recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 samsung tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 samsung tv

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Personligt ville jeg returnere det ny TV. Med den oplevelse har du købeloven på din side.


Købeloven?
Det må du godt lige uddybe for os!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 20:53
[QUOTE=Case] Jeg synes ikke jeg hidser mig op
Synes bare det er en arrogant kommentar.

Men kan da se at pana har valgt at have en løsning. Må bare leve med det og lukke døren. Håbede bare der var en bedre løsning.
Er ellers glad for samsungs tv de harvet jeg skal bruge til den rigtige pris [/QUOTEr]

Tag en snak med forhandleren eller med Samsung. Jeg tror, at dit TV kan omkodes, også selv om manualen ikke nævner det.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:00
Til Klaus. Idag, hvor man har flere TVs vil det blive betegnet, som en væsentlig mangel, hvis ikke apparatet kan omkodes og virkningen er, at man betjener flere apparater på een gang.

Juridisk burde forhandleren vide dette og endog gøre opmærksom på manglen inden købet.

Naturligvis skal forhandleren som altid have lov til at udbedre mangelen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Idag, hvor man har flere TVs vil det blive betegnet, som en væsentlig mangel, hvis ikke apparatet kan omkodes og virkningen er, at man betjener flere apparater på een gang.


Næppe!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tag en snak med forhandleren eller med Samsung. Jeg tror, at dit TV kan omkodes, også selv om manualen ikke nævner det.


Kan dit eget da det?
Kender du nogle tv der kan det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Case Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2009
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Case Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:38
Iflg samsung er det ikke muligt
Denon 3808,Denon DVD-2910,OPPO 93-EU
XBOX m/Kinect
Optoma HD20,Hivilux 92" tab-tension
XTZ 99.26 Fronter,XTZ 99.26 Center,B&W 600 S3 Bag HT
B&W ASW 610 Sub
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 21:43
Tvivler også på at det kan lade sig gøre.

Men kan du ikke bruge smartphone eller tablet som remotecontrol på et af dem.
Fjernbetjeninger sender jo infrarødt. Det kan løse halvdelen af problemet.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 22:32

Der er en Remote App til Samsung, den kører Wi-Fi via netværket, med den kan der styres alt på TVet, dog kan den ikke tænde det, men ellers fuld betjening.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2015 kl. 22:44
Jeg har installeret denne app til mit stueTV. Her kan jeg også tænde og slukke. Den hedder samsung watchON. Også app smartRemote virker.

Og der kan tilføjes flere apparater ser det ud til, men det forudsætter vel at apparater kan gå på internet.

Redigeret af bentpetersson - 31-Januar-2015 kl. 22:59
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:38
Fejl post

Redigeret af Eeyore - 01-Februar-2015 kl. 09:40
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Case Case skrev:

Hej
Har lige købt et lille nyt tv til soveværelset. Det er et samsung ligesom det der står i stuen.
Problemet er at fjernbetjeningerne styre begge tv. Så når man tænder det ene tænder det andet også
Kan man løse det?? Tænkte man måske kunne kode det ene sæt eller noget ???
Vh
Casper

Måske kan du maskere IR modtageren på TV'et med noget sort tape, således at modtager feltet begrænses. Hvordan det kommer til at se ud, er så noget helt andet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 09:53
Udmærket idé.

Jeg har set noget om ir forlængere. Jeg ved ikke om disse overhovedet kan bruges. Så kan afstand og retning ændres. Jeg har ikke lige tid til at undersøge det.

Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 10:01
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu