recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic støj på Nexus Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic støj på Nexus Player

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofusC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO Nordic støj på Nexus Player
    Sendt: 24-April-2015 kl. 14:29
Jeg har problemer med at afspille HBO Nordic på min Nexus Player. Når jeg cast'er til den er video stream'en fyldt med komprimerings-støj. Farverne hopper og dele af billedet bliver ikke opdateret. Man kan ikke holde ud at se en film/serie med det billede.

Det fungerer fint med Netflix og Plex. Både med deres dedikerede Android TV apps og når jeg cast'er med dem.

Jeg har også en Chromecast siddende i fjernsynet, da HBO Nordic fungerer fint når jeg cast'er til den. Men det ville være rart kun at have brug for én Google Cast enhed.

Jeg har også forsøgt at forbinde min Nexus Player til trådet netværk med en adapter for at undersøge om det var et netværks problem. Men det giver samme dårlige billede.

Er der nogen der har samme oplevelse eller endnu bedre, en løsning på problemet.
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 17:15
Hej

Har samme problem. Netflix virker ok. TV2 play og CMORE ligeså.
Kun HBO Nordic har problemer med Nexus Player.
Har ligesom dig også en Chromecast og her virker det fint.
Håber de får rettet fejlen snart.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2015 kl. 20:21
Måske det er fordi HBO Nordic har indrettet efter Chromecast, som kun kan vise 60hz, mens Nexus Player viser 50hz i DK og så sikkert ikke kan finde ud af at skifte?
Til top
SofusC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SofusC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2015 kl. 20:03
Det var et forsøg værd. Jeg prøvede at tvinge Nexus Player til 60Hz med https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.tv.hz men det gjorde desværre ingen forskel. HBO Nordic er stadig ubrugelig på Nexus Player.
Sony KD-49XE9005-BAEP
Netflix/HBO/Disney+/Plex
UHD Blu-ray
PS4
Til top
ajers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 22:11
Jeg har desværre samme problem
Til top
ajers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 22:12
Har i nogen smart måde til at sende DR tv på den? Har installeret en AirPlay app, men kvaliteten er meget dårllg.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:

Hej

Har samme problem. Netflix virker ok. TV2 play og CMORE ligeså.
Kun HBO Nordic har problemer med Nexus Player.
Har ligesom dig også en Chromecast og her virker det fint.
Håber de får rettet fejlen snart.

Virker tv2-play stadig på din nexus player ?
Hos mig kommer der et buffer hul op efter ca 5 sek ( både live og arkiv )
Har fået det til at køre uden hjul en enkel gang.

Har snakket med TV2 og de siger bare den ikke er understøttet.
Kører ethernet så netværket burde være ok og de andre tjenester virker fint ( bortset fra pixelerings problemet på hbo )

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 12:15
Så vidt jeg husker bruger HBO den gamle protokol til Google Cast. Jeg tror, det er der problemet ligger. Det skal nok fikses fra deres ende med en opdatering.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af ajers ajers skrev:

Har i nogen smart måde til at sende DR tv på den? Har installeret en AirPlay app, men kvaliteten er meget dårllg.

DR TV understøtter Chromecast. Hent app'en fra app store :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu