meget i detaljer om resten af dit setup? Hvilket TV har du?
Jeg har haft adskillelige HDD optagere over årene (startede det år Recordere.dk opstod Smile)

Men jeg er endt med en langt simplere og i mine øjne smartere løsning, nemlig en ganske almindelig USB HDD sat i mit TV. Dette kræver dog dit tv har PVR, altså en optager indbygget, som så bare skal have en USB HDD koblet til den. Den optager selvom dit TV er slukket.
Igen, hvilket TV har du? Så kan jeg hurtig undersøge om dette er en mulighed for dig.
Flere fordele ved denne løsning er: én fjernbetjening, besparelse af strøm til en HDD optager og så er det bare mere simpel direkte på TV at finde frem til optagelser. Pause live tv, eller time shift som det kaldes fungere også perfekt.
Da jeg skiftede fra min sidste HDD recorder, havde jeg længe villet tage springet, men mit daværende TV havde ikke PVR. Da TV'et så fik en defekt på panelet, solgte jeg begge dele og købte et TV med PVR og satte en lille USB HDD jeg allerede havde liggende i den, og det kørte bare.


Hvilket tv har du så? For det kræver nærmest et med 2 tunere
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 14:16
Samsung UE46ES7005
Se min underskrift Steen Smile
 
Det kræver ikke 2 tunere nej. Kommer an på behov. Vi har aldrig behov for at optage noget andet mens vi ser et program. Vores behov er optage serier vi følger med i når vi ikke er hjemme (sat op som fast gentagelse) og hvis der lige er en god film en aften vi skal til noget. Derfor var det overkill for os at betale ekstra for dobbelt tuner.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
DHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

DHA du skriver ikke så meget i detaljer om resten af dit setup? Hvilket TV har du?
Jeg har haft adskillelige HDD optagere over årene (startede det år Recordere.dk opstod Smile)

Men jeg er endt med en langt simplere og i mine øjne smartere løsning, nemlig en ganske almindelig USB HDD sat i mit TV. Dette kræver dog dit tv har PVR, altså en optager indbygget, som så bare skal have en USB HDD koblet til den. Den optager selvom dit TV er slukket.
Igen, hvilket TV har du? Så kan jeg hurtig undersøge om dette er en mulighed for dig.
Flere fordele ved denne løsning er: én fjernbetjening, besparelse af strøm til en HDD optager og så er det bare mere simpel direkte på TV at finde frem til optagelser. Pause live tv, eller time shift som det kaldes fungere også perfekt.
Da jeg skiftede fra min sidste HDD recorder, havde jeg længe villet tage springet, men mit daværende TV havde ikke PVR. Da TV'et så fik en defekt på panelet, solgte jeg begge dele og købte et TV med PVR og satte en lille USB HDD jeg allerede havde liggende i den, og det kørte bare.


Det er et Sony Bravia kdl-42w654a vi har

det er en gammel hdoptager der kun kan optage i anolog, derfor jeg gerne vil have en ny :-)

mvh.
Daniel
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 14:44
Den model har PVR funktion, så kan du klare dig med 1 tuner (som mig) koster denne løsning kun en USB HDD.

Har du en YouSee box stående eller bruger du et kort fra YouSee sat direkte i TV?
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:13
Jeg har prøvet at have haft en boks med kun 1 tuner (Clint) i. Og det var håbløst. Det holdt jeg ikke til i 1 måned inden den blev kasseret til fordel for en hhd boks med 2 tunere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:28

Ganske enig, det er ofte nødvendigt at kunne optage fra 2 kanaler samtidig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:38
Det kan min nu ikke.
Men ofte ser jeg noget og optager noget andet. Eller trykker pause.
For næsten alt hvad jeg ser kommer mellem kl. 20.00 - kl. 22.00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 16:45

At der ikke kan optages fra 2 kanaler samtidig er den årsag til at jeg ikke har You See modtageren, på det punkt er den håbløst forældet. Med 2 Tunere, så skal det være muligt med 2 samtidige optagelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-December-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Den model har PVR funktion, så kan du klare dig med 1 tuner (som mig) koster denne løsning kun en USB HDD.

Har du en YouSee box stående eller bruger du et kort fra YouSee sat direkte i TV?

Ingen af dem, signal komme direkte fra stikdåsen.

hvis jeg smider en usbstik i tv, så optager den kun det program som tv'et stå på, og jeg skal helst kunne optage når jeg ser noget andet eller ikke er hjemme og tv'et er slukket Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 10:39

Når der kun er 1 Tuner i TVet, så kan der rigtigt nok kun optages det man ser, men der kan jo sagtens optages når man ikke er hjemme, eller på andre tider, ganske som en hver anden PVR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 15:16
YouSee brugere må lige hjælpe her. "...Ingen af dem, signal komme direkte fra stikdåsen..."
 
Der skal da et YouSee kort i TV eller i en box ikke? Eller ser han kun analoge kanaler? Hvis det er tilfældet, ændre det lige det hele ret meget syntes jeg... Så har han vel langtfra adgang til alle kanaler han betaler for?


Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 15:20

Der skal naturligvis ikke bruges kort til at modtage G, M, F pakkerne, kun til bland og extra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu