recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W DM17 Info/Renover
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W DM17 Info/Renover

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 05:48
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 12:04
Nemlig at det skulle se godt ud ;-) 

Er disse guldbelagte, eller kun guld-farvet?


Redigeret af Jegergrim - 19-Marts-2015 kl. 12:48
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 15:48
Gul-farvet som alt muligt andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 16:37
Jeg købte dem her:
"Guld"-stik
og det er helt OK. Forgyldte for at undgå korrosion med tiden, men mest bemærkelsesværdigt var det at jeg bestilte dem om søndagen og havde dem efterfølgende lørdag, total udgift incl porto kr 27,08
mvh Infinity
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 20:19
Fik bestilt begge dele for at prøve dem af, samt et par af disse



Redigeret af Jegergrim - 19-Marts-2015 kl. 20:20
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 21:30
Spidsen af de der Nakamichi stik er helt utroligt suveræn fantastisk god!
Spidsen - købt hos AV-Connection.dk- er flere gange blevet anbefalet her i forummet.
Men det du køber dér, 4 stk. for ca. 35 kr. incl. porto er jo bedre stik til en meget billigere pris! Godt fundet, jeg bestiller selv nogle stykker.

Jeg ved ikke om du er vant til at bestille fra udlandet/eBay, men for en god orden skyld:
Køb uden for EU:
Køb for max 85 kr. ellers kan der komme moms på (told hvis du køber for mere end 1200 kr.). De 25% moms er ikke det værste (og det er ikke hver gang man bliver taget i tolden), men der kommer også et opkrævningsgebyr på 165 kr. på. Og så er det surt at have købt billig i udlandet.

Jeg skal have købt en 10-20 stykker af de Nakamichi bananer, det bliver i portioner af 8 stk., ikke 12 pga. moms ricikoen. Ahh, så ser jeg lige at der er , 14 stk. til 83 kr., de er bestilt.

Edit: Ordren blev annulleret, sælger ville ikke sende til Danmark :-(
Så bestilte jeg 8 stk. og bestiller 8 mere i morgen...

Redigeret af Infinity - 19-Marts-2015 kl. 21:43
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 21:47
Husk i øvrigt: Når et bananstik falder ud af højttaleren så rammer det altid det andet stik og forstærkeren bliver kortsluttet!
Derfor foretrækker jeg normalt banan spader til højttalere (og de stikker heller ikke ud, hvis højttaleren hænger på væggen).
mvh Infinity
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Husk i øvrigt: Når et bananstik falder ud af højttaleren så rammer det altid det andet stik og forstærkeren bliver kortsluttet!
Derfor foretrækker jeg normalt banan spader til højttalere (og de stikker heller ikke ud, hvis højttaleren hænger på væggen).

Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over. Jeg sørger for at de ikke sidder løst eller løsner sig for den sags skyld.

Har egentlig ikke selv ærfaring med bananstik, men håber da de er gode - valgte dem primært da de ikke krævede lodning. Har du ærfaringer med bananstik uden lodninger - om de løsner sig eller lign.?

Jeg ender nok også med at bestille nogle flere, og holder det selv også altid under 80kr :)


Redigeret af Jegergrim - 19-Marts-2015 kl. 22:28
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 23:07
I mit Surround setop benytter jeg disse fra AvXperten.dk og har aldrig haft problemer med dem.

Jeg har også brugt en del af dem fra AV-Connection jeg har linket til og de er loddet på (standard loddetin) og de sidder skide godt fast. De falder ikke ud af sig selv. Og Nakamichi bananerne har samme spids, så de er helt sikkert også skide gode og 68 kr. for 8 stk. incl. porto, slå den AV-Connection! Nakamichi bananerne har dobbelt skrue, det sal nok holde, men tit ser man at skruehovederne går i stykker.

Der er nogen der tror bananstik altid giver en bedre forbindelse, men det skal man ikke bare tro. Bruger man stik/spader skal det være god kvalitet, ellers kan de gøre mere skade end gavn (her tænker jeg på bananer til en 5'er, eller de samme stik til det 10-dobbelte med et fint navn på.)
mvh Infinity
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Spidsen af de der Nakamichi stik er helt utroligt suveræn fantastisk god!


Nakamichi-klon-stik.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Spidsen af de der Nakamichi stik er helt utroligt suveræn fantastisk god!


Nakamichi-klon-stik.

Klaus

Umiddelbart ser det ganske legit ud,
f.eks. ca. den samme model, som vi har haft bestilt fra kina "0534E" koster 24 styk for 25 dollar, fra hjemmesiden 
Til top
Jegergrim Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jegergrim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 14:40
Nogen af jer der har erfaringer med messing med 18K guld bedækning indenfor stick/terminaler? Hvorfor bruger man ikke aluminium fremfor messing ind under guldet?
http://www.nakamichiplug.com/product-0520S04.html
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu