recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 samsung tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 samsung tv

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:19
http://www.av-cables.dk/ir-forlaenger-enheder/infraroed-forlaenger-3-vejs.html

Undskyld. Her kommer det.

Måske ikke lige den viste, men prøv at se nogle af de andre.

Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 14:23
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Udmærket idé.

Jeg har set noget om ir forlængere. Jeg ved ikke om disse overhovedet kan bruges. Så kan afstand og retning ændres. Jeg har ikke lige tid til at undersøge det.


Det vil heller ikke virke, da IR signalet skal ramme det samme "øje" uanset om signalet kommer fra en forlænger eller direkte fra fjernbetjeningen.

Flemming


Så afskærmning af ir modtager på TV er måske det eneste mulige. Eller en fjernbetjening til at slukke for strømmen til TV? Det starter hurtigt op alligevel og på den samme kanal som det blev slukket for.

Jeg har forøvrigt lavet en vægafbryder til stueTV. Det fungerer fint.

Uanset løsningen ser det ud til at give ulemper.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 15:04
En fjernbetjent vægafbryder, RF model, kunne også være en løsning. Kan købes ganske billigt hos f.eks. Harald Nyborg, men som tidligere nævnt: Luk dog den dør til soveværelset.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 16:54
Den bedste løsning er at fjerne fjernsyn fra soveværelset. Soveværelser er til at sove og "hygge" i :)

Når det er sagt kan harald Nyborg klare stikkontakt og to fjernbetjeninger til ca 150 kr. Så du kan have fjernbetjening til stikkontakt i både stue og soveværelse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Den bedste løsning er at fjerne fjernsyn fra soveværelset.

 Ja, rent faktisk, så har undersøgelser vist at dem som har TV i soverværelset en dårligere søvn/søvnrytme end dem som ikke har det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2015 kl. 17:29
Og nu da vi snakker om sundhed.

Løsningen er: Ud med alle fjernbetjeninger.

De forhindrer hver især motion. Tryk i stedet manuelt på begge tvapparater, og problemet er løst, og fedtet rasler af kroppen, hvis der er behov for det. Det øger levetiden, så der et tid til at se mere TV.

Redigeret af bentpetersson - 01-Februar-2015 kl. 17:37
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 16:37
Jeg kørte forbi av connection og forelagde dem problemet. De mente at man kunne forsøges med solfilm som man benytter til bygninger og biler. Og ja, det kunne måske dæmpe på påvirkningen.

Se fx her om solfilm til bygninger. 97% dæmpning af infrarøde stråler.

http://www.solaart.dk/3M_Solfilm.php


Redigeret af bentpetersson - 02-Februar-2015 kl. 16:37
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 16:52
Og du ville montere solfilmen hvor?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:26

Nu dæmper det tilsyneladende ret meget, men man kunne jo prøve sig frem med at montere det oven på IR øjet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:31
Ja, jeg forestiller mig at ir-modtageren modtager indenfor en bestemt vinkel. Ved at afgrænse modtagevinklen altså på TV apparatet vil generne muligvis forsvinde. Muligvis er det tilstrækkeligt kun at afgrænse det ene TV.

Redigeret af bentpetersson - 02-Februar-2015 kl. 17:35
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 17:53
Nu er problemet at stue tv modtager signaler fra soveværelsesfjernbetjeningen. Så vil i dæmpe modtageren på stuefjernsynet?

De bliver dem der sidder med fjernbetjeningen til stuefjernsynet sikkert vildt glad for......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 18:07
Kunne man forsøge at svække ir fra soveværelsesfjernbetjening med et indsat og næsten udtjent batteri? Hvis det giver resultat og ikke længere tænder for stueTV, kan man prøve med forskellige solfilms. De må så kunne findes med en dæmpning, det passer og som klæbes direkte på fjernbetjeningen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu