recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hård "digital" lyd - hvad kan jeg gøre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hård "digital" lyd - hvad kan jeg gøre?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hård "digital" lyd - hvad kan jeg gøre?
    Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:40
Spørgsmålet er så om det var softwareopdateringen eller powersave som var grunden. Jeg vil dog tro det er sidstnævnte. 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 14:52
Fedt at du kom i mål og fedt at du opdaterer tråden med den løsning du fandt så andre også kan få glæde af guldkornene - så selv tak! :-)
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 14:23
Pyha, så er jeg tilbage efter en teste pause.
Det eneste jeg turde konkludere var at lyden blev bedre når jeg havde Fiio'en med. Så jeg tog et par dage med MBP - Fiio (preout) - Arcam A19 Igen susen, brummen eller støj.
Jeg forsøgte så med mit oprindelige setup Bluesound (optisk) - Irdac - Arcam A19 -høretelefoner. "Loudness" effekten var straks tilbage og lyttetrætheden satte hurtigt ind. Okay, så det må være dac'en. Hmm.. Rimelig nedern da jeg har købt den i England.
Som et lidt desperat forsøg opdaterede jeg firmwaren og slog powersave fra i softwaren. Viola!! Lyden er blevet helt anderledes blød og behagelig. Jeg kan ikke udelukke at der er andre faktorer der spiller ind, men nu er det i hvert fald i orden. Så hvis andre oplever samme problemer med Irdac'en er det jo gratis at prøve.

Igen tusind tak for al jeres hjælp! 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:58
Uddybe er nok en mere korrekt oversættelse, men ja :)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forklare Tongue

Aha! Takker!!Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:39
Forklare Tongue
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:13
Elabo - HWA' for noget?
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér afk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:12
Nu prøver jeg nok næsten som "blind høne finder ...", men når der i flere indlæg nævnes faser osv., så synes jeg ikke, at jeg så noget omkring jord.  Min oplevelse (som lægmand) er, at hvis jord faktisk føres igennem, bliver meget udstyr mere pålideligt - og denne elektriske lette sitren, når man rører det, forsvinder...

Det er selvfølgelig ikke altid muligt, hvis der "kun" er to stik ind i apparatet, men hvis/når der bruges det ofte anvendte IEC-trestik, så "tabes" jorden til tider undervejs i diverse stikdåser/forlængerledninger, hvis man ikke sikrer sig, at det faktisk er gennemført.

De mere indsigtsfulde kan nok elaborere på min lægmandsforklaring og bekræfte/afvise min opfattelse/oplevelse...?


Redigeret af afk - 23-Maj-2015 kl. 23:12
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:07
Det med summen inde fra forstærkeren skyldes sikkert bare transformeren, som brummer.
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 22:52
Endnu en gang tak for inputs!

Jeg har de sidste par dage udelukkende testet med flac, og med de samme 5 numre.

Jeg tror I har ret i at jeg er ved at have hørt mig blind, jeg vil se om jeg ikke kan få en ven med på en lytter.  Udfordringen er selvfølgelig at problemet ikke er konsistent, men til tider meget udtalt og andre gange helt væk (jeg bemærker det i hvert fald ikke).

Nu hvor jeg fysisk sidder tæt på forstærkeren kan jeg høre at den summer, det er ikke ret højt og det kommer indefra forstærkeren - kunne det måske være en løs forbindelse?

Når jeg skruer rigtig højt op for forstærkeren kan jeg høre hvid støj (jeg hører normalt musik med høretelefoner på vol. ca 20, støjen kommer ved ca. 70 og stiger derefter sammen med volumen op til max på 99). Støjen er der selvom jeg har slukket alt andet og frakoblet alle kabler fraset strømkablet.
Er det normalt?

Pyha, jeg tror lige jeg holder et par dages testfri, som I måske kan fornemme begynder det at køre lidt rundt for mig :0).


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 13:32
Der er en aktuel nyhed på recordere hvor en ældre dames fjernsyn havde en defekt strømforsyning der ødelagde internetforbindelsen for hendes naboer. Jeg ved ikke om noget tilsvarende hos dig eller dine naboer han have betydning for lyden på dit anlæg. Hvis du læser kommentarsporet kan du se at sådan et problem ja spores ved hjælp af et am-radiosignal.

Du kan jo forsøge at koble alt fra, som på relæet er tilknyttet strømgruppen i stuen og se om det han nogen effekt. Hvis det passer ikke virker kan du prøve at trække strømkabel fra soveværelset til stuen for at se om det gør en forskel. Du kan selvfølgelig også trække stuen strøm ind i soveværelset for at se om stuens hårde lyd følger med. Så ved du i det mindste om det er strøm kilden eller om der på en eller anden måde er udefrakommende interferens når anlægget står i stuen.

Omstændigt, men jeg kan jo læse du går grundigt til værks.

Hvis det viser at problemet kan relateres til strøm, så ved du hvor du skal. Du kan tweake ved at tage strøm fra den gruppe, hvor du synes det lyder bedst. Du kan eventuelt få en elektriker til at se om relæet et godt nok og eventuelt få ham til at lave en separat strømgruppe, kun til dit anlæg. Der findes flere omfattende tråde hifi4all, hvor effekten af separate strømgrupper diskuteres.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 11:47
Der kunne ikke være forskel på materialet du lytter til, lossless vs. forskellige mp3 kompression?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu