Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 19:23 |
Stakkels tv forhandlere. De har da ikke en jordisk chance for at se efter sådan noget, når de bestiller tv hjem. Håber for forhandleren at producenten kommer ind over her.
Klaus
|
|
|
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 19:41 |
De holder vel op med at forhandle de produkter der er for dårlige hvis ikke producenten dækker tabet. Det kunne være til gavn for alle at ufærdige produkter bliver holdt ude af markedet. Jeg har ikke som sådan noget mod Samsung men de har godtnok været med i en del uheldig mediedækning inden for det sidste stykke tid :-( Jeg har selv haft en tordenflue i min HP bærbar workstation (ikke billig/bambus) det sidste år. Jeg har heller ikke tænkt på at klage, men der var tale om een i en 5år gl bærbar. Mvh BS
|
|
|
Onkel Dunkel
Bruger
Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 21:23 |
fiskerendk skrev:
Tillykke. Det manglede da også bare. Måske vælger du ikke samsung igen så noget godt er der vel kommet ud af det ;) |
Mærkeligt svar?! Sagen er vel principiel og omhandler en problematik med mangelfuld samling af panel, der ikke er møntet på udelukkende et specielt mærke.. Tordenfluerne vælger vel ikke kun at "angribe" et Samsungprodukt?
Men godt at sagsøger vandt - det er vi enige om.
|
|
roland25
Ny bruger
Oprettet: 21-Februar-2015
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 11
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 22:22 |
Tak for jeres fine ord - håber at debatten kan forsætte og vi som forbruger sætter en dagsorden for hvad producenterne/forhandlerne kan "snige" sig udenom. Jeg vil sætte stor pris på at min afgørelse bliver spredt så vidt som muligt, blandt venner og diverse forummer. Det kan I hjælpe mig med. Link afgørelsen videre, og I vil få et stort tak fra mig.
Denne sag er principiel og hvorvidt producenterne laver et bedre produkt, ved jeg ikke, men et ting er sikkert, de vil lave deres garanti om. Om det kommer os til gode, kan vi kun håbe på. Samsung har en særskilt garanti f.eks i New Zealand, hvor der står at de ikke dækker insekter i skærmen. Denne findes bare ikke i Europa, ordret, men heder, dækker ikke udefrakommende faktorer.
Dette forløb har været interessant og humoristisk, selv forhandleren forsøgte at løbe fra ansvaret, og her taler jeg om den mest respektfulde kæde som i kender - I må selv gætte jer til den. Det har været et sejt træk og jeg har mest af alt lyst til at delagtiggøre jer i mailkorrespondancen mellem sagens parter, da denne vil bringe et helt andet lys end det I ellers kender. Jeg overvejer det stadigvæk og ved ikke om det er lovligt, men det vil fortælle jer meget, og måske afholde jer fra at handle der igen.
Jeg har modtaget mine penge men forhandleren havde desværre glemt de 30 dages fra forkyndelsesdom, hvorved han skal acceptere, underkende afgørelsen eller helt undlade at svare. Så mit næste træk var domstolene. Dette fik forhandleren til at anerkende forbrugerklagenævnets dom.
Hvis der er nogen af jer med juridisk baggrund, ville det være i orden at bringe vores mail korrespondance i dette forum? Det er ikke for sarte sjæle... Men i alle ved selv, hvor svært det er at reklamere over et produkt, man bliver kastet rundt og til sidst opgiver man. Denne gang valgte jeg bare at følge den til dørs.
|
|
bentpetersson
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 22:39 |
Hvis emails er stilet direkte til dig, betragtes de ligesom anden korrespondance, som du har lov at gøre med som du ønsker.
Jeg har tidligere offentliggjort korrespondance omkring utilfredshed med Elgiganten og Samsung. Jeg håber også, at du vælger at vise din korrespondance. Det lærer vi alle af. Også forhandleren.
|
Med venlig hilsen bentpetersson
|
|
Jonas Baadsgaard
Super bruger
Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
|
Sendt: 21-Februar-2015 kl. 22:42 |
Det er som udgangspunkt lovligt at offentliggøre et brev eller mail adresseret til dig selv. Det er jo din ejendom. Så medmindre i har aftalt fortrolighed så synes jeg da vi skal have sagen fuldt belyst.
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 00:41 |
Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!?
M.v.h.
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 00:47 |
Og i øvrigt - hvis en forhandler, uanset størrelse, mener at de kan kommunikere med kunderne på en uanstændig facon, så fortjener de da om nogen, at blive udstillet! For oftest oplever man jo ikke den rigtige service, før man står med et problem. I salgssituationen er brede smil og lovninger om både den ene og den anden slags vidunderlig service.
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 22-Februar-2015 kl. 00:49
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 01:15 |
Henrik B. skrev:
Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!? |
Nok nærmere HiFi Klubben..... Klaus
|
|
|
fiskerendk
Guld medlem
Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 01:32 |
Onkel : undskyld jeg ikke gjorde det mere klart at det var en humoristisk kommentar.
Jeg syntes altid det er godt når udfaldet i sådanne sager kommer os forbrugere til gode.
jeg har dog aldrig selv oplevet problemet jeg syntes da jeg har haft mange skærme. Dog ikke samsung så jeg regnede lidt med at problemet var primært tilknyttet dem.
|
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 04:50 |
Onkel Dunkel skrev:
fiskerendk skrev:
Tillykke. Det manglede da også bare. Måske vælger du ikke samsung igen så noget godt er der vel kommet ud af det ;) |
Mærkeligt svar?! Sagen er vel principiel og omhandler en problematik med mangelfuld samling af panel, der ikke er møntet på udelukkende et specielt mærke.. Tordenfluerne vælger vel ikke kun at "angribe" et Samsungprodukt?
Men godt at sagsøger vandt - det er vi enige om. |
Nu er tordenfluer en velkendt problematik hos Samsung. Jeg har ikke hørt om problemet hos Panasonic, Sony, LG eller Philips. Jeg synes nu ikke kommentaren er så malplaceret, når man tager de faktorer in mente.
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 08:24 |
KlausDM skrev:
Henrik B. skrev:
Jeg håber ikke at du med "respektfuld kæde" taler om El-Giganten!? |
Nok nærmere HiFi Klubben.....
Klaus
| Åh ja, selvfølgelig! Jeg glemmer altid at de også sælger fladskærme. M.v.h.
|
|