recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tordenfluer i Samsung TV  -afgørelse i klagesag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTordenfluer i Samsung TV -afgørelse i klagesag

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

KAndersen jeg er overhoved ikke på forhandlerens side. Og jeg mener jo også at forbrugeren skal have pengene med det samme uden brok. Men det er da stadig ikke rimeligt at forhandleren skal taget tabet for producenten, netop derfor får vi ikke bedre produkter fordi de aldrig mærker det. problemet er at forhandleren har ingen reel mulighed for at smide store producenters produkter på porten som samsung og Apple for så ville de ikke sælge nogle TV og eller telefoner/tablets.

I autoindustrien er det altså ikke forhandleren der taget tabet på vw dårlige gearkasser eller Toyotas biler der går i brand men derimod producenten.

Det er fordi de har aftaler med producenterne.

Vi aner reelt ikke om, hvorvidt forhandlerne har de samme aftaler i elektronikbranchen. Man må formode, at der er tale om en vis kompensation eller prisreduktion for forhandlerne, alt efter hvor meget de aftager, mulige fejl, returvare osv.. 
Du er bekymret for, om forhandlerne må tage tabet..
Min påstand er, at uanset om du har ret eller ej, så er det i sidste ende forbrugerne som betaler. Et tabt TV/Sag på een forbruger, de penge hentes enten hos producent, eller de hentes på andre vare. 
I værste fald kommer forhandleren ud med underskud, og så betaler skatteborgerne en pæn del af det. Indtil underskuddet er stort nok, så går det konkurs, og så har forbrugerne i den grad betalt den helt store omgang, for så er der slet ingen hjælp at hente, selv dagen efter man lige har brugt en formue på et nyt TV, og forhandleren går konkurs!
Sådan er spillet! 

Jeg kan godt forstå hvad du skriver, men jeg kan simpelthen ikke have den samme medfølelse for forhandlerne. Og du ville gøre bedst i at slippe de samme følelser, for de føre ikke noget godt med sig, for forbrugerne. Tværtimod kan du jo se, hvordan et medie som Politikken kan fordreje det hele. De ævler om en sag mellem forbruger og forhandler, men koncentrere sig om produkt/producent. Hvis meningen var en forbrugersag/oplysning, så burde de have rettet deres spørgsmål mod forhandleren. Vi må jo formode, at det er almindelige forbrugere artiklen er henvendt til. Men sådan er journalisme efterhånden blevet. End ikke de evner at holde fokus på det relevante. Tværtimod forvirrer de ofte, i sager som disse, mere end de gavner.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 18:33
Men nu er det jo forhandlerens ansvar at behandle kunden korrekt. 
I det mindste kan man da svare på mails og henvendelser. 
Forholdet mellem producent, leverandør og butik er kunden underordnet.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Men det er da stadig ikke rimeligt at forhandleren skal taget tabet for producenten, netop derfor får vi ikke bedre produkter fordi de aldrig mærker det.


Lad nu forhandleren forhandle sin aftale med leverandøren!


Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:


problemet er at forhandleren har ingen reel mulighed for at smide store producenters produkter på porten som samsung og Apple for så ville de ikke sælge nogle TV og eller telefoner/tablets.


Sludder og vrøvl. Jeg kender en radioforretning der lever i bedste velgående på at sælge gode produkter og give god rådgivning. Han har ingen produkter med Samsungs navn udenpå kassen.


Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:


I autoindustrien er det altså ikke forhandleren der taget tabet på vw dårlige gearkasser eller Toyotas biler der går i brand men derimod producenten.


VWs gearkasseproblem, var et problem for kunden, hvis bilen var mere end to år gammel - ikke for værkstedet. Inden to års grænsen var det importørens problem - på grund af samarbejdsaftalen mellem importør og forhandler.
VWs kædeproblem i motorer er løst i Danmark via Selmer retail (den danske importør), ikke via VW. Toyotas biler går ikke i brand, netop Toyota er netop en yderst ansvarlig producent der tilbagekalder i hoved og røv - også selvom der er mikroskopiske chancer for fejl. Modsatte hjørne er PSA gruppen (Citroen og Peugeot) der er fuldstændigt ligeglade som Samsung.

Klaus (med VW Golf 1,4 TSI, deres på gearkasse nummer to, kobling nummer tre, kæde nummer to, magnetkobling til kompressor nummer to - på 128.000 km og fem år).

Redigeret af KlausDM - 27-April-2015 kl. 19:05
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:09
Ud fra erfaring tror jeg ikke, at der er stor forskel i aftaler i auto- og elektronikbranchen mellem producent og sælger. Det er, når aftalerne bliver usikre at sælgerne gerne vil have producenten/importøren ind i billedet.
Jeg tror, at det er få gange eller måske sjældent, at forhandler overhovedet lider tab i reklamationer.

Redigeret af bentpetersson - 27-April-2015 kl. 19:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:19
@KlausDM

Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.

TT:

Ellers giver jeg dig helt ret Klaus med forhandler og leverandøren.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@KlausDM

Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.

TT:

Ellers giver jeg dig helt ret Klaus med forhandler og leverandøren.

Nej, det er bare en VW, Tysklands svar på Samsung.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@KlausDM

Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.

TT:

Ellers giver jeg dig helt ret Klaus med forhandler og leverandøren.

Nej, det er bare en VW, Tysklands svar på Samsung.


Synes du ikke selv, at dit indlæg er lidt useriøst. Hold dig til emnet
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:35
@JeTex

Derfor man skal holde sig til japaner biler
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@KlausDM

Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.

TT:

Ellers giver jeg dig helt ret Klaus med forhandler og leverandøren.

Nej, det er bare en VW, Tysklands svar på Samsung.


Synes du ikke selv, at dit indlæg er lidt useriøst. Hold dig til emnet

Tjah hvem startede mon, at tale om biler. Jeg gav blot et svar om, hvorfor der var alle de fejl.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ud fra erfaring tror jeg ikke, at der er stor forskel i aftaler i auto- og elektronikbranchen mellem producent og sælger.


Det ved jeg der er!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@KlausDM

Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.

TT:

Ellers giver jeg dig helt ret Klaus med forhandler og leverandøren.

Nej, det er bare en VW, Tysklands svar på Samsung.


Synes du ikke selv, at dit indlæg er lidt useriøst. Hold dig til emnet

Tjah hvem startede mon, at tale om biler. Jeg gav blot et svar om, hvorfor der var alle de fejl.


Du er allere tilgivet.

Men ofte hænges folk ud herinde, når de viser eksempler for at synliggøre deres svar og mening
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2015 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:


Tre koblinger på 128.000 km og 2 kæder lyder da af meget! Er det dig eller konen som kører bilen, for den må da blive filet gevaldigt.


Det er mest konen, men jeg tager nu min del af km i den.
Ingen af os er "koblingsfilere", det er bilen selv - DSG kasse!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu