|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <1234 30> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er 500% et mellemværende mellem dig og forhandleren!
M.v.h. |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?
Peter fra cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i". "Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage". Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig. Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er også ekstremt belastende, desværre. Og oftest er der en enorm lang behandlings tid, hvilket gør det hele endnu værre for forbrugerne, da vi oftest skal undvære produktet i mellemtiden. Det er skidt det er sådan, for det er desværre ikke til forbrugernes fordel.
En sag som fluer i en skærm, den burde nærmest være afgjort i løbet af ganske få timer. Men sådan er det desværre ikke. Enhver sag behandles individuelt og i rækkefølge. Jeg er helt enig i, at man skal passe på sit helbred. Intet produkt er mere værd end et menneskeliv. Men desværre er der producenter og forhandlere som lever højt på dette, og netop på at forbrugerne ikke orker alt det ballade, og bare affinder sig med situation. Det er rigtig skidt for alle, for det afføder desværre bare en massiv bølge af elendige produkter, som så igen gør det hele meget værre. Jeg har forståelse for dem der ikke orker det. Jeg har selv prøvet. Den sidste gang var et defekt bundkort, som forhandlere mente jeg havde ødelagt. På årsdagen for sagen, der gav forhandleren sig, fordi forbrugerklagenævnet rykkede i sagen, og ville have bundkortet vurderet. Jeg fik pengene retur.. Så lang tid for et skide bundkort til 1200,- der bar tydelige spor af at være blevet behandlet forkert fra producentens side. Det er grotesk det skal tage så lang tid. Men det løser sig næppe før forbrugerklagenævnet får væsentlige flere ressourcer. Og så måske en decideret myndighed der kan pålægge producenter/forhandlere hårde straffe med det samme, hvis de bevidst udnytter det. |
||
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror, at folk, der ikke selv har prøvet det, nok undervurderer lidt, hvor belastende det egentlig er, at skulle have en sag kørende - uanset hvilken slags sag, der er tale om.
Man skal passe på sig selv helbredsmæssigt. Prisen for (måske) at få ret i sidste ende, kan godt gå hen og blive høj. Derfor forstår jeg trådstarter 100%. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ud fra en teoretisk vurdering - Stor sandsynlighed.
Principielt kan forbrugerklagenævnet jo ikke acceptere fluer eller andet i skærme, som ganske enkelt ikke høre til der. Jeg tror det er sådan meget kort fortalt, det som de oftest ender ud med at konkludere. |
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3783 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der nogen der har et reelt bud på sandsynligheden for at få medhold i anke er på? Ved det vil være individuelt selvfølgelig.
Jeg har idag oprettet en sag mod cinematisk netop med tordenfluer. Skærmen har været hos servicebroker som afviser fejl eller mangler på skærmen, hvilket jeg stadig ikke er tilfreds med og derfor har oprettet sag. |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, så er vi enige
|
||
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 728 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det var han nok ikke ! Men hvis han have orket at køre sagen og vundet den, vil den jo have dannet præcedens Derfor syntes jeg bilka slap billigt |
||
|
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jans sag, der ikke blev afgjort, kan ikke danne præcedens. Læs mine sidste rettelser Kim.
|
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Stop her: Er der tale om en færdigbehandling/afgørelse, når der er indgået forlig? (ja/nej sp?) Bliver der afsagt dom, når der er indgået forlig? (ja/nej). Hvis ovenstående svar er nej i begge tilfælde - Har du noget noget der skaber præcedens (fortilfælde og afgørelse)? (ja/nej). Hvis du mod forventning svare ja til ovenstående første 2 sp?, så skal jeg gennemtænke en anden måde at formulere mig på. Det tager nok det meste af mit liv
Nu er jeg forvirret.. Taler vi om hvorvidt denne sag (Jan´s Bilka sag) har skabt præcedens, eller andet? |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2400 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når en sag er færdigbehandlet, bliver der truffet afgørelse i sagen. Hvis afgørelsen lyder på, at forbrugeren fx skal have et beløb udbetalt, så er det i første omgang op til parterne selv, at få afregnet. Sker det ikke, er der mulighed for, at afgørelsen kan tvangsfuldbyrdes ved fogedretten, og at forbrugeren kan få dækket sine omkostninger til en eventuel retssag. Citat fra forbrugerstyrelsen.
På denne måde vil en præcedens i forbrugerankenævnet virke på samme måde som en domstolsafgørelse. Men og kun men hvis der er tale om samme fabrikat, model og problem Hvis ikke må der rejses en ny sag som det blev gjort i dette tilfælde. Og denne sag, der ikke blev afgjort, skaber naturligvis ikke præcedens, men derimod den tidligere sag, som kunne benyttes, hvis det havde være samme model, hvilket det ikke var. Og PS Når jeg genlæser mit skrevne er ordet præcedens ikke velvalgt, men forkert udtrykt. Meningen var at Bilka sammenlignede den gamle sag og risikoen for udfaldet.
Redigeret af bentpetersson - 03-December-2015 kl. 16:52 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja. |
||
Besvar | Side <1234 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |