recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reklamer på HBO Nordic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reklamer på HBO Nordic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reklamer på HBO Nordic
    Sendt: 15-Juni-2015 kl. 16:02
Er der andre der oplever reklamer for HBO serier inden visning af serier/film (i dette tilfælde Game of Thrones det nyeste afsnit)?
Jeg castede afsnittet til chromecast, og blev mødt af 15-20 sekunders reklame for True Detectives sæson 2.

Hvor er det bare p**** irriterende, håber virkelig ikke det bliver den nye standard!

edit: glemte måske lige at nævne at det selvfølgelig var stream/cast fra HBO appen (på android).

Redigeret af rawi - 15-Juni-2015 kl. 16:04
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 16:09
Netflix tester en lignende løsning. Så det skal nok bliver mere udbredt
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 18:40
Jeg havde samme oplevelse sidste mandag, tænkte at det var ironisk at Netflix truer med det, og så bliver det så allerede brugt af HBO. Jeg er helst foruden og håber at det kan fravælges på sigt.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2015 kl. 19:19
Er virkelig ked af at sige det, men i kommer nok ikke til at få drømmene opfyldt så. Det er den normale forretningsmodel når man går fra at have "malket" en model og pengestrømmen pludselig stagnerer eller ikke stiger hurtigt nok efter aktionærernes ønske. Så skal de "udbrede" flere muligheder, og i starten vil det bare være for egne produkter, men 2-4 år senere, så er den forretningsmodel også ved at løbe ud i sandet og så kravler vi videre til næste revenuestream - altså rigtige reklamer, og så fremdeles. Den er set så mange steder og i så mange medieformer - incl nettet allerede at den er 100% uundgåelig. Vi kan kun kravle videre til næste grønøjede idealistiske upstartsplatform, som lover os 4-8(evig) års "fred" :-)
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 13:43
Jeg har set det ved de sidste 2 afsnit af GoT. Begge gange en reklame for sæson 2 af True Detectives.
Så længe det er for egne serier de reklamerer, så har jeg ikke noget problem med det.

Men som claus_jac skriver, så er det nok bare et spørgsmål om tid, før de også begynder at køre rigtige reklamer.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Er virkelig ked af at sige det, men i kommer nok ikke til at få drømmene opfyldt så. Det er den normale forretningsmodel når man går fra at have "malket" en model og pengestrømmen pludselig stagnerer eller ikke stiger hurtigt nok efter aktionærernes ønske. Så skal de "udbrede" flere muligheder, og i starten vil det bare være for egne produkter, men 2-4 år senere, så er den forretningsmodel også ved at løbe ud i sandet og så kravler vi videre til næste revenuestream - altså rigtige reklamer, og så fremdeles. Den er set så mange steder og i så mange medieformer - incl nettet allerede at den er 100% uundgåelig. Vi kan kun kravle videre til næste grønøjede idealistiske upstartsplatform, som lover os 4-8(evig) års "fred" :-)


Jeg hader det du skriver lige der! Men du har fuldstændig ret. Det er bare et spørgsmål om tid.
Dog er der for os teknisk begavede så muligheder for at omgå det. Men for den almindelige forbruger, så bliver det realiteten. Jeg har på fornemmelsen, at tjenester som Unblock Us nok finder nogle måder at omgå det på. Youtube er også fyldt med reklamer i dag. Jeg ser dem bare aldrig, da jeg har blokeret dem på alle mine enheder.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 22:38
ligeså meget som jeg hader at skrive det, men har man været med længe nok, så lærer man desværre også forretningsmodellerne at kende og så er der desværre ikke så voldsomt meget at tage fejl af. :-(
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 20:24
Jeg må også indrømme, at jeg finder det under al kritik. Der må være andre måder at reklamere for nye TV-serier i en App og et økosystem, som de styrer 100%.

Netflix har gennem længere perioder arbejdet på at lave et 'flow' lignende koncept, hvor serierne kan køre uafbrudt uden at skulle tilbage til menusystemet. Reklamer er lidt af et brud på den "tankegang", så jeg forventer ikke at se det som et fast koncept her.

Med HBO Nordic er det svært at sige. De virker ærlig talt lidt hovedløse (selvom de endelig har fået deres apps nogenlunde på plads).
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu