recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 30>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 20:15
Hey ... Skal vi måske forsøge at komme lidt tættere på det emnet drejer sig om

KlausDM> Jeg er på ingen måde enig med dig mht. det er deres eget valg. Jo fint nok hvis de fortalte det er en risiko og hvordan man som forbruger er dækket. Men at jeg sidder med et tv som har en gensalgsværdi lig med en tom mælkekarton og som er forringet ved at jeg må glo på en latterlig tordenflue, finder jeg kritisabelt. I sær fordi jeg ikke har en jordisk chance for at udbedre fejlen med den løn jeg tjener. Og i øvrigt ville det ikke være umagen værd, da det er langt dyrere end et nyt.


Redigeret af janLp - 19-August-2015 kl. 20:17
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Giv mig bare eet eneste godt argument for, at jeg skal købe et Samsung model X hos forhandler Y, når jeg kan købe samme model X hos forhandler Z, til mindre pris?


Risikoen for at forhandler Z går på røven, fordi de har solgt det hele for billigt er til stede. Ikke at særligt mange kigger på det. Går forhandleren på røven kan du skyde en hvid pind efter reklamationsret, hvis der bliver problemer med fjernsynet.

Og den hvide pil kan du bruge til hvad, i det pågældende tilfælde?
Skal man endelig bruge dit argument, som du ønsker det, så er Bilka sgu nok det absolut sikreste sted at handle så.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Gu gør det da ej. Det er altså ikke alle fjernsyn der er forseglede mellem frontglas og panel. Sådan er det og sådan har det altid været. På de gamle B&O tv, var der endda vejledning til, hvordan man pillede frontglasset af og gjorde det rent!


Altså, hvis man bliver informeret om, at man kan forvente at der kommer alverdens kryb ind imellem glasset og panel, så har jeg ingen som helst problemer med det.  Bemærk det jeg understregede. Det er absolut afgørende, fordi vi taler om, hvorvidt et produkt lever op til forventingen.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvor mange af de 1,8 milliarder kommer fra salg af tv?

Det er hammerende ligegyldigt, for forbrugeren. Virksomheden har et gevaldigt overskud, og du argumentere med, at der ikke er råd til at udføre reparationer, som kun, jf virksomheden, sker i sjældne tilfælde.
Du kan vel for pokker godt selv høre, hvor modsigende det er, uanset hvor overskuddet så end kommer fra.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 På den anden side finder jeg det også højst besynderligt at forbrugerstyrelsen kan sige at alle tv skal være forseglede mellem frontglas og panel. Det er vel for helv.... op til den enkelte producent at vælge, hvordan tv skal sættes sammen?

Se det hele igen ud fra en forventning. Der er ingen der kræver mere end det forventede. Men hvis man skal forvente alverdens kryb inde i sit TV, der kan generer hele formålet med TVet, så vil jeg med rette stille tvivl ved, om produktet lever op til forventningen. Endnu mere, når man så slet ikke bliver informeret omkring dette fænomen ved handlens indgåelse.
Det nytter ikke noget at man laver et produkt, og pludselig sker der noget uventet, og så lader man forbrugerne leve med det. Omvendt, hvis det ikke var uventet, så nytter det ikke noget, at man ikke informere om det.
Det er en enten/eller, efter min mening.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 20:57
Jeg har ikke været bekendt med denne tråd før nu http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=33251&sid=d1f326b2a06e0968ffd201b13ca6a191 for mig at se, er der afsagt to domme. Jeg vil prøve at komme i kontakt med dem som har fået medhold, ligesom dem der har fået lavet deres tv og høre hvorfor og hvordan.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Ja det synes jeg også, særligt når Panasonic selv skriver at panelet skal være bygget tæt til at modstå kryb udefra. Ergo kommer der noget ind i panelet, så er det en defekt fra fabrikken, altså en fabriksfejl. Så altså udefrakommende årsag opstået pga. indefrakommende fabriksfejl.

Det "sjove" er nu. AngryAngryAngry Jeg har en tordenflue siddende i panelet igen, og man tør jo ikke oprette en ny sag hos dem, for tænk hvis Panasonic ikke tager den på "goodwill" igen. Så er transport til og fra værkstedet osv. for egen regning, og det er IKKE billigt! Lorte situation!

Så kan man ikke lade være med at spørge, om du har mange fluer derhjemme, siden de ender i dit tv Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:26
Jeg taler om denne sag sag 2

Og 


Og denne som ikke kom i Forbrugerklagenævnet, ham vil jeg kontakte for at høre hvorfor han fik sit tv lavet sag 3
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 22:54
Der er en Breaking News på vej. Jeg vil ikke gå i detaljer med nyheden, men holde jer orienteret inden længe 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 00:15
Uanset om du har henvendelse fra Bilka eller Samsung, at de nu vil ombytte skærm eller panel, så ville jeg, hvis det var mig, stadig snakke med Forbrugerstyrelsen om, det er muligt at kræve pengene tilbage. For hvordan vil Bilka/Samsung garantere, at det ikke sker igen - altså at deres paneler pludselig skulle være tætte, når flere eksempler viser, at det ikke er tilfældet...

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

 I sær fordi jeg ikke har en jordisk chance for at udbedre fejlen med den løn jeg tjener. Og i øvrigt ville det ikke være umagen værd, da det er langt dyrere end et nyt.

Det er ikke din personlige status som er specielt relevant her, (no offence). Det er det rent principielle i forhandlerens holdning til en reklamation, som allerede før har været afprøvet. Ingen, uanset civil status, burde ingen sidde i en lign situation. 
Jeg mener forbrugerstyrelsen har givet deres mening til kende, så der ikke burde være nogen tvivl. Bilka mener åbenbart, at de kan fordreje det til deres fordel. Det er ganske enkelt absurt.

Derfor mener jeg det er vigtig at få udbredt budskabet. Det er den eneste egentlig straf, man som forbruger kan påvirke. Den hjælper dog kun, hvis udbredelsen er kraftig nok. I relation til Bilka tvivler jeg. Men tvivlen skal ikke komme Bilka til gode.


Redigeret af Kandersen - 20-August-2015 kl. 00:22
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Der er en Breaking News på vej. Jeg vil ikke gå i detaljer med nyheden, men holde jer orienteret inden længe 

Lyder spændende. Jeg har dog lidt svært ved at se, hvordan den her kan reddes i land nu.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Uanset om du har henvendelse fra Bilka eller Samsung, at de nu vil ombytte skærm eller panel, så ville jeg, hvis det var mig, stadig snakke med Forbrugerstyrelsen om, det er muligt at kræve pengene tilbage. For hvordan vil Bilka/Samsung garantere, at det ikke sker igen - altså at deres paneler pludselig skulle være tætte, når flere eksempler viser, at det ikke er tilfældet...

M.v.h.

Henrik - det er ikke et krav som forbrugeren kan stille. Forhandleren har ret til at udbedre skaden. Skulle det derimod sket igen, inden for den fornyet 2 år reklamationsret, så kan man sætte tvivl ved, om produktet overhovedet kommer til at virke efter hensigten. Men det kræver altså, at det er samme fejl flere gange, først.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 08:14
Ikke helt korrekt. Samsung har jo vurderet og afvist reklamationen. Herefter vil kunden i nogle tilfælde kunne få udført en reparation et andet sted, som forhandleren så må betale, og i fald at det ikke kan betale sig, hæve købet.
Det der taler meget for at kunne hæve købet i dette tilfælde, er at forhandleren afviser en sag som tidligere er faldet klart ud til forbrugerens fordel.

Omkring pressen, fx Ekstrabladet, så vil jeg mene at det der gør denne sag relevant, er netop at den håndteres sjusket/løgnagtigt fra forhandleren, og at den afvises på forhånd (i første omgang), og tilsidst at den afvises endeligt trods at der er flere sager der tidligere er afgjort klart til kundens fordel hos forbrugerankenævnet.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 11:18
Penge er det det hele hanler om i dag, forbrugerråd og så vider er butikkerne ikke glade for,
de så helst alt sådan noget var væk og garenti ordninger var fortid.
Så din tråd på en annen side.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu