|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <1 1011121314 30> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sigida
Guld medlem Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
gposch. kræv købet hævet. da produktet ikke opfylder dine krav, da det ikke er modstandsdygtig mod kryb.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50 SVS 5 satelite SVS SB2000 JVC HD750 Sony PS4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Der er jo så heldigvis reklamationsret på en reparation... Og eftersom fejlen er den samme, burde det være til højrebenet.
Men det er vigtigt at disse sager kommer frem. Alt alt for mange kunder roser forhandlere, udelukkende fordi en handel er gået efter bogen, eller fordi en vare kom frem som aftalt. Åltså jeg mener at det må da være minimum af det man kan forvente.. Men det der er interessant at høre, er jo hvad forhandleren gør når der opstår et problem hos forbrugeren.. Det er der forskellen ligger i sidste ende. Om en vare er presset ned i pris, kan jeg slet ikke se er relevant for for denne debat. Med lov skal land bygges står der over Landsretten i København, og forbrugeraftaleloven (i daglig tale købeloven) dækker heldigvis både dyre og billige varer, og tager i sagens natur naturligvis ikke hensyn til producentens eller forhandlerens avance. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Det må de da kunne fortælle dig uden at det skal sendes Danmark rund. Der er jo ingen tvivl om hvad problemet er. Om ikke andet kan du vel tage et billede som dokumenterer at der sidder en flue i Panelet og så må de kunne give en forhånds tilkendegivelse af hvordan de har tænkt sig at forholde sig til det. I øvrigt er det jo også lige gyldigt om Panasonic dækker det på goodwill. Det er en reklamationsberettiget fejl som forhandleren skal tage sig af. Vil han ikke det må du så oprette en sag på det. Redigeret af Trumle - 19-August-2015 kl. 13:08 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19214 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, fordi danskerne har et forskruet syn på, hvad ting koster. Et 50" tv til 5.000 kroner er "mange penge", set i øjnene af at du kan få et til 4000. Et tv til 15.000 er jo nærmest som om man har købt hele butikken og det halve af fabrikken. Sådan for at sætte det lidt i relief: I 1984 købte jeg et 15" tv til 3295 kroner. Det var den bløde mellemvare og blev erstattet af et "øvre mellemklasse" 25" tv i 1994, der dengang kostede 10.000 kroner. Det var et kæmpe skridt opad i lyd, billestørrelse og kvalitet. I 2007 købte jeg mig så et 42" tv til 20.000 kroner, faktisk billigt i forhold til mit 25", når jeg ser på, hvor meget ekstra billede jeg fik, mere lækker menusystem, en fjernbetjening i alu der er en helt anden oplevelse end den plasticting fra Philips der havde tjent mig godt i 12-13 år. Nu taler vi så om et 46" tv til noget der ligner 7000 i salgspris. Ved sådan en pris er der bare ikke penge til hverken at producere et ordentligt tv, eller fortjeneste til at lave ordentlige reklamationer. Og forbrugerne ligger som de selv har redt - billigt, billigt, billigt - det er det eneste der tænkes på (ved hovedtallet af forbrugerne)
Som koncern, ja det har de. Som "tv-salgsafdeling", nej der er de i fuldstændigt samme skuffe som alle andre. Derfor gør de alt for at feje "lorten" over på andres dørmåtte. Angående Bilka, så har Henrik skrevet et ganske rammende indlæg som svar til det indlæg jeg svarer på her. Klaus |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8556 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Hvilket endda så svarer til ca. 15.000 i dag. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4796 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Så må producenterne lade være med at sælge dem så billigt! Der er nogle krav de skal opfylde. Tager de "for lidt" for deres produkter til at kunne opfylde disse krav, så er det bare "tough luck" for dem! De må så lade være med at sælge det så billigt. Er der andre, der sælger det så billigt, OG kan opfylde disse krav, så må de se sig konkurreret ud af markedet. Så simpelt kan det faktisk stilles op... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4796 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Se mit svar ovenfor. Hvis der ikke er penge til at kunne håndtere reklamationer, så sælger de tingen for billigt. Hvis der er andre, der kan sælge det til den pris og stadig overholde regler, så må Bilka trække sig ud af det marked, for så kan de ikke tjene penge der, eller også må de acceptere en negativ avance på det produkt... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Det er faktisk forhandlerne, der skal lade være med at sælge deres varer så billigt at de ikke lan leve op til deres forhandleransvar i tilfælde af fejl eller mangler. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Nej jeg misforstår det ikke. Jeg vil bare ikke sættes lighedstegn mellem det. For på selve produktet og for forbrugeren er det irrelevant.
Det er, som nævnt irrelevant for forbrugeren, hvilke aftaler der er indgået mellem producent og forhandler. Jeg har ingen som helst forståelse for de her argumenter, for de tjener intet andet formål, end at forsøge give forbrugeren dårlig samvittighed, på et punkt forbrugeren ingen indflydelse har, end ikke for de såkaldte "anerkendte" forhandlere. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Det må stå for din egen regning, at have det generelle syn på danskerne. Jeg ser det mere som, at der er nogle der har større krav til produkterne end andre. Eksempelvis min gamle mor er hammerende ligeglad med om TVét kan det ene eller det andet, eller om billedekvaliteten er så god/dårlig. Er hun tilfreds køber hun det billigeste. Og lad os lige huske på, at det selv samme TV sælges til forskellige priser forskellige steder. Det i sig selv vil i nogle tilfælde hagle dit argument til jorden.
Produktionsomkostninger er i samme periode faldet, ikke bare fordi komponenterne er dårligere, men fordi de masseproduceres samt at selve teknikken er billigere. Så hvor er dit argument?
Igen må det stå for egen regning.
Prøv at se "billigt billigt billigt" som, ikke dyrere end nødvendigt. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Præcis! Det er sgu ikke så svært. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Giv mig bare eet eneste godt argument for, at jeg skal købe et Samsung model X hos forhandler Y, når jeg kan købe samme model X hos forhandler Z, til mindre pris? Bare eet enkelt lille godt argument, som selvfølgelig skal tjene det formål, at give mig en form for garanti for, at pengene er bedre givet ud? Bare et lille bitte argument? Tiny? micro? Mig bekendt er jeg ikke best-pal med forhandleren. Jeg deler ikke mit liv med ham/hende. Det er muligt han/hun har nogle udgifter til hans virksomhed, men jeg har så absolut ingen som helst indflydelse på dem. Han/hun er sandsynligvis også en yderst kompetent person rent teknisk, han/hun er måske endda ganske flink uden for butikken. Hun kan endda se rigtig godt ud. Butikken kan være helt fantastisk, pæn, gulvtæppet er støvsuget hvergang, belysningen perfekt.. Blablabla, (find selv på mere). Alle disse argumenter er hammerende ligegyldige for selve handlen. INTET af det giver mig nogen som helst garanti, når jeg få måneder efter finder en sværm af fluer i mit TV, at jeg så står i en bedre situation. Tværtimod viser tiden set i bakspejlet, at jeg med overvejende stor sandsynlighed ser en helt anden side af sagen/handlen/butikken, uanset hvor jeg handler, uanset hvad jeg betaler for produktet. Og skal vi så ikke lige huske på. Vi snakker om sager, som sker i "meget sjælden tilfælde". Ergo er det ikke sager som dette, der burde være en stor belastning for forhandlerne. Medmindre det er løgn, og det faktisk sker i meget ofte tilfælde, eller måske endda endnu værre, forhandlerne REGNER med det sker meget ofte, og derfor har i allerede taget højde for det i prisen. De kender jo faktum (sammen med producenterne). Men kan de slippe for det, så prøver de hellere end gerne det. Det er DEN opfattelse som folk først mærker, bagefter, når skaden ER sket.. Det er det marked som detailbranchen har skabt, og tilsyneladende fortsat får lov til at skabe. Det er det der sker, når du begynder at bruge den slags argumenter og forklaringer, på noget der slet ikke er relevant. Og beskylder danskerne for at have et forskruet syn på, hvad ting koster. De/vi har det syn vi har mulighed for at have, som detailbranchen giver os mulighed for og viser os. Og det her er et af dem:
Tal i mia. DKK. For at sikre sammenlignelighed med de seneste års afrapporteringer fra A.P.Møller – Mærsk er tallene udarbejdet i henhold til IFRS og omfatter Dansk Supermarked Gruppen og F. Salling A/S.
Ovenstående er taget fra Dansk Supermarked egen side. 1,8 milliard i overskud i 2014, efter skat - Og så vil man forsøge at undgå at betale noget, der sker i "meget få tilfælde". Det hænger ganske enkelt ikke sammen med dit argument. Beklager meget! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Besvar | Side <1 1011121314 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |