recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 15:55
Netgear C6250 klarer opgaven fint hos mig. Har ikke oplevet udfald eller lav hastighed. Så er spørgsmålet om Yousee slipper en frivilligt, hvis der ikke kan påvises fejl på den nuværende.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 16:33
Har gjort som hr. Hummelmose.
Brugt en asus 68u dog under waoo.

Routeren har rigtig god dækning og holder høje hastigheder både kabel og wifi ved mange brugere.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.
Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.
Så ryger hele ideen med at forbindelsen leveres via antennekablet. Der er næppe mange, der vil betale måske tusindvis af kroner for at få lagt en separat netforbindelse ind.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 19:12
Fik også byttet 3000 til en 3700. Synes også den er bedre.
Sørg for at din router stå frit i et stort åbent rum.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 19:18
Tak for alle de gode råd. Som nævnt, så fik jeg hastigheden op igen ved at aktivere "WMM" i menuen, men den kører nu ca. 45 Mbit/s via iPads og ca 60 fra en PC via WIFI. Via kabel rammer den godt 85, så der er plads til mere. Jeg er gost stødt på Asus-routeren i andre sammenhænge og den lyder som et alternativ til når jeg igen hiver mig i håret over forbindelsen. Den dedikerede router med modem til coax er nok ikke lige mig. Jeg vil ikke giftes med Yousee og næste skift bliver til fiber - når de engang får tromlerne rullet helt herud til vores hus - så jeg hælder mere til en alm. router. Jeg kan godt se, at hos Apple skal jeg op i en Extreme for at få AC hastighed, hvilket nok er nødvendigt for at bryde de 45 Mbit/s på min iPhone.

Mht placering, så har jeg ikke noget valg hvis router og modem er én enhed. Jeg har ikke antennekabler i huset (kun PDS) så modem skal sidde i bryggers hvor Yousees kabel kommer ind - jeg vil helst undgå at omforme de rå datasignal til RJ45 før det har været igennem modem'et, da IHC kablerne til dette er f... dyre. Hvis jeg frakobler router-delen, så er der dog temmelig mange stik rundt om i huset jeg kan trække en ny router fra.

Redigeret af Torben Rasmussen - 21-December-2014 kl. 19:22
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.
Næh, de skulle tilbyde os en ren ethernetforbindelse ind så vi helt kunne undvære modems og nøjes med ethernet/ethernet routere efter eget ønske.


Det giver slet ikke menig infrastrukturs mæssigt. Ethernets rækkeside er 100-400 meter med gode kabler (teoretisk max. omkring 1000m), den rette Cat og under perfekte forhold.

Coax kan alt efter kabel kvalitet, samlinger/splittere, udstyr osv. 500-1200m.

Fiber er kan mellem 1m-1000km efter kabel type, laser teknologi, osv.

Her er to billeder der illustrere en typisk DOCSIS deployment:




Her er et slideshow fra Arris om DOCSIS udvikling, deployment, acquisition, mm. - http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1141107/000095012311058190/g27481exv99w1.htm
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 21:26
Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.

Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 07:28
Kommer over 100 mbit med 3700.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. </span>

Jeg har et supportmøde med dem kl 12, så må vi se.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Kommer over 100 mbit med 3700.

Ditto her 112 ned 25 op



Redigeret af jespermart - 22-December-2014 kl. 10:35
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej Torben
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men vil lige komme med en oplevelse jeg har haft.

Jeg har selv haft store problemer med selv samme model, dog ikke samme som dig.
Jeg snakkede med Yousee og teknikeren sagde at det var dårlig model de havde meget bøvl med.
Han satte en anden netgear router op og det hjalp.
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Ring til yousee og forhør dem om muligheden for en ny router. </span>

Jeg har et supportmøde med dem kl 12, så må vi se.

Ville YouSee give dig en ny router eller skal du selv skaffe noget nyt udstyr?

Hvis du skal ud og købe noget selv, så er muligt at skaffe en Netgear CG3000 erstatning for ca. 500 kr. - http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xeurodocsis&_nkw=eurodocsis&_sacat=0
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu