|
Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen) |
Besvar | Side <1 1213141516 30> |
Forfatter | |||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hey ... Skal vi måske forsøge at komme lidt tættere på det emnet drejer sig om
KlausDM> Jeg er på ingen måde enig med dig mht. det er deres eget valg. Jo fint nok hvis de fortalte det er en risiko og hvordan man som forbruger er dækket. Men at jeg sidder med et tv som har en gensalgsværdi lig med en tom mælkekarton og som er forringet ved at jeg må glo på en latterlig tordenflue, finder jeg kritisabelt. I sær fordi jeg ikke har en jordisk chance for at udbedre fejlen med den løn jeg tjener. Og i øvrigt ville det ikke være umagen værd, da det er langt dyrere end et nyt.
Redigeret af janLp - 19-August-2015 kl. 20:17 |
|||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og den hvide pil kan du bruge til hvad, i det pågældende tilfælde? Skal man endelig bruge dit argument, som du ønsker det, så er Bilka sgu nok det absolut sikreste sted at handle så.
Altså, hvis man bliver informeret om, at man kan forvente at der kommer alverdens kryb ind imellem glasset og panel, så har jeg ingen som helst problemer med det. Bemærk det jeg understregede. Det er absolut afgørende, fordi vi taler om, hvorvidt et produkt lever op til forventingen.
Det er hammerende ligegyldigt, for forbrugeren. Virksomheden har et gevaldigt overskud, og du argumentere med, at der ikke er råd til at udføre reparationer, som kun, jf virksomheden, sker i sjældne tilfælde. Du kan vel for pokker godt selv høre, hvor modsigende det er, uanset hvor overskuddet så end kommer fra.
Se det hele igen ud fra en forventning. Der er ingen der kræver mere end det forventede. Men hvis man skal forvente alverdens kryb inde i sit TV, der kan generer hele formålet med TVet, så vil jeg med rette stille tvivl ved, om produktet lever op til forventningen. Endnu mere, når man så slet ikke bliver informeret omkring dette fænomen ved handlens indgåelse. Det nytter ikke noget at man laver et produkt, og pludselig sker der noget uventet, og så lader man forbrugerne leve med det. Omvendt, hvis det ikke var uventet, så nytter det ikke noget, at man ikke informere om det. Det er en enten/eller, efter min mening. |
|||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har ikke været bekendt med denne tråd før nu http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=33251&sid=d1f326b2a06e0968ffd201b13ca6a191 for mig at se, er der afsagt to domme. Jeg vil prøve at komme i kontakt med dem som har fået medhold, ligesom dem der har fået lavet deres tv og høre hvorfor og hvordan.
|
|||||
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Så kan man ikke lade være med at spørge, om du har mange fluer derhjemme, siden de ender i dit tv
|
|||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der er en Breaking News på vej. Jeg vil ikke gå i detaljer med nyheden, men holde jer orienteret inden længe
|
|||||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Uanset om du har henvendelse fra Bilka eller Samsung, at de nu vil ombytte skærm eller panel, så ville jeg, hvis det var mig, stadig snakke med Forbrugerstyrelsen om, det er muligt at kræve pengene tilbage. For hvordan vil Bilka/Samsung garantere, at det ikke sker igen - altså at deres paneler pludselig skulle være tætte, når flere eksempler viser, at det ikke er tilfældet... M.v.h.
|
|||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er ikke din personlige status som er specielt relevant her, (no offence). Det er det rent principielle i forhandlerens holdning til en reklamation, som allerede før har været afprøvet. Ingen, uanset civil status, burde ingen sidde i en lign situation. Jeg mener forbrugerstyrelsen har givet deres mening til kende, så der ikke burde være nogen tvivl. Bilka mener åbenbart, at de kan fordreje det til deres fordel. Det er ganske enkelt absurt. Derfor mener jeg det er vigtig at få udbredt budskabet. Det er den eneste egentlig straf, man som forbruger kan påvirke. Den hjælper dog kun, hvis udbredelsen er kraftig nok. I relation til Bilka tvivler jeg. Men tvivlen skal ikke komme Bilka til gode.
Redigeret af Kandersen - 20-August-2015 kl. 00:22 |
|||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Lyder spændende. Jeg har dog lidt svært ved at se, hvordan den her kan reddes i land nu.
|
|||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Henrik - det er ikke et krav som forbrugeren kan stille. Forhandleren har ret til at udbedre skaden. Skulle det derimod sket igen, inden for den fornyet 2 år reklamationsret, så kan man sætte tvivl ved, om produktet overhovedet kommer til at virke efter hensigten. Men det kræver altså, at det er samme fejl flere gange, først.
|
|||||
Jonas Baadsgaard
Super bruger Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ikke helt korrekt. Samsung har jo vurderet og afvist reklamationen. Herefter vil kunden i nogle tilfælde kunne få udført en reparation et andet sted, som forhandleren så må betale, og i fald at det ikke kan betale sig, hæve købet.
Det der taler meget for at kunne hæve købet i dette tilfælde, er at forhandleren afviser en sag som tidligere er faldet klart ud til forbrugerens fordel. Omkring pressen, fx Ekstrabladet, så vil jeg mene at det der gør denne sag relevant, er netop at den håndteres sjusket/løgnagtigt fra forhandleren, og at den afvises på forhånd (i første omgang), og tilsidst at den afvises endeligt trods at der er flere sager der tidligere er afgjort klart til kundens fordel hos forbrugerankenævnet. |
|||||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|||||
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Penge er det det hele hanler om i dag, forbrugerråd og så vider er butikkerne ikke glade for,
de så helst alt sådan noget var væk og garenti ordninger var fortid. Så din tråd på en annen side. |
|||||
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|||||
Besvar | Side <1 1213141516 30> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |