recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1234 30>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 02:19
Det er 500% et mellemværende mellem dig og forhandleren!

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 00:53
Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?

Peter fra cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i".
"Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage".

Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig.

Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 00:11
Det er også ekstremt belastende, desværre. Og oftest er der en enorm lang behandlings tid, hvilket gør det hele endnu værre for forbrugerne, da vi oftest skal undvære produktet i mellemtiden. Det er skidt det er sådan, for det er desværre ikke til forbrugernes fordel. 
En sag som fluer i en skærm, den burde nærmest være afgjort i løbet af ganske få timer. Men sådan er det desværre ikke. Enhver sag behandles individuelt og i rækkefølge. 

Jeg er helt enig i, at man skal passe på sit helbred. Intet produkt er mere værd end et menneskeliv. Men desværre er der producenter og forhandlere som lever højt på dette, og netop på at forbrugerne ikke orker alt det ballade, og bare affinder sig med situation. Det er rigtig skidt for alle, for det afføder desværre bare en massiv bølge af elendige produkter, som så igen gør det hele meget værre. 

Jeg har forståelse for dem der ikke orker det. Jeg har selv prøvet. Den sidste gang var et defekt bundkort, som forhandlere mente jeg havde ødelagt. På årsdagen for sagen, der gav forhandleren sig, fordi forbrugerklagenævnet rykkede i sagen, og ville have bundkortet vurderet. Jeg fik pengene retur.. Så lang tid for et skide bundkort til 1200,- der bar tydelige spor af at være blevet behandlet forkert fra producentens side.
Det er grotesk det skal tage så lang tid. Men det løser sig næppe før forbrugerklagenævnet får væsentlige flere ressourcer. Og så måske en decideret myndighed der kan pålægge producenter/forhandlere hårde straffe med det samme, hvis de bevidst udnytter det. 
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 23:24
Jeg tror, at folk, der ikke selv har prøvet det, nok undervurderer lidt, hvor belastende det egentlig er, at skulle have en sag kørende - uanset hvilken slags sag, der er tale om.

Man skal passe på sig selv helbredsmæssigt.
Prisen for (måske) at få ret i sidste ende, kan godt gå hen og blive høj.
Derfor forstår jeg trådstarter 100%.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag.

Ud fra en teoretisk vurdering - Stor sandsynlighed. 
Principielt kan forbrugerklagenævnet jo ikke acceptere fluer eller andet i skærme, som ganske enkelt ikke høre til der. Jeg tror det er sådan meget kort fortalt, det som de oftest ender ud med at konkludere.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 13:38
Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.

Okay, så er vi enige Wink
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Øv-- Der slap Bilka for let  Ouch
 
Det forstår jeg ikke meningen med. Jan var i hvert fald ikke blevet bedre stillet ved eventuelt efterfølgende at vinde sagen i retten.
 
Flemming
 
 

Nej det var han nok ikke !

Men hvis han have orket at køre sagen og vundet den, vil den jo have dannet præcedens  Wink

Derfor syntes jeg bilka slap billigt Confused










Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:58
Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Når en sag er færdigbehandlet, bliver der truffet afgørelse i sagen.

Stop her:
Er der tale om en færdigbehandling/afgørelse, når der er indgået forlig? (ja/nej sp?)
Bliver der afsagt dom, når der er indgået forlig? (ja/nej).

Hvis ovenstående svar er nej i begge tilfælde - Har du noget noget der skaber præcedens (fortilfælde og afgørelse)? (ja/nej).

Hvis du mod forventning svare ja til ovenstående første 2 sp?, så skal jeg gennemtænke en anden måde at formulere mig på. Det tager nok det meste af mit liv Wink

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Og denne sag, der ikke blev afgjort, skaber naturligvis ikke præcedens, men derimod den tidligere sag, som kunne benyttes, hvis det havde være samme model, hvilket det ikke var.

Nu er jeg forvirret.. Taler vi om hvorvidt denne sag (Jan´s Bilka sag) har skabt præcedens, eller andet?

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:33
Når en sag er færdigbehandlet, bliver der truffet afgørelse i sagen. Hvis afgørelsen lyder på, at forbrugeren fx skal have et beløb udbetalt, så er det i første omgang op til parterne selv, at få afregnet. Sker det ikke, er der mulighed for, at afgørelsen kan tvangsfuldbyrdes ved fogedretten, og at forbrugeren kan få dækket sine omkostninger til en eventuel retssag. Citat fra forbrugerstyrelsen.

På denne måde vil en præcedens i forbrugerankenævnet virke på samme måde som en domstolsafgørelse.  Men og kun men hvis der er tale om samme fabrikat, model og problem Hvis ikke må der rejses en ny sag som det blev gjort i dette tilfælde.

Og denne sag, der ikke blev afgjort, skaber naturligvis ikke præcedens, men derimod den tidligere sag, som kunne benyttes, hvis det havde være samme model, hvilket det ikke var.

Og PS

Når jeg genlæser mit skrevne er ordet præcedens ikke velvalgt, men forkert udtrykt. Meningen var at Bilka sammenlignede den gamle sag og risikoen for udfaldet. 


Redigeret af bentpetersson - 03-December-2015 kl. 16:52
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lad os lige få ordet præcedens på plads: præcedens sb. (fk. el. itk.), -er, -erne (fortilfælde)

Ordet præcedens benyttes både af domstolene og forbrugerklagenævnet. Er vi enige?

Ja eller nej og kun det



Ja.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu